رییس اتاق اصناف همدان از راه اندازی شبکه اجتماعی اصناف و شهروندان در قالب اپلیکیشنی به نام " امیران" خبر داد و گفت: اتاق اصناف همدان اولین اتاق اصناف کشور است که موفق به راه اندازی یک شبکه اجتماعی مخصوص اصناف شده و این اپلیکیشین کاملترین و گسترده‌ترین ویترین کسب و کار مجازی را دارد.
کد خبر: ۸۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 08 February 2020
رییس اتاق اصناف همدان از راه اندازی شبکه اجتماعی اصناف و شهروندان در قالب اپلیکیشنی به نام " امیران" خبر داد و گفت: اتاق اصناف همدان اولین اتاق اصناف کشور است که موفق به راه اندازی یک شبکه اجتماعی مخصوص اصناف شده و این اپلیکیشین کاملترین و گسترده‌ترین ویترین کسب و کار مجازی را دارد.

به گزارش تابناک همدان، حسین محرابی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن اطلاعات کامل و جامع ۵۸ هزار واحد صنفی مجاز در شهر همدان و شهرستان‌های تابعه، شامل واحد‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی، و خدمات فنی، فراهم کرده است، افزود: همه شهروندان و گردشگران می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق کافه بازار به صورت رایگان در گوشی‌های خود نصب کنند و با تولیدات و خدمات و کالا‌های تمامی فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی مجاز سطح شهر آشنا شوند و آن‌ها را به راحتی در نقشه شهر پیدا کنند و از قیمتها، فروش‌های فوق العاده یا اقساطی و تخفیفات مطلع و بهرمند شوند.

وی اطلاع رسانی آنلاین و یکپارچه قیمت کالا‌های اساسی و نرخ نامه‌های مصوب، اخبار و اطلاعیه‌ها را از دیگر امکانات و مزایای این اپلیکیشن اعلام کرد.

رییس اتاق اصناف همدان در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد تخفیف عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات را از مهمترین اقدامات اتاق برشمرد و گفت: ایجاد تخفیف عوارض کسب و پیشه در حال انجام است و همه اتحادیه‌ها تا ۲۵ درصد و صنف آرایشگاه‌های زنانه تا ۵۰ درصد شامل این تخفیف می‌شوند.

محرابی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش ما و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی این است که از رکود و تنزیل کسب و کار و حتی الامکان از ابطال پروانه کسب توسط دارندگان پروانه جلوگیری کنیم؛ خاطر نشان ساخت: همواره به دنبال ارایه راهکار‌هایی مثل دفاع از مودیان درهیات‌های حل اختلاف مالیاتی هستیم و با ارایه تسهیلات بانکی کم بهره و رایزنی به منظور توزیع کالا‌های اساسی توسط واحد‌های صنفی از ابطال پروانه کسب تا حدودی جلوگیری شده است.

وی دلیل ابطال پروانه‌های کسب را کمبود نقدینگی، افزایش قیمت کالا و خدمات اولیه، افزایش مشاغل جدید بدون در نظر گرفتن قدمت و اعتبار مشاغل قدیمی، افزایش اجاره بهای واحد‌ها و مغازه‌ها دانست و تصریح کرد: مهمترین چشم انداز اتاق اصناف همدان حمایت از کسبه و بازاریان و تلاش جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس اتاق اصناف همدان گفت: دیدگاه اتاق اصناف این است که هر واحد صنفی یک بنگاه صنفی اقتصادی کوچک است که در آینده‌ای نزدیک به یک بنگاه بزرگ و مستعد تبدیل خواهد شد و حال اتاق اصناف و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط می‌بایست به نحوی در راه ارتقاء و پیشرفت این واحد‌ها قدم بردارند که بر مسایل و مشکلات اشتغال فائق بیاییم، زیرا که همه در زیر یک پرچم به ملت خدمت می‌کنیم.

محرابی یکی از راه‌های رونق اقتصادی را ایجاد اشتغال و برند سازی اعلام کرد و افزود: اگر ما بتوانیم در مرحله تولید کالا و یا ارایه خدمتی با افزایش کیفیت و بهره وری و همچنین ارتقا طراحی و حتی بسته بندی محصول را با ذوق و ابتکار جوانان ایرانی تلفیق کنیم، قطعا این موضوع باعث جذب مشتری و افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به محصول ایرانی خواهد بود.

رییس اتاق اصناف که خود رییس اتحادیه ابزار و یراق، رنگ و عایق‌های رطوبتی است، در خصوص فعالیت‌ها و اعضای این اتحادیه نیز، گفت: در حال حاضر ۴۱۴ نفر عضو اتحادیه ابزار و یراق هستند و ۳۸۰ فقره پروانه کسب تا کنون صادر شده است.

وی تعداد پروانه صادر شده از سال ۹۴ تا ۹۸ را ۲۳۱ فقره اعلام کرد و افزود: در این چهار سال گذشته ۱۹۷ فقره پروانه کسب ابطال شده و ۳۵ فقره پروانه کسب جدید در دست اقدام و صدور است.

محرابی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه ابزار و یراق نیز یاد آور شد: از مهمترین فعالیت‌های این اتحادیه در چهار سال گذشته الحاق ۱۳ رسته صنفی جدید به اتحادیه، ارتقا سیستم اداری از یک سیستم سنتی به یک سیستم جدید، تهیه فضایی با امکانات کامل جهت برگزاری کمیسیون‌ها و جلسات، جذب و استخدام نیرو‌های متخصص در امور حسابداری و مدیریت، برگزاری اولین همایش صنفی در طول ۵۰ سال فعالیت اتحادیه و بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی می‌توان نام برد.

وی ایجاد و راه اندازی شهرک بزرگ ابزار و ایجاد پایلوت با همکاری شهرداری منطقه سه همدان را از مهمترین برنامه‌های این اتحادیه عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم با تشکیل هیات امنا، برنامه ایجاد پایلوت در زمینه ابزار و یراق در غرب کشور قدم‌های خوبی برداریم.

رییس اتحادیه ابزار و یراق، رنگ و عایق‌های رطوبتی همدان اصلاح ضریب‌های مالیاتی برخی رسته‌های صنفی را که دارای رقبای بازار دیجیتال هستند را از دیگر اقدامات برشمرد و یاد آور شد: با توجه به افزایش نرخ ارز، حاشیه سود فروشندگان به پایین‌ترین سطح خود رسیده و بنابراین تلاش ما برای ایجاد توازن و جلوگیری از ضرر‌های مالی فروشندگان است.

محرابی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه قانون مشخصی در بحث زیر فروشی نداریم، افزود: به دنبال ایجاد نرخ‌های مصوب هستیم و از همکاران می‌خواهیم که قیمت‌ها و نرخ‌های مصوب را در نظر داشته و قوانین رقابت سالم را رعایت کنند.

وی سنتی کار کردن صنف شاغل در رسته ابزار و یراق را یکی از مشکلات دانست و یاد آور شد: اعضا به دلیل عدم آموزش به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و لازمه ارتقا سطح فعالیت این رسته‌ها آموزش است که این امر در دستور کار اتحادیه قرار دارد.

محرابی خاطر نشان ساخت: آموزش اعضا با همکاری کمیسیون آموزش جهت ارتقا دانش امور مالیاتی، قوانین کار و تامین اجتماعی و همچنین آموزش روش‌های نوین در ارایه خدمات و محصولات از دیگر برنامه‌های این اتحادیه است.
 
رییس اتاق اصناف همدان در پایان با اشاره به اینکه اصناف ۳۰ درصد کل کشور را تشکیل می‌دهند، یاد آور شد: با توجه به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تاکنون اصناف توانسته در کشور بیش از ۷ میلیون اشتغال پایدار ایجاد کند و اصناف از دولت و وزارت صمت خواستار آموزش رایگان، و تنظیم برنامه‌های اقتصادی از دیدگاه بخش خصوصی و برخورداری از نقطه نظرات آن‌ها هستند، چرا که مشکل امروز کشور عدم بهره وری و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود در صنوف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار