محمد علی پورمختار با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره شرایط مورد نظر کاندیدا‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال مجلس مرکز قانون‌گذاری بوده و قوانین هم در حوزه‌های مختلف وضع می‌شوند، پس افرادی که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند باید تخصص‌های کافی و مرتبط با موضوع قانون‌گذاری داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 07 February 2020
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت داشتن برنامه‌ای جامع از سوی کاندیدا‌های انتخابات مجلس اظهار کرد که این برنامه‌ها باید مبتنی بر نیاز کشور و نیاز مردم باشد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اطلاع از شرایط قانون‌گذاری، ضرورت‌ها و نیاز‌های مردم در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و منطقه‌ای امری بسیار حائز اهمیت است در واقع داشتن تخصص و در کنار آن تجربه نیز موضوع مهمی است؛ چراکه نمایندگان برمبنای تجاربی که دارند می‌توانند قوانین مورد نیاز را در جهت رفع بسیاری از مشکلات وضع کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه در این حوزه برنامه داشتن امری مهم است، ولی خود برنامه داشتن معطوف به امر قانون‌گذاری است، یعنی نماینده باید از نیاز کشور و از نیاز مردم شناخت کافی را داشته باشد و مبتنی بر آن برنامه‌ای جامع ارائه دهد، ولی امروزه برنامه کاندیدا‌های ما بیشتر در حوزه اجرایی، مسائل حوزه انتخابیه و حل مشکلات اشخاص است؛ اگرچه این مشکل در دوره‌های مختلف وجود داشته و در این دوره هم شاهد آن هستیم، حتی نگاهی هم که مردم برای ارزیابی یک کاندیدا دارند همین رسیدگی به مشکلات آن‌هاست. همین موضوع باعث شده هنگامی که مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود نمایندگان بیشتر وقت خود را به حل مشکلات حوزه انتخابیه و مردم منطقه اختصاص می‌دهند اگرچه این موضوع موجب دخالت‌ها، ایجاد مشکلات و درگیری‌هایی با دولت می‌شود و برخی سوالات و استیضاح‌ها را رقم می‌زند، پس این موضوع حتما باید حل شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پاکدستی نمایندگان مردم، عنوان کرد: نمایندگان و کاندیدا‌ها باید مانند مابقی مسئولین خودشان را در قید و بند مسائل دنیوی و مادی نبینند. کاندیدا‌ها و عملکرد آن‌ها در این حوزه باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار