حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرویید ۱۹ (کروناویروس) در کشور، خادمان بقاع متبرکه حتی الامکان اجازه بوسیدن ضریح را به زائران نمی‌دهند، اعلام کرد: اجازه توزیع مواد غذایی تحت عنوان نذری نیز در محوطه بقاع متبرکه داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۲۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 24 February 2020
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ضدعفونی کردن بقاع متبرکه به صورت روزانه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی به ویژه کروناویروس، مانع توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه استان شده ایم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به باز بودن امامزاده‌ها اظهار کرد: ضریح‌های متبرک در استان همدان به صورت هفتگی با گلاب شسته می‌شد، اما در روز‌های اخیر این امر به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرویید ۱۹ (کروناویروس) در کشور، خادمان بقاع متبرکه حتی الامکان اجازه بوسیدن ضریح را به زائران نمی‌دهند، اعلام کرد: اجازه توزیع مواد غذایی تحت عنوان نذری نیز در محوطه بقاع متبرکه داده نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری جلسات متعدد در زمینه ضدعفونی کردن ضریح‌های مطهر استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جنس ضریح‌ها از طلا و نقره بوده، استفاده از مواد ضدعفونی کننده به علت آسیب رساندن به ضریح امکان پذیر نیست بنابراین باید دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ماده ضدعفونی کننده مخصوصی را در اختیار متولیان قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار