بیژن ترابیان با اشاره به اهمیت قالیبافی در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: فرش دستباف نهاوند در جهان شناخته شده و بیش از ۶ هزار نفر در شهرستان نهاوند به این امر اشتغال دارند که نسبت به معرفی بیشتر آن اقدام می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 09 February 2020
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند از برگزاری جشن ثبت ملی فرش دستباف نهاوند خبر داد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: به همین منظور با همکاری بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس، پیگیر برگزاری جشن ثبت ملی فرش نهاوند هستیم و پس از ایجاد مقدمات لازم میز فرش نهاوند برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس نیز در این خصوص، گفت: فرش دستباف از جلوه‌های هنر اصیل است که در شهرستان نهاوند از نظر طرح و مهارت بافت به زیبایی تمام رسیده است.

محمدرضا عطایی افزود: مراحل ثبت مهارت قالیبافی نهاوند در فهرست میراث معنوی کشور توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان پیگیری شده و در مراحل نهایی است، اما پیش از این نیز ۳ طرح فرش دستباف نهاوند در دایره المعارف جهانی فرش به نام شهرستان درج و به نام فرش نهاوند در جهان معروف بوده است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده، جشن ثبت ملی فرش نهاوند با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند و دیگر ارگان‌های مربوطه در آینده نزدیک برگزار و مراحل ثبت جهانی آن‌را پیگیری خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار