داوود شاهسوند با بیان اینکه در سالجاری ۵۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است، ادامه داد: با انسداد این چاه‌ها ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت از آب‌های زیرزمینی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 26 January 2020
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از صدور ۱۵۲ مجوز تخصیص منابع زیرزمینی در همدان خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۵۲ مورد مجوز تخصیص از منابع زیرزمینی به بخش شرب، صنعت و خدمات استان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، شاهسوند اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۵ مجوز حفر اولیه چاه در استان همدان صادر شده است.

وی با اشاره به حجم تخصیص منابع زیرزمینی به واحد‌های صنعتی و شرب، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون مجوز برداشت یک میلیون مترمکعب برای واحد‌های صنعتی استان تخصیص یافته است.

شاهسوند با بیان اینکه در سالجاری ۵۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است، ادامه داد: با انسداد این چاه‌ها ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت از آب‌های زیرزمینی صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۳۹۹۵ حلقه چاه در استان مسدود شده است، گفت: ۲۷۲ میلیون مترمکعب آب با انسداد این چاه‌ها در استان صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۵ هزار حلقه چاه وجود دارد، اظهار کرد: از سال ۸۸ تاکنون ۴۶۸۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان همدان نصب شده است.

شاهسوند عمق چاه‌های استان همدان را به طور میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر دانست و یادآور شد: بیشترین عمق چاه در استان همدان ۳۵۰ متر مربوط به یک چاه صنعتی در شهرستان اسدآباد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار