اسفندیار خزائی اظهار کرد: از ۱۶ طرح آماده افتتاح در دهه فجر امسال ۱۳ طرح در حوزه جنگل و مرتع و سه طرح مربوط به حوزه آبخیزداری است.
کد خبر: ۸۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 25 January 2020
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از افتتاح ۱۶ طرح آبخیزداری و توسعه جنگل در دهه فجر امسال در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۶ طرح آبخیزداری و توسعه جنگل و احیاء و اصلاح مراتع همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا،وی بیان کرد: طرح‎های منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از اینکه در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد، در حفظ آب و خاک ارزشمند است و زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای حوزه کارآفرین را فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: همه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به‌علت اهمیت ویژه‌ای که در حفظ منابع پایه آب و خاک دارند، مهم و زیرساختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و ملایر هر کدام یک پروژه جنگل و یک پروژه مرتع، در شهرستان نهاوند دو پروژه جنگلکاری و دو پروژه آبخیزداری، در شهرستان تویسرکان یک پروژه احیاء و اصلاح مراتع و یک پروژه آبخیزداری و در شهرستان‌های اسدآباد، بهار، رزن و درگزین هر کدام یک پروژه جنگلکاری در مجموع ۱۶ پروژه در استان همدان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

خزائی افزود: طرح‌های منابع طبیعی استان با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار و ۱۳۸ میلیون ریال و مشارکت‌های مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی در دهه فجر امسال با اشتغالزایی بیش از ۸۲۲۲ نفر-روز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان حجم پروژه‌های آبخیزداری را ۴۰۰۰ مترمکعب دانست و افزود: وسعت پروژه‌های توسعه جنگل و احیاء و اصلاح مراتع بیش از ۸۸۳ هکتار است.

وی اثربخشی و اهداف مهم پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیر نزولات جوی و در نهایت حفظ آب و خاک، رونق تولید و کشاورزی برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: توجه به حفظ و توسعه طرح‌های منابع طبیعی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و تا قبل از ۱۳۷۲ توجهی به طرح‌های آبخیزداری وجود نداشت و بعد از انقلاب اسلامی در استان همدان افزون بر ۲۲ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری احداث شده و وسعت جنگل‌های استان به بیش از ۴۲ هزار هکتار رسیده که نقش بسیار مهمی در حفظ آب و خاک و جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار