امام جمعه همدان گفت: آمران به معروف باید مانند چشمان بینا در سطح جامعه عمل کنند و در برخورد با مصادیق منکر که ممکن است علت آن در افراد مختلف متفاوت باشد، هوشمندانه و با شناخت کافی وارد عمل شوند.
کد خبر: ۸۱۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 24 January 2020
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از معروف‌ها در فضای انتخابات حفظ بی طرفی متولیان است چرا که تضییع حقوق دیگران حق الناس است و متولیان انتخابات باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان امنیت شهرستان همدان اظهار کرد: یکی از علل افول جامعه اسلامی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. خداوند در صفات مؤمنان به این نکته اشاره فرموده که مؤمنان امر به معروف می‌کنند و این نشان از این می‌دهد که نسبت به یکدیگر ولایت دارند.

وی با بیان اینکه منظور از ولایت داشتن همان مسئولیت است که از جانب شریعت به اشخاصی که از شرایط لازم برخوردارند، سپرده می‌شود، تصریح کرد: مؤمنان در جامعه اسلامی هم در قبال خود و هم نسبت به دیگران باید حس مسئولیت داشته باشند و تا حد ممکن نگذارند کسی به سمت گناه برود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید به این مسئله جدی‌تر ورود کنیم، افزود، هفت تا هشت جلسه ستاد امر به معروف در سالجاری برگزار کردیم و بنا داریم از ظرفیت این ستاد بیشتر و بهتر استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌ها و شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: زحمات زیادی کشیده شده و کار‌هایی نیز در دست انجام است، اما باید تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر را عملا محقق کنیم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه یکی از معروف‌ها در فضای انتخابات حفظ بی طرفی متولیان است چرا که تضییع حقوق دیگران حق الناس است و متولیان انتخابات باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند، تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر جنبه بازدارندگی و رفعی دارد و به کمک شورا‌های امر به معروف در ادارات نیز باید جنبه پیشگیری داشته باشد.

وی افزود: آمران به معروف باید مانند چشمان بینا در سطح جامعه عمل کنند و در برخورد با مصادیق منکر که ممکن است علت آن در افراد مختلف متفاوت باشد، هوشمندانه و با شناخت کافی وارد عمل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار