ظاهر پورمجاهد بر ثبت به موقع اطلاعات بودجه‌ها و گزارشات و در سامانه توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب ملایر دهیاران باید از ظرفیت بالای مدیران ارشد شهرستان به ویژه فرماندار برای توسعه روستا‌ها استفاده کنند و همکاری لازم را با مسوولان داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 07 February 2020
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان از انتخاب ۴۰ روستا در استان همدان با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان روستای نمونه خبر داد.

به گزارش فارس، پورمجاهد با بیان اینکه توسعه روستایی شاخص‌های مختلفی دارد اظهار کرد: یکی از مهمترین این شاخص‌ها در توسعه روستا‌ها استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه دهیاران عضوی از مردم بوده و باید برای توسعه روستا‌ها تلاش کنند گفت: ۴۰ درصد مردم شهرستان ملایر ساکن روستا‌ها هستند و اگر دهیاران و مسوولان با دلسوزی صداقت، تلاش، مدیریت و لحاظ کردن شیوه قوانین کار و مستند کردن کار‌ها پیش بروند بی‌شک توسعه و پیشرفت در روستا‌ها را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان با بیان اینکه همه مسوولان باید در مسیر شهدا، ولایت و سیاست‌های دولت با هدف خدمت به مردم کار کنند گفت: اگر با این هدف حرکت نکنیم مسیر توسعه را نخواهیم داشت.

وی شناسایی مشکلات روستاها، اولویت‌بندی، تعامل و همکاری دهیاران با شورا‌های روستا و افراد معتمد را از وظایف دهیاران برای پیشرفت در روستا برشمرد و گفت: سرانه دهیاری‌ها باید با برنامه و به درستی هزینه شود.

پورمجاهد با اشاره به جابجایی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات قانون بودجه گفت: در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفت و نمایندگان مجلس پیگیر اصلاح این مشکل هستند تا به زودی واریز سهم سازمان دهیاری‌ها از ابتدای امسال محقق شود.

وی بر ثبت به موقع اطلاعات بودجه‌ها و گزارشات و در سامانه توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب ملایر دهیاران باید از ظرفیت بالای مدیران ارشد شهرستان به ویژه فرماندار برای توسعه روستا‌ها استفاده کنند و همکاری لازم را با مسوولان داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان بر حفظ وحدت، تعامل و همکاری بین همه مسوولان نظام تاکید و گفت: شاید گرایش‌ها و ایده‌های فکری متفاوت باشد، اما آنچه برای همه ما مهم بوده خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه مردم روستا‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب در همه عرصه‌ها پای کار بوده اند تصریح کرد: امروز توسعه روستا‌ها از مطالبات به حق مردم است که شاید به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات نتوان تمام درخواست‌ها را برآورده کرد، اما تا حد توان باید مشکلات را پیگیری و حل کنیم.

پورمجاهد در ادامه از انتخاب ۴۰ روستا در استان همدان با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان روستای نمونه خبر داد و تصریح کرد: هر شهرستان بنا به موقعیت و تعداد روستا‌ها سهمی از این انتخاب خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امسال یک شیوه‌نامه جدید برای انتخاب دهیاران نمونه کشوری داریم که تازه ابلاغ شده که امیدواریم با ظرفیت‌های خوب ملایر از دهیاران این شهرستان نیز دهیار نمونه داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان با بیان اینکه دهیاری‌ها یک نهاد غیر دولتی خودکفا هستند بر لزوم ایجاد طرح‌های خودکفایی در روستا‌ها توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: نیاز است با توجه به دانش و استعداد دهیاران خوب ملایر سایر دهیاران از کمک‌ها و ظرفیت همکاران خود برای پیشرفت و توسعه در روستا‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران وقتی را در محل کار خود برای دیدار با مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها اختصاص دهند گفت: باید از نظرات و پیشنهادات مردم نیز برای پیشرفت و توسعه روستا‌ها استفاده شود.

پورمجاهد با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب بیان دستاورد‌ها و خدمات نظام برای مردم را یک امر مهم برشمرد و افزود: طی ۴۰ سال گذشته انقلاب بزرگی در توسعه زیرساخت‌های روستایی، گازرسانی، آب، اینترنت و... صورت گرفته که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات ارزنده و برجسته دولت ارائه تسهیلات روستایی طی دو سال گذشته بوده است گفت: در این زمینه در ملایر ۴۴ میلیارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته که این تسهیلات برای روستاییان با سود ۶ تا ۸ درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی و استفاده از طرح‌های اشتغالزا در روستا‌ها بهره برد اضافه کرد: باید مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است گفت: از این تعداد ۱۵۵ روستا دارای ۱۴۱ دهیار هستند.

باب‌الله فتحی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته جذب تسهیلات روستایی ملایر از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیارد تومان رسیده است افزود: در این زمینه ملایر در رتبه‌های برتر جدول در استان قرار گرفته است.

وی بر جذب تسهیلات اشتغال روستایی توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: دهیاران باید در راستای قانون و اهدافی که برای آن‌ها تعریف شده حرکت کنند.

فرماندار ملایر داشتن برنامه مدون، استفاده از ظرفیت نخبگان، بانوان و خیران برای توسعه روستا را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دهیاران سعی کنند از صرف هزینه‌‎های غیرضروری خودداری کنند.

وی بر بحث توسعه گردشگری، ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و جذب سرمایه‌گذاران در روستا‌ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی نیز باید استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری بین کشاورزان تبلیغ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار