مهرداد نادری فر گفت: باید نیاز‌های آموزشی افراد معلول را شناسایی، دسته بندی و هدایت کرده و با آسیب شناسی موانع پیش روی آموزش و اشتغال، بستر کار را برای حرفه آموزی یا کارآموزی حتی از یک کارخانه آغاز کرد.
کد خبر: ۸۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 05 February 2020
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در میان معلولان افراد نخبه و توانمندی هست که باید شناسایی و در قالب تعاونی‌ها ساماندهی شوند.

به گزارش ایرنا، نادری فر اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با شرایط جسمی معلولان باشد و در نهایت منجر به خلق فرصت‌های شغلی برای آن‌ها شود.

وی اضافه کرد: مربیان توانمندی در فنی و حرفه‌ای همدان مشغول به تدریس هستند بنابراین این سازمان از آمادگی کامل برای آموزش حرفه‌های مختلف به توانیابان برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان خواستار گستردگی و به روز شدن رشته‌های فنی و حرفه‌ای شد و گفت: در این راستا نباید نگران منابع مورد نیاز بود حتی می‌توان برای پیشبرد اهداف از ظرفیت آموزش و پرورش، بهزیستی و اصناف استفاده کرد.

نادری فر گفت: باید نیاز‌های آموزشی افراد معلول را شناسایی، دسته بندی و هدایت کرده و با آسیب شناسی موانع پیش روی آموزش و اشتغال، بستر کار را برای حرفه آموزی یا کارآموزی حتی از یک کارخانه آغاز کرد.

وی تغییر نوع نگاه و باور به معلولان را نیازمند فرهنگ سازی دانست و نقش رسانه‌های جمعی، نشریات و به ویژه صدا و سیما را در این راستا با اهمیت برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۲۰ تن از معلولان استان از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند و در این راستا افزایش کیفیت و کمیت آموزش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وهب مختاران افزود: همچپنین درصدد اختصاص غرفه‌هایی در نمایشگاه بین المللی برای ارائه دستافرینه‌های معلولان هنرمند و توانمند و محصولات تولیدی آن‌ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار