همزمان با فرا رسیدن چهارمین روز از ایام الله دهه فجر دو بخش دو بخش IPD (بخش پذیرش بیماران بین الملل) و بخش لندری (رختشوی خانه) با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان در بیمارستان آتیه سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون امنیتی و سیاسی استاندار و فرماندار شهرستان همدان و دیگر مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 04 February 2020

همزمان با فرا رسیدن چهارمین روز از ایام الله دهه فجر دو بخش مهم در بیمارستان آتیه سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون امنیتی و سیاسی استاندار و فرماندار شهرستان ودیگر مسئولین همدان افتتاح شد.


 به گزارش تابناک همدان، دو بخش IPD (بخش پذیرش بیماران بین الملل) و بخش لندری (رختشوی خانه) با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: با توجه به سیاست‌های کشور تصمیم گرفتیم بخش پذیرش بیماران بین الملل را از کشور‌های عربی مانندعراق، عمان و قطر راه اندازی کنیم و در حال حاضر ۷ اتاق به صورت هتلینگ و تجهیزات کامل به بخش بستری بیماران خارجی اختصاص داده شده که در صورت استقبال بیشتر آمادگی تجهیز ۷ اتاق دیگر را نیز داریم.
افتتاحیه دو بخش لندری و IPD در بیمارستان آتیه همدان/ رشد منفی نرخ بیمه بیکاری در استان/ آماده پذیرش بیماران خارجی هستیم
دکتر علیرضا صفری با بیان اینکه استان همدان جزء ۱۲ استانی است که برای این امر درنظر گرفته شده است، افزود: از جمله امکانات این بخش وجود سایت‌های بیمارستان با زبان‌های انگلیسی و عربی ونیرو‌های توانمند در این زمینه است که امیدواریم به زودی بتوانیم بیماران را پذیرش کنیم.

وی در ادامه درباره بخش لندری بیمارستان آتیه نیز یاد آور شد: لندری یا بخش رختشوی خانه که بخش تفکیک "البسه تمیز از آلوده" است، در این بیمارستان به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده است.

صفری با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و ۲۳۰ نفر در بخش درمان فعال هستند، خاطر نشان ساخت: مراجعه کنندگان به پزشک عمومی در سال گذشته به بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی استان شامل غرضی ملایر و آتیه همدان ۹۵۱ هزار نفر، دندانپزشک ۳۸ هزار و ۲۰۰ نفر، پزشک متخصص ۳۰۵ هزار نفر، داروخانه ۹۶۰ هزار نفر، رادیولوژی ۷۹ هزار نفر، آزمایشگاه ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر و فیزیوتراپی ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۸۸۱ هزار و ۶۴۵ ویزیت پزشک عمومی در بیمارستان آتیه و ۲۷ هزار و ۱۳۷ نفر در دو بیمارستان آتیه و غرضی ملایر بستری شده‌اند و علاوه بر این در بخش زایمان نیز پنج هزار و ۸۲۰ زایمان ثبت شده است.

صفری دسترسی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به تخت فعال بیمارستان را رتبه دوم کشوری اعلام کرد و گفت: از نظر درمانگاهی نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و غیر از شهرستان کبودراهنگ که دسترسی به خدمات درمانی مستقیم ندارد و شهرستان بهار که در حال ساخت است، دیگر شهرستان‌ها وضعیت مطلوبی دارند.

وی پیشرفت مراحل بازسازی بخش بستری بیمارستان آتیه را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: بخش اطفال بیمارستان آتیه همدان و بخش جراحی زنان بیمارستان غرضی ملایر نیز در حال بازسازی هستند.

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان تعداد ویزیت پزشک عمومی را ۸۵۰ مورد در روز اعلام کرد و یاد آور شد: پزشکان متخصص بیمارستان آتیه نیز روزانه ۵۰۰ بیمار را ویزیت می‌کنند.

وی درباره تجهیزات پزشکی و داروی هر دو بیمارستان آتیه و غرضی نیز اظهار داشت: خوشبختانه در این موارد هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و با توجه به وجود انبار‌های دارویی در ۲ بیمارستان مذکور ذخیره ۶ ماهه دارو داریم؛ همچنین در بحث اعتباری و نقدینگی نیز با مشکلی مواجه نیستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز در این نشست، گفت: با تفاهم نامه‌ای که ابتدای امسال تنظیم شد و بخش‌های خصوصی طرف قرارداد بودند، تمامی مکان‌های درمانی خصوصی که از درمان استان طلب دارند وصول خواهد شد.

اسماعیل نبوی در مورد طلب دیگر مکان‌ها از سازمان درمان نیز عنوان کرد: دستورالعمل جدیدی آماده شده که کلیه طلبکاران به حقوق خود خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار استان همدان امسال وضعیت قابل قبولی دراشتغال زایی داشته ایم؛ خاطر نشان ساخت: ۱۸ هزار و ۵۹ اشتغال را در کارنامه خود ثبت کرده است.

نبوی با بیان اینکه استان همدان در بخش اشتغالزایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: نرخ رشد بیمه کاری در استان منفی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان، نقش رسانه‌ها را در بخش اطلاع رسانی و آگاه سازی بی بدیل دانست وافزود: بخشودگی جرایم بیمه‌ای امسال از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شد و اولین استان در این امر قدم خوبی برداشتیم.

نبوی با اشاره به اینکه ثبات شغلی در همدان وضعیت خوبی نسبت به دیگر استان‌ها دارد، یاد آور شد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پرونده بخشودگی جرایم داشتند که از این تعداد ۱۸۰۰ کارگاه مشمول بخشودگی شدند.
 
در پایان خبرنگاران و مدیران سازمان تامین اجتماعی از بخش های مختلف بیمارستان و بیماران بستری بازدید و عیادت کردند.
 
افتتاحیه دو بخش لندری و IPD در بیمارستان آتیه همدان/ رشد منفی نرخ بیمه بیکاری در استان/ آماده پذیرش بیماران خارجی هستیم
 
 
افتتاحیه دو بخش لندری و IPD در بیمارستان آتیه همدان/ رشد منفی نرخ بیمه بیکاری در استان/ آماده پذیرش بیماران خارجی هستیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار