علی مالمیر اظهار کرد: در راستای اینکه بتوانیم در فصل لوسیزن (گردشگری با حجم پایین) گردشگران را جذب کنیم علاقمند بودیم در زمستان رویدادی را تعریف کنیم.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 26 January 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد «ایران باشکوه» و حضور گردشگران چینی در این استان، گفت: در زمان ورود گردشگران چینی کنترل‌های قانونی و بهداشتی از مبادی ورودی انجام می‌شود سپس وارد کشور می‌شوند.

به گزارش ایسنا، 
وی اضافه کرد: با سیاست‌هایی که وزارتخانه داشت در هفت استان در قالب رویداد «ایران با شکوه» به صورت منطقه‌ای رویداد‌هایی تعریف شده بود که همدان و اردبیل نیز به این مناطق اضافه شدند و هم اکنون این رویداد در ۹ استان کشور برگزار می‌شود.

مالمیر با اشاره به برگزاری رویداد زمستانه در استان همدان، ادامه داد: ما پیش بینی رویداد زمستانه را در استان داشتیم و از طرفی امسال با سفر دکتر مونسان به کشور چین و تعامل خوبی که بین ایران و چین در حوزه گردشگری در حال اتفاق است، تلاش شد بتوانیم بخش بیشتری از بازار چین را در حوزه گردشگری جذب کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: در رویداد «ایران باشکوه» استان‌هایی به فراخور وضعیت و مزیت‌های گردشگری انتخاب شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته استان همدان در جامعه هدف گردشگران چینی قرار گرفت چرا که فرصت خوبی فراهم شده بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های وزارتخانه و ارتباطات چین و همدان استفاده کنیم و تبلیغ صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال نو چینی از ۴ تا ۲۰ بهمن است، این ایام به عنوان ایام رویداد «ایران باشکوه» انتخاب شد البته این بدان معنا نیست حتما یکسری مهمان خاص از این کشور را دعوت کرده باشیم.

مالمیر با تأکید بر اینکه یک تبلیغ عمومی برای این رویداد انجام شده است، افزود: در واقع به دنبال این هستیم که این رویداد بابی باشد که بتوانیم در سال‌های آینده از گردشگران چینی که به کشور می‌آیند سهم ببریم و این بدان معنا نیست که حتماً در سال اول از حضور بالای چینی‌ها در استان روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کار‌های تبلیغاتی کار مستمر و آرامی است و سال‌های سال باید تبلیغ کنیم تا بتوانیم گردشگر جذب کنیم، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که وزارتخانه در کنسولگری‌ها داشت، همدان را در چین تبلیغ کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان درباره خطر شیوع ویروس کرونا با حضور گردشگران چینی به کشور، یادآور شد: ممکن است گردشگران چینی به استان ما نیایند ضمن اینکه کسانی که به ایران آمده‌اند حتماً ملاحظات را رعایت کرده اند چرا که سیاست‌گذاری این موضوع در سطح ملی است و به استان‌ها برنمی‌‎گردد.

مالمیر افزود: این جشنواره با همکاری دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی در حال برگزاری است و استقبال خوبی شده به‌طوریکه در جمعه گذشته مسابقه آدم برفی اجرا شد و مردم حضور خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه رویداد «ایران با شکوه» تا ۲۰ بهمن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به علت تقارن این رویداد با ایام فاطمیه تمرکز برگزاری جشن‌ها در ایام دهه فجر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار