استاندار همدان گفت: به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر، ۵۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و ۱۷۵ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و از این تعداد پروژه، ۵۰۵ پروژه در حوزه عمرانی با حدود ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۵ پروژه اقتصادی با نزدیک به ۴۹۸ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۸۱۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 01 February 2020

استاندار همدان گفت: به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر، ۵۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و ۱۷۵ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و از این تعداد پروژه، ۵۰۵ پروژه در حوزه عمرانی با حدود ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۵ پروژه اقتصادی با نزدیک به ۴۹۸ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار تابناک همدان، سید سعید شاهرخی در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد پروژه، ۵۰۵ پروژه در حوزه عمرانی با حدود ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۵ پروژه اقتصادی با نزدیک به ۴۹۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه ۸۴ پروژه افتتاح و یک پروژه جدید هم کلنگ‌زنی خواهد شد، خاطر نشان ساخت: پروژه‌های بزرگ دیگری هم در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که با محقق شدن شرایط به این آمار اضافه خواهند شد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه استان همدان با توجه دولت به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، مطرح کرد: ۲ هزار و ۴۴ پروژه استان همدان دارای ردیف هستند که از این تعداد نیز ۸۴ پروژه مانند راه‌آهن جز پروژه‌های ملی به شمار می‌آیند.

وی افزود: شش هزار میلیارد تومان جمع پروژه‌های ملی و استانی همدان است که توانستیم در شرایط کنونی کشور و با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان آن‌ها را فعال نگه‌داریم.

شاهرخی  در بخش دیگر سخنان خود درباره انتخابات نیز بیان کرد: انتخابات ظرفیت بزرگی در قانون اساسی است که نماد جمهوریت نظام اسلامی به شمار می‌آید یعنی اصلی که حق تعیین سرنوشت، نحوه اداره کشور و انتخاب نخبگان برای قانون‌گذاری را به خود مردم سپرده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تمامی انتخابات برگزارشده در جمهوری اسلامی ایران حقیقی، مهم و تأثیرگذار است، عنوان کرد: در ستاد انتخابات تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و رقابتی ایجاد کردیم تا زمینه حضور حداکثری مردم نیز فراهم شود.

شاهرخی در ادامه با اشاره به کاندیدا‌های رد صلاحیت شده استان خاطر نشان ساخت: تعداد داوطلبان استان ۴۳۹ نفر بودند که ۴۴ نفر قبل از رسیدگی انصراف دادند و مابقی در هیات‌های اجرایی بررسی شدند.

وی افزود: پس از انصراف ۴۴ نفر تعداد داوطلبان به ۳۹۵ نفر رسید که ۳۷۶ نفر توسط هیات‌های اجرایی که معتمدان بودند تاییدیه گرفتند که این تعداد معادل ۹۵ درصد افرادی بود که در عرصه کاندیداتوری باقی مانده بودند.

استاندار تعداد رد صلاحیت شده‌ها را ۱۲۷ نفر عنوان کرد و گفت: عدم احراز صلاحیت ۱۱۷ نفر بود و در مجموع ۲۴۴ نفر از ادامه فعالیت انتخاباتی باز ماندند.

شاهرخی با بیان اینکه ۶۱ درصد داوطلبان در استان همدان رد صلاحیت شدند تصریح کرد: امروز آخرین مهلت شورای نگهبان برای اعلام نتایج اعتراضات است که منتظر اعلام نهایی شورای نگهبان هستیم هرچند سه روز هم فرصت مجدد برای معترضان در این مرحله در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از مدیران کارت زرد عملکردی دریافت کرده‌اند، افزود: این مدیران تنها تا پایان سال فرصت ارتقای عملکرد دارند که اگر وضع خود را بهبود نبخشند، کارت قرمز گرفته و برکنار می‌شوند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه همچنان اولویت ما توجه به معیشت مردم، اشتغال و است، اظهار داشت: سیاست ما حرکت بر مبنای برنامه است که بر همین اساس نیز برنامه راهبری سند توسعه سه‌ساله استان همدان را تصویب کردیم که هم‌اکنون نیز دستگاه‌های اجرایی بر همین اساس حرکت می‌کنند.

شاهرخی تصریح کرد: هر سه ما یک‌بار عملکرد دستگاه‌ها بر اساس سند توسعه استان همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد که در آخرین ارزیابی نیز خوشبختانه بیشتر دستگاه‌ها یا جلوتر یا برابر برنامه در حال حرکت هستند هرچند برخی دستگاه‌ها نیز از برنامه عقب‌مانده‌اند که دلایل آن قابل‌بررسی است.

وی درباره لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان همدان نیز اظهار داشت: همدان به‌ویژه پس از برگزاری همایش‌های بین‌المللی موردتوجه گردشگران قرارگرفته است موضوعی که ما نیز باید متناسب با آن زیرساخت‌هایش را مهیا کنیم.

استاندار همدان  با اعلام اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی نیز استان همدان رتبه اول را به دست آورده است، گفت: در بین ۳۱ استان توانستیم رتبه اول را در بخش واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به دست آوریم به‌گونه‌ای که ۲۳ تا ۲۶ درصد واگذاری پروژه‌های کشور متعلق به همدان است موضوعی که سبب اول شدن ما در بخش اقتصاد مقاومتی در کشور نیز شده است.

شاهرخی در پتایان درخصوص عدم همکاری برخی مدیران با اصحاب رسانه و عدم پرداخت بدهی رسانه‌ها نیزیادآور شد: هر کس قدر شما را نفهمد، چیزی از مدیریت نفهمیده است.

استاندار همدان تاکید کرد: بدهی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید طی دو ماه آینده پرداخت شود، زیرا در غیر این صورت مبلغ بدهی از بودجه تخصیصی آن‌ها کسر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار