رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۹۹ درصد استعلام‌های یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به صورت برخط (آنلاین) انجام شد.
کد خبر: ۸۲۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 22 February 2020
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۹۹ درصد استعلام‌های یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به صورت برخط (آنلاین) انجام شد.

به گزارش ایرنا؛ محمدحسن میرزایی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: چنانچه استعلام دستگاه احراز هویت از سرور وزارت کشور پنج دقیقه طول بکشد، به صورت آفلاین کار ادامه می‌یافت؛ بنابراین می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد استعلام‌ها به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

وی یادآوری کرد: دوره‌های پیشین انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تویسرکان و شورای اسلامی شهر و روستا سابقه برگزاری انتخابات ۱۰۰ درصد الکترونیکی را در همدان داشته ایم با این وجود در این دوره از ۲۵ فرایند ۲۴ فرایند الکترونیکی انجام شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان بیان کرد: امروز در جریان رای گیری برای استعلام و احراز هویت از شبکه «یو. اس. اس. دی» همراه اول، «ای. پی. ان» (APN) و شبکه (Dial-Up) استفاده شد.

میرزایی با بیان اینکه هزار و ۵۱۶ دستگاه احراز هویت الکترونیکی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به این استان اختصاص یافت ادامه داد: ۱۸ درصد دستگاه‌های مازاد، در محل‌های مورد نیاز مستقر شد تا در صورت بروز نقص فنی جایگزین شود که تنها پنج دستگاه دچار مشکل شدند.

وی گفت: برای هر شعبه اخذ رای ۲ نفر به منظور استفاده از دستگاه احراز هویت آموزش دیدند تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آن‌ها یا خستگی، دیگر کاربر از این دستگاه برای احراز هویت مراجعه کنندگان استفاده کند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: نماینده مخابرات در دسترس قرار دارد تا مشکلی در بستر‌های ارتباطی رخ ندهد همچنین به منظور جلوگیری از بروز آسیب به فیبرنوری با شهرداری‌ها، دهیاری‎ها به منظور جلوگیری از هر گونه حفاری مکاتبه شده است.

میرزایی بیان کرد: ۲ مانور برای تست شبکه صورت گرفت که در این باره همدان رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار