نمایش «جامانده» از تولیدات تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان همدان، ۱۶ بهمن ماه در مسجد «صفی» شهرستان ملایر به اجرا در می‌آید و نویسنده این اثر خانم «بهار محمودزاده» با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و آسیب‌های پس از آن، این نمایشنامه را به  نگارش در آورده است و علت انتخاب این اپیزود از نمایشنامه، زاویه دید متفاوت به جنگ و محور قرار گرفتن همسران رزمندگان است.
کد خبر: ۸۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 31 January 2020
نمایش «جامانده» از تولیدات تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان همدان، ۱۶ بهمن ماه در مسجد «صفی» شهرستان ملایر به اجرا در می‌آید و نویسنده این اثر خانم «بهار محمودزاده» با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و آسیب‌های پس از آن، این نمایشنامه را به  نگارش در آورده است و علت انتخاب این اپیزود از نمایشنامه، زاویه دید متفاوت به جنگ ومحور قرار گرفتن همسران رزمندگان است.

به گزارش تابناک همدان، از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر گفت: نویسنده این اثر خانم «بهار محمودزاده» با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و آسیب‌های پس از آن، این نمایشنامه را به  نگارش در آورده است و علت انتخاب این اپیزود از نمایشنامه، زاویه دید متفاوت به جنگ ومحور قرار گرفتن همسران رزمندگان است.

محمدرضا باباخانیان، محدثه یاری و هستی ملکی را به عنوان دو بازیگر این نمایش معرفی کرد و افزود: کارگردانی این اثر به عهده «فروزان حسینی» می‌باشد که درکارنامه این کارگردان، کاندیدای بهترین کارگردانی در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه سال ۹۳، نخبه فرهنگی هنری استان در دو سال پیاپی.بازی در فیلم تلویزیونی «گلناز» به کارگردانی محمود معظمی و برنده تندیس بهترین بازیگر زن از بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه به چشم می‌خورد.

وی تئاتر بچه‌های مسجد را فرصتی مناسب برای پرورش هنرمندان متعهد، اخلاقمدار و با اندیشه دانست و
تصریح کرد: با ورود نوجوانان آموزش دیده کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد به عرصه تئاتر، شاهد تولید نمایش‌های ارزشی، پر محتوا، اثرگذار و مورد نیاز جامعه خواهیم بود، تئاتری که فارغ از دکور، تعویض صحنه.
لباس و نور به محتوا و موضوعات ارزشی می‌پردازد.
باباخانیان نمازگزاران مساجد را وجه دیگر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» خواند و گفت: با اجرای مکرر گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، این فرصت ایجاد می‌شود افرادی که با حوزه تئاتر آشنا نیستند با این عرصه
از هنر آشنا و از محتوای ارزشی ارائه شده در آن بهرمند شوند.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، مساجد را دارای پتانسیل‌های بسیار قوی در عرصه هنر دانست
و افزود: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت محسوب می‌شوند مرکزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی.
هنری و اجتماعی است و تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گامی موثر جهت تحقق این امر است.
نمایش «جامانده» ۱۶ بهمن ماه امسال در مسجد «صفی» شهرستان ملایر بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار