دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه متأسفانه این ویروس تا حدود دو هفته می‌تواند بدون علامت در بدن افراد باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط و فقط آموزش‌های پیشگیرانه خودمراقبتی می‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد که ما با ارائه انواع آموزش‌های در اماکن مذکور و دیگر محیط‌های جمعیتی تلاش می‌کنیم خود مراقبتی را در بین مردم نهادینه کنیم تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۲۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 24 February 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیتا با اشاره به مثبت بودن نتیجه آزمایش کروناویروس در یکی از موارد مشکوک در استان همدان گفت: ویروس کرونا منجر به فوت این فرد شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر کرمی اظهار کرد: ما اجازه افشای اطلاعات و نام افراد را در این موضوع نداریم، اما کلیه افراد خانواده فرد مبتلا مورد آزمایش قرار گرفته و خوشبختانه هیچ‌یک نتیجه مثبت نداشته‌اند.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آمورش عالی بیان کرد: به تبع دانشگاه‌ها خوابگاه‌های دانشجویی نیز در این ایام که نزدیک عید نوروز بوده و تمایل دانشجویان به حضور در شهر خود و خانواده‌هایشان بیشتر است، تعطیل شده‌اند البته قبل از اعلام خبر تعطیلی، ضدعفونی کردن و غربالگری خوابگاه‌ها آغاز شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی، دیگر مراکزی که محل تجمع افراد هستند مثل خانه سالمندان، زندان‌ها، اردوگاه‌ها، پادگان‌ها و ... نیز تحت آموزش و ضدعفونی روزانه محل قرار گرفته‌اند و کلیه افرادی که دارای علامت بیماری‌های تنفسی هستند غربال شده و نمونه‌گیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این ویروس تا حدود دو هفته می‌تواند بدون علامت در بدن افراد باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط و فقط آموزش‌های پیشگیرانه خودمراقبتی می‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد که ما با ارائه انواع آموزش‌های در اماکن مذکور و دیگر محیط‌های جمعیتی تلاش می‌کنیم خود مراقبتی را در بین مردم نهادینه کنیم تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کرمی رعایت اصول اولیه بهداشت فردی را از هر اقدام پیشگیرانه دیگر مؤثرتر برشمرد و افزود: استفاده از برخی اقلام نظیر ماسک برای عموم افراد ضرورت ندارد تنها کسانی که با فرد مبتلا یا دارای علامت در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با مساعدت وزارت بهداشت، امروز تأمین ماسک برای کارکنان بخش‌های درمانی صورت گرفت، ولی سهم مردمی ماسک از وزارت‌خانه هنوز دریافت نشده و با ورود این پارت اطلاع‌رسانی و توزیع نیز به نحو شایسته انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار