محمدرضا غلامی پاک عنوان کرد: عدم رعایت قانون انتخابات مبنی بر تبلیغ زودهنگام دیگر اتهامی است که دفتر جبهه پایداری همدان به ما وارد کرده‌اند درحالی‌که روال کار سیاسی تمام مجموعه‌های حزبی و سیاسی این است که با مجوز وزارت کشور و با اطلاع استانداری و فرمانداری‌ها، از افرادی که می‎خواهند موردحمایت این شورا قرار گیرند یعنی همان نامزد‌های منتخب در مصاحبه، دعوت به عمل آید تا برنامه‌های خود را ارائه دهند و افراد شرکت‌کننده نیز بر اساس آنچه آن‌ها بیان می‌کنند به آن‌ها رأی دهند.
کد خبر: ۸۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 09 February 2020
سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان گفت:مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هدف شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب همدان است.

به گزارش تسنیم، غلامی پاک با تشریح ساختار شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان اظهار داشت: نخستین مجمع شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان سوم آذرماه در همدان با دعوت از هزار و ۷۰۰ نفر از خواهران و برادران انقلابی برگزار شد.

وی بابیان اینکه این افراد به نمایندگی از انقلابیون، از هر محله، مسجد، قشر و طیفی در این جلسه حاضر شدند، افزود: در نخستین جلسه مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان نمایندگان اقشار دانشگاهیان، فرهنگیان، کارگران، بازاریان، هنرمندان و ورزشکاران نیز حضور داشتند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان عنوان کرد: در جلسه نخست ۷۰۰ نفر از افراد انقلابی شرکت کردند که از این تعداد نیز ۴۲۴ نفر در رأی‌گیری شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان مشارکت کردند که رأی آن‌ها سبب انتخاب شدن ۱۹ نفر اعضای هیئت‌رئیسه مجمع شد.

وی گفت: پس‌ازاین رویداد نیز با ما با اعلام فراخوان از نامزد‌هایی که مایل بودند برای انتخابات مجلس در سازوکار مجمع قرار گیرند دعوت به مصاحبه کردیم که در این مرحله نیز ۳۰ نفر از داوطلبان به ما مراجعه کردند که از این تعداد نیز پس از سپردی مراحل مصاحبه ۱۵ نفر انتخاب شدند.

غلامی پاک با اشاره به اینکه پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها این تعداد از نامزد‌ها به ۱۲ تن کاهش یافت، بیان کرد: این ۱۲ نفر نیز طبق سازوکاری که از قبل اعلام‌شده بود در ۱۵ بهمن‌ماه در دومین مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان حضور یافته و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

وی افزود: در دومین جلسه مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان عیناً از همان هزار و ۷۰۰ نفری که برای جلسه نخست دعوت‌شده بودند، دعوت به عمل آمد و هیچ فرد دیگری نیز به این لیست اضافه نشد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان درباره برخی سخنان درباره مهندسی انتخابات دومین مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و یا حضور طرفداران کاندیدا‌ها در این برنامه اظهار داشت: ما با کنترل، نظارت دقیق و همچنین صدور کارت شناسایی برای افراد اقدام به برگزاری مجمع کردیم.

وی بابیان اینکه نامزد‌ها نیز هنگام ورود تنها یک یا دو نفر همراه خود داشتند که آن‌ها نیز نمی‌توانستند رأی دهند، مطرح کرد: هنگام ارائه برنامه‌ها توسط نامزد‌های انتخاباتی نیز ما نام افراد را با قرعه‌کشی انتخاب کردیم تا در حق کسی بی‌عدالتی نشود کما اینکه هریک از ۱۲ نامزد نیز ۸ دقیقه برای ارائه برنامه خود فرصت داشتند.

غلامی پاک اعلام کرد: در این جلسه نیز از هزار و ۷۰۰ نفری که دعوت‌شده بودند، ۸۰۰ نفر شرکت کرده و ۶۲۲ نفر نیز به ۱۲ کاندیدای حاضر در جلسه رأی دادند که درنهایت طبق ساختار مجمع سه برابر ظرفیت شهرستان همدان در مجلس یعنی ۶ نفری که توانسته بودند بیشترین رأی را به دست آورند، انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه شمارش آراء نیز در حضور خود نامزد‌ها یا نمایندگان آن‌ها با دقت و نظارت انجام شد، اظهار داشت: در مرحله نهایی دو نفر از ۶ نامزد برگزیده در دومین مجمع شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در یک نظرسنجی عمومی، رسمی و علمی انتخاب‌شده و به مردم معرفی می‌شوند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان با تأکید بر اینکه ما مدارک لازم برای رد ادعای کذب برخی از گروه‌ها که مدعی مهندسی شدن انتخابات مجمع هستند را در دست داریم و می‌توانیم آن را ارائه دهیم، افزود: خوشبختانه حجم افرادی که در دو مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب همدان شرکت کردند بسیار خوب و کم‌نظیر بود.

وی با اشاره به بیانیه دفتر حزب پایداری همدان درباره خروج از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان، عنوان کرد: در استان و شهرستان همدان نماینده این حزب جناب حجت‌الاسلام فلاحی در تمامی جلسات شخصاً حضور یافتند و پس‌ازاینکه تصمیم گرفتند در انتخابات مجلس شرکت کنند نماینده خودشان آقای داوود گرجی را معرفی کردند که ایشان نیز در تمامی جلسات و حتی در آخرین جلسه مجمع تا پایان شمارش آراء و مشخص شدن نتایج در جلسه حاضر بودند.

غلامی پاک بابیان اینکه نماینده حزب پایداری همدان در مجمع عضو اصلی بودند و تصمیم‌گیری‌ها نیز مشارکت داشتند، اظهار داشت: بعد از مشخص شدن نتیجه آراء در دومین مجمع عمومی شورای ائتلاف، مسئولان این حزب در همدان تصمیم گرفتند از شورا خارج شوند باوجوداینکه آن‌ها سازوکار ائتلاف را پذیرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه ناگفته نماند که آن‌ها پیش از پیوستن به شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی همدان پیش‌شرطی مبنی بر اینکه اگر آن‌کسی که مدنظر ما بود در شورا رأی نیاورد ما از این ائتلاف خارج می‌شویم را قرار داده بودند، عنوان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی همدان از مسئولان حزب پایداری در همدان می‌خواهد به تعهد خود پایبند باشند، در شورا حضورداشته و مانند دیگران به رأی اکثریت و نظر مردم احترام بگذارند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان اعلام کرد: هم‌اکنون حزب موتلفه، جمعیت عدالت و پیشرفت، جبهه ایستادگی، جبهه پیروان امام (ره) و رهبری، توسعه و عدالت، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان، جمعیت جانبازان و جبهه متحد جوانان همدان به همراه افراد معتمد استان از اقشار مختلف و همچنین چهره‌های سرشناسی در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب حضور دارند.

وی در پاسخ به دیگر اشکالاتی که در بیانیه جبهه پایداری درباره عملکرد شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب همدان بیان‌شده نیز عنوان کرد: آن‌ها مدعی شده‌اند که هنگام ثبت‌نام از نامزد‌ها و مصاحبه با آن‌ها ملاک‌های شورای ائتلاف تغییر کرده است درحالی‌که باید بدانند ملاک‌های ما از ابتدا همانی بود که در اساسنامه و دستورالعمل بیان‌شده بود.

غلامی پاک افزود: ما در بحث اجرای ملاک‌ها یک مورد ثبت‌نام خارج از وقت داشتیم که آن‌هم مربوط به آقای دکتر فلاحی می‌شود چراکه اعضای شورای ائتلاف به خاطر حفظ وحدت می‌خواستند ایشان نیز جزء نامزد‌های شورای ائتلاف قرار گیرند، از ایشان خارج از وقت مقرر دعوت به مصاحبه کردند و روال مقرر را انجام دادند.

وی درباره دیگر ادعای این حزب مبنی بر اینکه در جلسه اخیر، مجمع عمومی شورای ائتلاف تبدیل به میتینگ برای افراد خاص شده است گفت: با توجه به فراوانی جمعیت شرکت‌کننده در جلسه، ضبط برنامه از ابتدا تا انتها و کسانی که توسط مجمع دعوت‌شده بودند امکان اینکه کاندیدایی بتوانند دخل و تصرفی در انتخابات داشته باشد، را رد می‌کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان افزود: دفتر حزب پایداری همدان در بیانیه خود مدعی شده که ما از حوزویان و دانشگاهیان دعوت نکرده‌ایم درحالی‌که تنها توسط یکی از احزاب عضو ائتلاف از ۵۰ دانشگاهی دعوت کردیم و در بخش حوزویان نیز همین بس که علاوه بر حضور طلاب آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان سخنران نخستین جلسه مجمع عمومی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان بودند.

وی بیان کرد: در بخش دیگری از این بیانیه جبهه پایداری عنوان کرده است که برخی انتخاب شوندگان نیز به روند انتخابات اعتراض کردند که این حرف آن‌ها نیز معقول نیست یعنی چرا باید فردی که انتخاب‌شده است اعتراضی داشته باشد کما اینکه اگر فردی معترض باشد می‌تواند دلایل خودش را ارائه دهد تا توسط مسئولان مجمع موردبررسی قرار گیرد.

غلامی پاک عنوان کرد: عدم رعایت قانون انتخابات مبنی بر تبلیغ زودهنگام دیگر اتهامی است که دفتر جبهه پایداری همدان به ما وارد کرده‌اند درحالی‌که روال کار سیاسی تمام مجموعه‌های حزبی و سیاسی این است که با مجوز وزارت کشور و با اطلاع استانداری و فرمانداری‌ها، از افرادی که می‎خواهند موردحمایت این شورا قرار گیرند یعنی همان نامزد‌های منتخب در مصاحبه، دعوت به عمل آید تا برنامه‌های خود را ارائه دهند و افراد شرکت‌کننده نیز بر اساس آنچه آن‌ها بیان می‌کنند به آن‌ها رأی دهند.

وی تصریح کرد: ما در انتخابات شورای شهر در دوره گذشته نیز همین سازوکار را پیاده کردیم و اتفاقاً حجت‌الاسلام فلاحی نیز که نامزد انتخابات شورا بودند با همین ساختار برنامه‌های خود را ارائه دادند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان همدان ابراز کرد: بعلاوه ایشان در مجمع عمومی شهرستان فامنین بااینکه تائید صلاحیت نشده بودند و ما نیز طبق قانون به همین دلیل از وی دعوت به عمل نیاوردیم، حاضرشده، برنامه خود را ارائه دادند و حتی شورای ائتلاف را نقد کردند.

وی بیان کرد: اقدام ما مبنی بر اعلام اسامی افراد منتخب در دومین مجمع شورای ائتلاف انقلاب، یک کار قانونی است چراکه افراد شرکت‌کننده در این جلسه باید می‌دانستند که نتیجه آرایشان چه شده است به همین دلیل نیز ما با ارسال پیامک و یا تماس صوتی نتیجه انتخابات را به اطلاع آن‌ها رساندیم.

غلامی پاک با تأکید بر اینکه ما در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای مردم تصمیم نمی‌گیریم بلکه سازوکاری فراهم کردیم که در آن با حفظ وحدت، انسجام و مشارکت حداکثری مردم که تأکید مقام معظم رهبری است، خود مردم گزینه‌های موردنظر را موردبررسی قرار داده و انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی نامزد‌های نهایی مجمع شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان همدان پس از انجام نظرسنجی‌های عمومی معرفی می‌شوند، تأکید کرد: مواضع رسمی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی استان همدان از طریق رئیس، دبیر شورا و یا سخنگو اعلام می‌شود در غیر این صورت هرگونه اظهارنظری بیان دیدگاه‌های شخصی افراد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار