حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه موسیقی حرام یکی از موارد گسترش گمراهی در جامعه است، اظهار کرد:برخی از فیلم‌های اکران شده در جشنواره فیلم فجر، سریال‌های خانگی و آهنگ‌های منتشر شده قطعا لهو الحدیث هستند و بعضی از فیلم‌های این جشنواره ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل اسلامی را سست کرده و باعث ترویج انحرافات اخلاقی در جامعه می‌شوند و وظیفه حکومت اسلامی مبارزه با تمام ابزار‌های لهوالحدیث است.
کد خبر: ۸۲۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 07 February 2020
امام جمعه همدان گفت: برخی از فیلم‌های اکران شده در جشنواره فیلم فجر، سریال‌های خانگی و آهنگ‌های منتشر شده قطعا لهو الحدیث هستند و بعضی از فیلم‌های این جشنواره ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل اسلامی را سست کرده و باعث ترویج انحرافات اخلاقی در جامعه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین بشعبانی موثقی اظهار کرد: آتش دنیا تنها جسم انسان را می‌سوزاند، اما آتش جهنم از درون انسان شعله می‌گیرد و برخی از اعمال مانند انتشارلهوالحدیث و پخش، انتشار و گوش کردن به موسیقی حرام عذابی دردناک و غیرقابل تحمل را درپی خواهد داشت.


وی افزود:کسانی که اهل لهوالحدیث هستند سخنان حکیمانه خداوند و آیات روشنگر قرآن کریم را رها کرده و وارد عرصه تولید سخنان بیهوده می‌شوند و هدف از ترویج و نشر لهوالحدیث بازداشتن مردم از مسیر الهی است.


امام جمعه همدان با بیان اینکه گمراهی جامعه، جابجایی معیار و ارزش‌ها وسستی آن‌ها از آثار انتشار لهوالحدیث در جامعه اسلامی است، اضافه کرد:لهو به رفتار‌های غیرعقلانی وعُقلایی و برخواسته از شهوت و هوای نفس گفته شده وسبب غفلت فرد از یاد خداوند می‌شود.


وی شایعات و حرف‌های دروغ را مصداق بارزی از لهوالحدیث معرفی کرد و گفت:بسیاری از سریال‌ها و محتوایات تبلیغی در فضای مجازی ترویج دهنده لهوالحدیث و سخنان بیهوده در جامعه هستند.


شعبانی موثقی مدیریت رفتار‌های اجتماعی، گمراه کردن جامعه، انحراف تفکرات مردم و رسیدن به منافع شخصی را از اهداف شایعه سازان در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد:رهبرجامعه مرکز ثقل شایعه سازان است و باید بررسی کرد که بعد از انقلاب اسلامی بیشترین شایعات در چه محور‌هایی مطرح شده است.


نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همواره در طول تاریخ طرفداران خدا، پیامبر و ارزش‌های اسلامی مورد تمسخر واقع شده اند، گفت:شایعه ساز‌ها در جامعه اسلامی هستند و ممکن است دم از اسلام، انقلاب و رهبری بزنند، اما دل آن‌ها همراه نظام اسلامی و انقلاب نیست و در برخورد باشایعه سازان باید احتیاط لازم به کار گرفته شود.


شعبانی موثقی بیان کرد:در ایران افرادی وجود دارند که اگر شورای نگهبان آن‌ها را تایید کرده و رای بیاورند انتخابات درست بوده، در غیر این صورت در انتخابات تقلب شده است.


وی با بیان اینکه موسیقی حرام یکی از موارد گسترش گمراهی در جامعه است، اظهار کرد:برخی از فیلم‌های اکران شده در جشنواره فیلم فجر، سریال‌های خانگی و آهنگ‌های منتشر شده قطعا لهو الحدیث هستند و بعضی از فیلم‌های این جشنواره ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل اسلامی را سست کرده و باعث ترویج انحرافات اخلاقی در جامعه می‌شوند و وظیفه حکومت اسلامی مبارزه با تمام ابزار‌های لهوالحدیث است.

شعبانی موثقی در ادامه ضمن عرض تسلیت وفات حضرت ام البنین و تاکید بر تکریم و بزرگداشت مقام همسران و مادران شهدا گفت:نظام اسلامی آقایی نیرو‌های نظامی را مطرح کرد چرا که قبل از انقلاب چیزی تحت عنوان استقلال و عزت در ارتش وجود نداشت، اما امروزه فرزندان شما عزیز و مایه عزت نظام اسلامی هستند و لازم است که از زحمات همه آن‌ها در نیروی هوایی تشکر و تقدیرکنیم.


امام جمعه همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه ما یک مجلس قوی نیاز داریم، بیان کرد:برای نجات کشور، حفظ عزت کشور، نجات اقتصاد، ایجاد تحرک بین مسئولان، تقویت نظارت و قرارگرفتن مجلس در راس امور ما نیازمند مجلس قوی هستیم و یک مجلس قوی زمینه‌های قدرت را برای کشور فراهم می‌کند.


وی با اشاره به منتشر شدن لیست کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده گفت:امروزه زبان دنیا قدرت و زور است و کشوری که قدرتمند باشد حضور پررنگ تری در عرصه‌های بین المللی خواهد داشت همچنین منطق آمریکا نیز قدرت بوده و اگر با قدرت با آن برخورد کنیم موفق خواهیم شد و عین الاسد و برجام این موضوع رابه خوبی نشان می‌دهد.


شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه مجلس باید قوی باشد تا بتوان مولفه‌های قدرت در جامعه را تقویت کرد، افزود:عرصه اقتصاد ماامروزه نیازمند قوت و قدرت است و اقتصاد داخلی باعث تقویت کشور خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئولیت پذیری در نظام اسلامی مبتنی بر روابط نیست بلکه نیازمند ضوابط است، اضافه کرد:صداقت نخستین ویژگی است که باید در مسئولان آن را جست وجو کرد و نباید تحت تاثیر احساسات، تبلیغات و بحران‌های جریان‌های سیاسی رای داد همچنین صادق بودن با مردم و نظام اسلامی به این گونه است فرد در ظاهر و باطن طرفدار انقلاب و رهبری باشد.


وی امانتداری را دومین ویژگی کاندیدای اصلح معرفی کرد و گفت:فرد امانتدار دنبال منافع شخصی نخواهد بود، طرفدار منافع مردم می‌شود، طرفدار جناح‌های مختلف نیست، در تصویب قوانین منافع کشور را مدنظر قرار داده و دچار فساد مالی نخواهد شد و به عبادت دیگر انسان امین شجاعت ایستادگی در برابر بسیاری از مسائل را پیدا می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ملت ایران در ۴۱ سال گذشته نشان دادند که اهل استقامت هستند، خاطرنشان کرد:روز ۲۲ بهمن با حضور حداکثری با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان خواهیم کرد و باید به یاد داشته باشیم دشمن برنامه‌هایی برای کشور دارد و از توطئه خسته نمی‌شود.


وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی مولفه‌های امنیت کشور را تقویت می‌کند و تاثیر گذاری فراوانی در قدرت کشور خواهد داشت، تصریح کرد:نظام اسلامی دستاورد‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف داشته است و توصیه می‌کنم جوانان کتاب صعود ۴۰ ساله را مطالعه کنند که با آمار‌های معتبر بین المللی دستاورد‌های ایران را نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار