امام جمعه همدان آزادی را دیگر کلیدواژه انقلاب برشمرد که با بی‌بندوباری متفاوت است و خاطرنشان کرد: نگاه منصفانه این است که برای مقایسه این دوران با دوران پهلوی، حداقل ۳۰ یا ۴۰ سال قبل انقلاب اسلامی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۶ را باید مطالعه کنید. شما دانش آموزان نه در فضای مجازی و برخی از فضا‌هایی که پهلوی‌ها می‌خواهند خود را تطهیر کنند که در فضای مطالعه باید ببینید چه بودیم و چه شدیم.
کد خبر: ۸۱۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 01 February 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان آزادی را یکی از کلیدواژه‌های انقلاب برشمرد و گفت: برای مقایسه این دوران با دوران پهلوی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۶ را باید مطالعه کنید. شما دانش آموزان نه در فضای مجازی و برخی از فضا‌هایی که پهلوی‌ها می‌خواهند خود را تطهیر کنند که در فضای مطالعه باید ببینید چه بودیم و چه شدیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه سخنرانی امام (ره) در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ در بهشت زهرای تهران نقشه راه و نشان‌دهنده اهداف انقلاب اسلامی بود به طوریکه یکی از سخنان ایشان مسئله فرهنگ بود که برایشان اصالت دارد البته باید بدانیم انقلاب اسلامی صرفاً بنا نیست به فرهنگ بپردازد، اظهار کرد: دومین کلیدواژه سخنان امام (ره) مسئله اقتصاد و مقابله با تبعیض در جامعه بود به طوریکه اقتصاد، رفع تبعیض و اجرای عدالت برای انقلاب اسلامی مهم است.

وی انقلاب اسلامی را حقیقت اجتماعی جامعه‌نگر دانست و افزود: امکان دارد بگوییم در برخی از عرصه‌ها با عملکرد خود نتوانسته‌ایم موفق باشیم و اشکالاتی وجود دارد، اما اصل انقلاب و هدف نظام اسلامی، برای تحقق اهداف متعالی است به طوریکه استقلال برای کشور بسیار مهم است هر چند ممکن است از برخی واژه‌ها تفسیر‌های درستی نشود، در حقیقت استقلال به معنای عدم ارتباط با دنیا نیست بلکه به معنای زیر بار ظلم نرفتن است.

امام جمعه همدان آزادی را دیگر کلیدواژه انقلاب برشمرد که با بی‌بندوباری متفاوت است و خاطرنشان کرد: نگاه منصفانه این است که برای مقایسه این دوران با دوران پهلوی، حداقل ۳۰ یا ۴۰ سال قبل انقلاب اسلامی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۶ را باید مطالعه کنید. شما دانش آموزان نه در فضای مجازی و برخی از فضا‌هایی که پهلوی‌ها می‌خواهند خود را تطهیر کنند که در فضای مطالعه باید ببینید چه بودیم و چه شدیم.

وی تأکید کرد: شما دانش آموزان باید سخنرانی امام (ره) را گوش دهید و وضعیت اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، جوانان، نسل جوان آن روز را ببینید. امام (ره) در سخنرانی خود می‌فرمایند «جوانان ما را بیچاره و فراری کردید و زمینه برای رشد ندارند»، این‌ها واقعیت‌های اجتماعی دوران پهلوی بود، اما امروز در مدرسه اگر همت کنید می‌توانید به بالاترین منصب و رشد‌ها برسید.

شعبانی موثقی با ابرازامیدواری از اینکه انگیزه‌ای در جوانان ایجاد شود که گذشته کشور و خفقان ستمشاهی را مطالعه کنند، اظهار کرد: امروز دختران نخبه کم نیستند، در همین استان ما زمینه‌ها فراهم است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که نمی‌توانم رشد کنم.

با ذخیره‌های ارزشمند انقلاب نقشه‌های دشمن را برملا می‌کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: با ذخیره‌های ارزشمند انقلاب می‌توانیم نقشه‌های دشمن را برملا کنیم به طوریکه باید دشمن‌شناس باشیم و بدانیم پیشرفت ما در گرو تبعیت از ولایت و اتکا به خود است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه امروز در حالی چهل و یکمین پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که رویارویی جهل، کفر و استکبار با انقلاب اسلامی به حد اعلا رسیده است، اظهار کرد: امروز آمده‌ایم بگوییم برای انقلاب جان نثار می‌کنیم و راه مشخص است و با رهبری مقام معظم رهبری راه را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: دشمنان توطئه‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی تدارک دیدند، اما با رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه همه آن‌ها خنثی شد و امروز گردهم آمده‌ایم تا استقلال و آزادی خود را جشن بگیریم.

آزادبخت با بیان اینکه ارتباط با قرآن بزرگترین دستاورد انقلاب است و انجام دستورات دین مبین اسلام، تبعیت از ولایت و حضور مردم در صحنه راه پیشرفت ما است، یادآور شد: دانش‌آموزان حاضر در این مراسم به دشمن اعلام کردند که راه خود را پیش می‌برنند و دشمنان را ناکام می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً اتفاقات زیادی را شاهد بودیم و شهادت سردار دل‌ها رستاخیزی بود، تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی به هدف خود رسیده است، اما با شرکت ۲۵ میلیونی در تشییع پیکر آن شهید سرافراز نقشه‌هایش ناکام ماند.

معاون استاندار همدان با تأکید بر اینکه با ذخیره‌های ارزشمند انقلاب می‌توانیم نقشه‌های دشمن را برملا کنیم به طوریکه باید دشمن‌شناس باشیم و بدانیم پیشرفت ما در گرو تبعیت از ولایت و اتکا به خود است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما از پیروزی انقلاب تاکنون همواره در صحنه بوده‌اند و این حضور باعث یأس و ناامیدی دشمن می‌شود.

وی در بخش دیگری به انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: حضور در انتخابات اقدام ارزشمندی برای تعیین سرنوشت خود است و همه وظیفه داریم به بهترین نحو نقش خود را در آن ایفا کنیم به طوریکه می‌توانیم با یک انتخابات باشکوه بار دیگر دشمن را به عقب برانیم.

آزادبخت با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات باید با بی‌طرفی تام بسترسازی لازم را فراهم کنند کما اینکه استانداری در نهایت بی‌طرفی زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم فراهم خواهد کرد، گفت: حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار است و مردم باید با حضور همه‌جانبه دشمن را ناامید کنند و دشمن بداند تا وقتی مردم در صحنه هستند کاری از پیش نخواهد برد.

مردم، رمز پیروزی ماندگاری انقلاب اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره به دنبال حق و مقابله با باطل است، گفت: پیروزی انقلاب با تأسی از قرآن، تبعیت از رهبری و همراهی مردم به منصه ظهور رسید.

محمد پورداوود بیانیه گام دوم انقلاب به مثابه یک چراغ راه دانست و افزود: تمام انقلاب‌های دنیا بعد از مدتی از مسیر اصلی خود خارج شدند، اما خوشبختانه انقلاب همچنان در جریان است و آن رمز ماندگاری دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب پرقدرت و پرتوان و ام‌القرای جهان اسلام حرفی برای گفتن دارد، اضافه کرد: موشک‌های ما بر سر پایگاه‌های دشمن فرود آمد و آن‌ها نتوانستند کاری انجام دهند که این قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

پورداوود پایبندی به فلسفه سیاسی و وحدت سیاسی امام (ره) را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به علت جایگاه رهبری و ولایت فقیه، دشمن‌ستیزی و سلطه‌ستیزی، حفظ تقوا و شجاعت، خودآگاهی در رهبری و صراحت و شفافیت مواضع جمهوری اسلامی ماندگار است.

وی در پایان مردم را دیگر رمز پیروزی ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: مجاهدت بی‌نظیر در عرصه‌های انقلاب، بسیج مردمی، پشتیبانی واقعی از انقلاب، وحدت کلمه و همبستگی، حفظ تقوا و شجاعت به تأسی از مقام معظم رهبری انقلاب ما را ماندگاری کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار