مدیرکل زنان و خانواده استانداری همدان با تاکید بر توجه به جایگاه بانوان در توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای در امر توسعه ورزش همگانی به بانوان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 05 February 2020
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: توجه به ورزش بانوان رشد و پویایی جامعه را به همراه دارد؛ چرا که بانوان پرورش دهنده و تربیت کننده فرزندان خود و آینده‌سازان کشور هستند.

به گزارش تسنیم، شورای ورزش همگانی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این شورا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی مرهون امام راحل و ظلم‌ستیزی مردم ایران است.

مصطفی آزاد بخت افزود: باید این را بدانیم مردم برای حفظ انقلاب و ایران از جان خود گذشتند و ما باید به این مردم صادقانه خدمت کنیم.

وی با اشاره به این که برنامه اداره کل ورزش و جوانان را در حوزه توسعه ورزش همگانی بررسی کردیم گفت: مسئولان باید بستر فعالیت و رشد مردم در جامعه را در برنامه خود در نظر بگیرند و ورزش تنها چیزی است که این بستر را فراهم می‌سازد.

معاون استاندار همدان عنوان کرد: در گام اول تدوین برنامه ورزش و جوانان همه ادارات باید پای کار بیایند و هیچ کس خساست به خرج ندهد.

آزادبخت با اشاره به اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: توجه به ورزش بانوان رشد و پویایی جامعه را به همراه دارد؛ چرا که بانوان پرورش دهنده و تربیت کننده فرزندان خود و آینده‌سازان کشور هستند.

وی تاکید کرد: همه بخش‌نامه‌ها در رابطه با ورزش به دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود و در پایان کار باید دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرند.

مشارکت دستگاه‌ها در توسعه ورزش همگانی ضروری است

 معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست با بیان این که یکی از وظایف مهم دولت‌ها توجه به سلامت جسمی افراد جامعه است اظهار داشت: امروزه سبک زندگی مردم تغییر کرده و افراد جامعه به سمت کم‌تحرکی رفته‌اند.

عباس قهرمانی افزود: در این شرایط لازم است با طرح‌ها و برنامه‌های ویژه و نیز با مشارکت مردم در ورزش همگانی این مشکل را حل کنیم.
وی مشارکت همه دستگاه‌ها را در توسعه ورزش همگانی ضروری دانست و گفت: رسالت وزارت ورزش و جوانان تامین امنیت سلامت مردم جامعه است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که در سال‌های آینده برنامه‌ای علمی برای فدراسیون ورزش همگانی و وزارت ورزش تدوین می‌شود عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان جدا از آن برنامه، برنامه ویژه‌ای در رابطه با توسعه ورزش همگانی طراحی کرده است.

قهرمانی با شرح برخی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در توسعه ورزش همدانی تصریح کرد: نزدیک به ۲۱ درصد از مردم فعالیت بدنی دارند که ما برآنیم با ایجاد محیط فعال، ایجاد مردم فعال و مشارکت جو، ایجاد سیستم‌های فعال و در نهایت ایجاد جامعه فعال این آمار را افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی کلاس ضمن خدمت ورزش همگانی برگزار می‌کنیم اظهار داشت: شهرداری نیز با احداث جاده سلامت و نیز دستگاه‌هایی که دارای فضای ورزشی هستند با اختصاص سانس رایگان در نوبت صبح و عصر به کمک توسعه ورزش همگانی می‌آیند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری همدان نیز در این شورا با تاکید بر توجه به جایگاه بانوان در توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای در امر توسعه ورزش همگانی به بانوان داشته باشیم.

ربیعه علیمحمدی افزود: زنان روستایی و زنان کارگر باید در توسعه ورزش همگانی به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر این که احداث جاده تندرستی مناسب برای ورزش بانوان نیست عنوان کرد: فضای ورزشی روباز برای بانوان در سطح استان کم است و از مسئولان می‌خواهیم در پارک‌ها فضای مناسبی برای ورزش بانوان اختصاص دهند.

معاون امور اجتماعی استانداری نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: این برنامه بسیار منسجم و خوب ارائه شده است.

نادری‌فر افزود: بحث جامعه فعال، محیط فعال و مردم فعال در این برنامه آمده است و اگر به درستی اجرا شود در سال ۹۹ شاهد رشد و جهش چشمگیری در ورزش استان خواهیم بود.

وی با اشاره به این که ورود فرمانداران در برنامه توسعه ورزش همگانی ضروری است تاکید کرد: مطرح شدن این برنامه در سطح شهرستان‌ها به بهتر اجرا شدن آن کمک می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار