روح الله زال‌پور گفت: غذا دادن به حیوانات اگر بدون آگاهی باشد، تهدیدی بسیار جدی در حیات وحش بوده و تبعات منفی به‌دنبال خواهد داشت و ممکن است جان حیوانات را به خطر بیندازد که باید این امر از روی آگاهی و با هماهنگی متخصصان این حوزه انجام شود.
کد خبر: ۸۱۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 25 January 2020
مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به برودت هوا و تمایل برخی از مردم در راستای غذارسانی به حیوانات این امر با هماهنگی محیط زیست انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، زال‌پور اظهار کرد: برخی مردم در قالب نذر طبیعت، به پرندگان و حیوانات در فصل سرما و برودت هوا اقدام به غذارسانی و غذادهی می‌کنند که احتمال مسمومیت، آسیب و ناسازگار بودن غذا با تغذیه حیوانات و پرندگان داشته باشد که حتماً در این رابطه از مردم خواستاریم نسبت به این امر با محیط زیست هماهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه غذارسانی به حیات‌وحش باید از روی آگاهی و با هماهنگی متخصصان این حوزه انجام شود، خاطرنشان کرد: در روز‌هایی که برف سنگین باریده و یافتن غذا برای حیوانات کار سختی باشد، در این روز‌ها محیط‌بانان شهرستان به مناطقی که گونه‌های علوفه‌خوار به ویژه مناطق حفاظت شده از جمله خانگرمز حضور دارند، علوفه می‌برند تا حیوانات علوفه خوار گرسنه و بی‌غذا نمانند و مجبور به خروج از زیستگاه خود نشوند.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در تالاب پیرسلمان به علت مهاجرت پرندگان این امر در روز‌های بسیار سرد سال ضرورتی ندارد.

وی گفت: غذا دادن به حیوانات اگر بدون آگاهی باشد، تهدیدی بسیار جدی در حیات وحش بوده و تبعات منفی به‌دنبال خواهد داشت و ممکن است جان حیوانات را به خطر بیندازد که باید این امر از روی آگاهی و با هماهنگی متخصصان این حوزه انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار