امام جمعه همدان گفت: ما امروز نیازمند نمایندگانی هستیم که درد مردم را درست متوجه شوند دنبال منافع شخصی نباشند و البته علاوه بر نگاه استانی نگاه ملی داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 14 February 2020
نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه کسانی که قرار است برای کشور قانون بنویسند خود باید قانونمدار باشند گفت: مردم از رای دادن به افراد قدرت‌طلب، سیا‌ه‌نما و اسراف کننده در تبلیغات پرهیز کنند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: قرآن کریم در سوره مبارکه حشر دوبار انسان‌ها را به رعایت تقوا دعوت می‌کند و اینکه انسان بنگرد که برای فردای قیامت خود چه توشه و اندوخته‌ای را فرستاده است.

وی با اشاره به سوره مبارکه لقمان که خداوند در این سوره دو عذاب دردناک را برای برخی انسان‌ها وعده کرده است افزود: دو ویژگی در برخی از انسان‌ها سبب می‌شود که ایشان مبتلا به عذاب الهی شوند ویژگی اول این بود که این‌ها دنبال لهوالحدیث هستند یعنی آنچه که انسان را از یاد خدا باز دارد که هدف آن اضلال عن سبیل الله است.

شعبانی گفت: ویژگی دومی که سبب می‌شود این افراد به عذاب الهی گرفتار شوند این است که هنگامی که آیات الهی بر ایشان تلاوت می‌شود شنوای سخن خدا نیستند و در برابر حرف حق مقاومت می‌کنند و حرف پیامبر خدا را با استکبار نمی‌پذیرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه لجبازی در برابر حق یکی از عوامل اصلی عاقبت به شر شدن است، گفت: مانند فرعون که قرآن کریم او را مثال می‌زند که در برابر موسی (ع) با تکبر و لجاجت ایستادگی کرد و حرف حق را نپذیرفت و به عذاب دردناک الهی مبتلا شد.

وی افزود: لجبازی حتی در زندگی افراد هم موجب خسارت و زیان می‌شود مانند لجبازی همسران در برابر هم یا لجبازی فرزند در برابر والدین که زندگی را تلخ و دچار اختلاف می‌کند یا لجاجت‌های سیاسی که هم به خود و هم به جامعه ضرر می‌رسانند و البته ریشه لجاجت‌ها تکبر است.

نماینده، ولی فقیه در همدان در خطبه دوم نماز جمعه خطاب به کاندیدا‌های انتخابات مجلس توصیه کرد: در مدت یک هفته تبلیغات تقوای سیاسی را رعایت کنند چرا که انتخابات تمام می‌شود مراقب باشیم که پرونده‌ها آلوده گناه نشود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل نظام اسلامی تحقق توحید در جامعه بود اظهار داشت: اگر به مواضع امام خمینی (ره) توجه کنیم تحقق آرمان‌های انبیاء و اجتناب از طاغوت هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی بوده است لذا باید این مهم همچنان مورد توجه دولتمردان باشد هر چند که خدمت به مردم، حل مشکلات اقتصادی مهم است، ولی در راس همه این مسائل توحید و زمینه‌سازی برای حکومت توحیدی است.

شعبانی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم که مردم باید برای رای دادن به آن توجه کنند جامعیت کاندیدای مورد نظر است کاندیدا‌ها باید برنامه داشته باشند برای حل مشکلات مردم، اما فراتر از این‌ها آنچه مهم است این است که دغدغه دین داشته باشند.

امام جمعه همدان یکی از مهمترین ویژگی‌های کاندیدای اصلح را شرح صدر دانست و افزود: مسئولیت با مشکلاتی روبه‌رو است لذا باید انتقاد‌ها را پذیرفت و مراقب بود دهان منتقدان را نبست.

وی دومین شاخصه را برنامه داشتن و کارآمدی دانست و گفت: ما امروز نیازمند نمایندگانی هستیم که درد مردم را درست متوجه شوند دنبال منافع شخصی نباشند و البته علاوه بر نگاه استانی نگاه ملی داشته باشد.

امام جمعه همدان گفت: کسانی که قرار است برای کشور قانون بنویسند خود باید قانونمدار باشند و البته دشمن‌شناسی شاخصه بسیار مهم دیگری است که انتظار می‌رود یک نماینده مجلس از آن برخوردار باشد.

وی افزود: نماینده اصلح باید مصلحت‌های جامعه و مردم را درست تشخیص دهد چرا که امروز کشور نیازمند مسئولانی است که عرضه داشته باشند، مشکلات ما حل شدنی است بن بست نداریم ما مسئول جهادی کارآمد و شجاع نیاز داریم. کشوری که این همه جوانان غیور و ملت مقاوم و نعمت‌های خدادای دارد بن بست ندارد.

نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ما امروز نیازمند مسئولانی هستیم که اهل عمل باشند نه حرف اظهار داشت: کاندیدا‌ها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند کسانی که برای کسب رای سیاه‌نمایی می‌کنند و دستاورد‌های ۴۰ ساله نظام را زیر سوال می‌برند این‌ها هم برای خود و هم برای جامعه خطرناک هستند چرا که انسان قدرت طلب و کسی که حاضر است به هر وسیله‌ای به قدر برسد بسیار خطرناک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار