ایرج خدادادی با اشاره به اینکه توزیع یکپارچه ماسک باعث می‌شود کمبود‌های موجود برطرف شود گفت: همانطور که تولید مستمر خواهد بود توزیع نیز مستمر می‌شود.
کد خبر: ۸۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 24 February 2020
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: به زودی سهمیه همدان از وزارت بهداشت در توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، ایرج خدادادی نسبت به نحوه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در کشور و به تبع آن در استان همدان نسبت به کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت برای دسترسی آسان و عادلانه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دولت تصمیم گرفته از تولیدکنندگان محصولات را خریداری و به شیوه کنترل شده و نظارتی از طریق معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث می‌شود دست واسطه‌ها کوتاه و افراد سودجو حذف شوند گفت: این چرخه توزیع باعث می‌شود تمام محصولات تولیدی به سطح عرضه بیایند و این اقدام بسیار خوبی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه سهمیه‌های استانی در حال توزیع است و سهمیه استان نیز به زودی خواهد رسید خاطرنشان کرد: روز‌های آتی شاهد ورود این اقلام به استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه توزیع یکپارچه باعث می‌شود کمبود‌های موجود برطرف شود گفت: همانطور که تولید مستمر خواهد بود توزیع نیز مستمر می‌شود.

خدادادی ادامه داد: داروخانه‌ها اگر قبلا ماسک و موادضدعفونی‌کننده داشتند می‌توانند آن را بفروشند و منعی در این زمینه نیست، اما شرکت‌های تولیدکننده اجازه ندارند این اقلام را به هیچ کسی جز هیات امنای ارزی و وزارت بهداشت بفروشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر موجودی در داروخانه‌ها و متعلق به قبل باشد و منعی در فروش آن نیست گفت: بازرسی ما از داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی به صورت مستمر وجود دارد و در برخی مواقع تشدید شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: در سه ماهه پاییز بازرسی‌ها به خاطر شیوع آنفلوآنزای فصلی و الان نیز به خاطر اینکه در برخی نقاط کشور بیماران مشکوک کرونا مشاهده شده، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم اقلامی که در حیطه بازرسی ما هست عادلانه و مناسب توزیع شوند و افراد سودجو سعی به فرصت‌طلبی نکنند و کالای غیرمجاز را نفروشند تاکید کرد: داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و ... زیر نظر ما هستند و مانند قبل نظارت بر آن‌ها را داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار