رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازافتتاح و کلنگ زنی ۶۵ طرح کشاورزی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر این طرح‌ها با ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد و کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری در ملایر، سردخانه ۳۰۰ تنی، گلخانه گل رز و سبزی و صیفی و اجرای آبیاری تحت فشار ۱۵۰ هکتاری از طرح‌های مهم استان در دهه فجر است.
کد خبر: ۸۱۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 02 February 2020

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازافتتاح و کلنگ زنی ۶۵ طرح کشاورزی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر این طرح‌ها با ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، منصور رضوانی‌جلال در نشست خبری خود با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی استان همدان در سال ۵۷ حدود ۱.۲ میلیون تن در سال بود که این میزان در سال ۹۷ به ۴.۹ میلیون تن رسیده است، افزود: توجه به افزایش بهره‌وری با مکانیزه کردن تولید و تغییر سیستم آبیاری در این افزایش تاثیر داشته است.

وی کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری در ملایر، سردخانه ۳۰۰ تنی، گلخانه گل رز و سبزی و صیفی و اجرای آبیاری تحت فشار ۱۵۰ هکتاری را از طرح‌های مهم استان در دهه فجر اعلام کرد.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه براساس سند توسعه استان باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود، بیان کرد: بیش از ۳۶۰ هکتار گلخانه در استان همدان بسترسازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ نقطه برای احداث شهرک گلخانه‌ای استان استعدادیابی و شناسایی شده است، افزود: نخستین اولویت استان در پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران است که خوشبختانه در این زمینه استقبال خوبی نیز شده به‌طوریکه ۲۲۴ هکتار تقاضای تصویب شده احداث گلخانه در بانک‌های استان وجود دارد.

رضوانی جلال با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های خوبی برای احداث گلخانه در استان ایجاد شده است، ادامه داد: براساس سند راهبردی بخش کشاورزی عملکرد گلخانه‌ها ۴۵ درصد تحقق داشته و به طور قطع در پایان برنامه سه ساله بیش از ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه از سرمایه‌گذاری ۳۸۵ میلیارد تومانی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت گرفته و به نتیجه رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از اجرای ۱۵۱ هزار هکتار آبیاری نوین در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه یکپارچه‌سازی در بخش کشاورزی مورد توجه بوده و افزایش عملکرد در واحد سطح نیز برنامه ریزی شده است، گفت: کشت محصولات کم‌آب‌بر و افزایش راندمان تولید در دستور کار است.

وی توجه به افزایش بهره‌وری به ویژه در محصولات استراتژیک را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه کبودرآهنگ با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن در هکتار جو آبی مقام اول کشور را در افزایش بهره‌وری کسب کرده در حالی که میانگین عملکرد محصول جو آبی ۴.۵ تن در هکتار تعیین شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی درون‌زا در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در بسیاری از محصولات کشاورزی برند است، گفت: استان همدان در تولید سیب‌زمینی، سیر، گردو و کشمش صاحب برند است که کشمش استان ثبت جهانی شده و ثبت جهانی گردو و ثبت جغرافیایی سیر در حال پیگیری است.

وی از تلاش برای جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی، ایجاد گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی و محصولات کم آب‌بر خبر داد و گفت: نخستین صنایع تبدیلی در حوزه سیب زمینی در شهرستان بهار در مراحل اجرایی است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رضوانی جلال به موقعیت منحصر به فرد سیر همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به دنبال ثبت جهانی سیر همدان هستیم، گفت: سیر همدان برای نخستین بار به صورت آزمایشی وارد بورس کالا شده و پس از گذراندن مرحله آزمایشی سال آینده به شکل رسمی مورد معامله قرار خواهد گرفت.

رضوانی جلال با بیان اینکه جهادکشاورزی تأمین کننده گوشت در بازار است، خاطرنشان کرد: با قاطعیت اعلام می‎‌کنم ذخایر موجود گوشت و مرغ و سایر محصولات کشاورزی در هیچ زمانی به این میزان نبوده است و همچنین تاریخ ذخایر استان به تاریخ شیوع ویروس کرونا برنمی‌گردد.

وی در پایان، با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها دیرتر در بازار نمایان می‌شود، افزود: تولیدات دامی در استان افزایش یافته و قیمت در سطح انبوه کاهش یافته است، اما در بازار دیرتر خود را نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار