سرپرست اداره ورزش وجوانان ملایر با بیان اینکه کوهنوردان ملایری با صعود به قله ۴۰۰۰ متری توچال یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی را گرامی داشتند، گفت: کوهنوردان ملایر با برنامه‌ای از پیش تعیین شده از سوی هیئت کوهنوردی در شرایطی بسیار سخت و زمستانی که با کولاک برف و سرما همراه بود، موفق به فتح قله ۴۰۰۰ متری توچال شدند.
کد خبر: ۸۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 25 January 2020
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر گفت: مسابقات قهرمانی هندبال بانوان نوجوان مناطق ۳ و ۴ کشور در آستانه گرامیداشت دهه مبارک فجر به میزبانی ملایر برگزار شد و با قهرمانی تیم هندبال دختران این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، جمال لطیفی افزود: چهار تیم قدرتمند ملایر، کرمانشاه، قزوین و زنجان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و در سالن ۳۰۰۰ نفری الغدیر مجموعه ورزشی آزادی این شهرستان در دیدار‌هایی دوستانه و جذاب برای کسب مقام و رتبه برتر این مسابقات به مدت دو روز به مصاف هم رفتند.

وی با بیان اینکه پنج دیدار سخت و نفس گیر در این دو روز برگزار شد که در دیدار اول تیم ملایر با نتیجه ۳۵ بر ۵ تیم زنجان را شکست داد و در دیدار دوم تیم قزوین با نتیجه ۱۳ بر ۸ تیم کرمانشاه را پشت سرگذاشت، اظهار کرد: در دیدار سوم تیم ملایر مقابل تیم کرمانشاه قرار گرفت که با نتیجه ۳۱ بر ۱۵ از سد این تیم گذشت و به مرحله فینال راه یافت و در دیدار چهارم نیز تیم قزوین با نتیجه ۱۶ بر ۹ از سد تیم زنجان گذشت و در فینال این مسابقات مقابل تیم ملایر قرار گرفت.

لطیفی خاطرنشان کرد: در فینال این مسابقات تیم هندبال ملایر در یک بازی جذاب و دیدنی تیم سرسخت قزوین را با نتیجه ۲۷ بر ۹ شکست داد و با اقتدار بر بام هندبال مناطق ۳ و ۴ غرب کشور ایستاد.

وی افزود: بدین ترتیب تیم هندبال ملایر در دو مقطع نونهالان و نوجوانان قهرمان مسابقات مناطق ۳ و ۴ کشور و در مقطع جوانان نایب قهرمان مسابقات مناطق ۳ و ۴ کشور شد و هر سه تیم به مسابقات نهایی کشوری راه یافتند.

سرپرست اداره ورزش وجوانان ملایر یادآور شد: در این دوره از رقابت ها، مژگان ملکی سرپرست کل مسابقات و الهام روشن سرپرست فنی مسابقات و محدثه جوکار و فاطمه صادقی از ملایر، رقیه زادسر از تبریز، سیما کرمی و کیمیا خانی از کرمانشاه داوری این مسابقات را طی دعوت از فدراسیون هندبال کشور بر عهده داشتند.

‍ استعدایابی ۸۰۰ دانش آموز در رشته دوومیدانی

لطیفی در ادامه از استعدادیابی ۸۰۰ دانش آموز ملایری در رشته دوومیدانی خبر داد و گفت: هیئت دوومیدانی ملایر با همکاری بسیج دانش آموزی و هیئت استان اقدامات خوبی در زمینه استعدادیابی به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: این دومین شهرستان از استان است که در آن استعدادیابی صورت گرفته که طی آن از ۸۰۰ نفر استعدادیابی به عمل آمد و مشخص شد ملایر دارای پتانسیل خوبی در این رشته ورزشی است.

سرپرست اداره ورزش وجوانان ملایر همچنین با بیان اینکه کوهنوردان ملایری با صعود به قله ۴۰۰۰ متری توچال یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی را گرامی داشتند، گفت: کوهنوردان ملایر با برنامه‌ای از پیش تعیین شده از سوی هیئت کوهنوردی در شرایطی بسیار سخت و زمستانی که با کولاک برف و سرما همراه بود، موفق به فتح قله ۴۰۰۰ متری توچال شدند.

لطیفی بیان کرد: تعداد ۱۷ نفر از کوهنوردان این شهرستان از بزرگسال و پیشکسوت در این برنامه فرهنگی ورزشی شرکت کردند و پس از فتح قله توچال، با قرائت فاتحه و ذکر صلوات برای شادی روح آن عزیزان سفر کرده ادای احترام کردند.

وی با اشاره به اینکه در این صعود احمد رادفر، پیشکسوت و فاتح قله آیلند پیک هیمالیا نیز این گروه را همراهی می‌کرد، یادآور شد: قله ۴۰۰۰ متری توچال یکی از ارتفاعات تهران بزرگ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار