‌افشین محمدی با بیان اینکه کمبودی در زمینه ذخایر خونی استان احساس نمی‌شود، اظهار داشت: همدان معین استان تهران است و در مواقع نیاز به ما اعلام نیاز می‌کنند. از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵ هزار واحد خون از همدان به تهران ارسال شده است.
کد خبر: ۸۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 24 February 2020
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی اهداکنندگان خون مورد غربالگری این نوع ویروس قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم،محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه موارد محدود مشکوک به کرونا در همدان مشاهده است، اظهار داشت: بنابراین اقدامات لازم نسبت به رعایت اصولی ایمنی و بهداشتی کارکنان و اهداکنندگان برای پیشگیری از کرونا انجام شده است.

وی تصریح کرد: همدان، از اهداکنندگان شرح حال گرفته می‌شود و در باره اینکه در خانواده یا افراد نزدیک به آن‌ها کسی به تازگی ابتلا به علائم سرماخوردگی شده است یا خیر، سوالاتی پرسیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه با توجه به اینکه مواردی مثبتی از کرونا در کشور دیده شده، مردم رعایت می‌کنند و در اماکن عمومی و سطح شهر کمتر ظاهر میشوند، ابراز کرد: آمار مراجعین اهدای خون در همدان طی روز‌های گذشته کمتر شده، اما در حد قابل توجه نبوده است.

محمدی با بیان اینکه کمبودی در زمینه ذخایر خونی استان احساس نمی‌شود، اظهار داشت: همدان معین استان تهران است و در مواقع نیاز به ما اعلام نیاز می‌کنند. از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵ هزار واحد خون از همدان به تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌های شدیدی که پیش رو داریم احتمال کاهش مراجعه اهداکنندگان خون در روز‌های آینده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: بنابراین تدابیر لازم را اتخاذ کردیم تا در میزان ذخایر دچار مشکل نشویم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون همدان با تاکید بر اینکه در زمینه ذخیره سازی فرآورده‌های خونی و تامین نیاز استان دچار مشکل نیستیم، ابراز کرد: تنها مشکل ما مربوط به کمبود همیشگی پلاکت است که علت آن هم محدودیت در مدت زمان ذخیره سازی است.

محمدی در بخش دیگری از گفت‌وگو با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از کرونا بسیار سخت گیرانه عمل می‌کنیم، ابراز کرد: به فکر سلامت کارکنان خود و مردم هستیم. کارکنانی که با اهداکنندگان سر و کار دارند از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند بنابراین جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار