حجت الاسلام محمد محمدی قائینی ضمن دعوت به تقوای الهی و ترک محرمات اظهار کرد:همه باید اهل تقوا باشند این سفارش خدا، پیامبر وامام علی (ع) است و تقوا به حفظ انسان در بین لشگریانی از دشمنان مرئی و نامرئی کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 24 January 2020
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ابر پوشالی قدرت اروپا و آمریکا بعد از حمله موشکی ایران فرو ریخت، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم که به دنبال ارتباط بیشتر با آمریکا و اروپا و غرب نباشید چرا که در شش سال گذشته ثابت شد که برجام راه حل مشکلات ما نیست و در این سال‌ها جز تحریم و تهدید چیزی نصیب ایران نشده است.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه انجام وظایف دینی انسان را از سقوط به دره هولناک جهنم وتاریکی نجات خواهد داد افزود:انجام وظایف دینی به معنای عمل به واجبات، ترک محرمات، تمایل به انجام مستحبات و تاحد امکان دوری از مکروهات است.


استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با بیان اینکه مسلمانان باید کتاب رساله علمیه، مفاتیح الجنان ومفاتیح الحیات را در خانه‌های خود داشته باشند اضافه کرد:قوی‌ترین اسلحه مومن دعا است و ایمان زمانی واقعی می‌شود که انسان نه تنها به ظاهر بلکه در باطن نیز خدا را قبول داشته باشد.


محمدی قائینی فرد بی تقوا را بی حیا، بی وجدان و ناسپاس معرفی کرد وگفت:انسان عاقل کسی است که به نفس خود گوش نمی‌دهد چرا که نفس انسان را از توجه به مسائل مهم و ضروری بازداشته و همه توجه و وقت انسان را معطوف خودش می‌کند.


وی با تاکید بر استفاده درست و به اندازه از نعمت‌های خدا بیان کرد:تن‌ها توشه انسان در سفر آخرت تقوا و پرهیزکاری بوده و یادمان نرود که مسافرتی ابدی در پیش است و باید توشه لازم را به اندازه کافی ذخیره کنیم.


امام جمعه موقت همدان با اشاره به سالروز حماسه مردم آمل بیان کرد:منافقان تحت عنوان مجاهدین و با نوشتن آیات قرآن بر علائم خود با تسخیر شهر‌ها و استان‌های مختلف سعی در از بین بردن نظام جمهوری اسلامی داشتند، اما مردم مومن وانقلابی آمل در یک روز بساط این منافقان را جمع کردند.


وی با بیان اینکه سالروز حماسه مردمی آمل هشداری است برای اینکه مواظب باشیم توطئه‌ها در میان ما رخ ندهد، گفت:مسئولان گمرک مواظب باشند که جنسی بدون نظارت داخل نشود و به دنبال حل مشکلات مردم باشند و کالا‌هایی که در انبار‌ها مانده و مورد نیاز مردم است هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.


محمدی قائینی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و فاطمیه دوم اظهار کرد:عزاداری‌های معصومین از اصلی‌ترین شعائر دینی است و باید این شعائر دینی را بزرگ داشته و به بهترین نحو آنهارا برگزار کنیم.


وی با بیان اینکه اگر حضرت زهرا (س) قیام و سخنرانی نمی‌کرد تاکنون اثری از اسلام باقی نمانده بود، افزود:فاطمیه دوم باید برای استفاده از معارف دین با شکوه بیشتر برگزار شده و این مراسمات فقط به محدود به گریه نباشد بلکه حوزویان و سخنرانان باید بیشتر به مباحث معرفتی و شناختی بپردازند تا انسان‌های عالم و عاقلی تربیت شوند.


امام جمعه موقت همدان شکرعملی نعمت نزول برف و باران را هدر ندادن آب دانست و ادامه داد:با جلوگیری از اسراف آب، آب‌های زیرزمینی برای استفاده در فصل‌های مختلف وکشاورزی ذخیره می‌شود همچنین اصراف یک عمل ضد تقوا است.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته پیش گفت:عین الاسد یک پادگان نظامی تمام آمریکایی است که نزدیک به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیروی درجه دار سرباز و تجهیزات بی شماری در آنجا مستقر بودند، اما با یک سیلی دست خدا فروپاشید.


استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با بیان اینکه به طور قطع با فیلم برداری هوای هوایی وگزارش‌های منطقه‌ای صد‌ها نفر از نیرو‌های آمریکایی کشته و زخمی شده اند، اضافه کرد:هیچ کشوری در دنیا حتی فکر ضربه زدن به آمریکا را هم از سر نمی‌گذراند، اما پس از حمله ایران به این پایگاه نظامی بسیاری از کشور‌ها از جمله روسیه به ایران پیام داده و این اقدام را ستودند.


محمدی قائینی با بیان اینکه آمریکا تهدید کرده بود که بعد از حمله ایران را مورد تهاجم قرار می‌دهد، اما هیچ غلطی نتوانست بکند، گفت:رئیس جمهور آمریکابعد از این اتفاق ۱۰ ساعت سکوت کرده و پس از آن نیز هنگام حضور در تلویزیون با رنگ پریده و لکنت زبان سخن گفت که این نشان ترس آن‌ها از قدرت ایران بوده و رمز این قدرت توکل و همراهی خدا است.


امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ابر پوشالی قدرت اروپا و آمریکا بعد از حمله موشکی ایران فرو ریخت، افزود: به مسئولان توصیه می‌کنم که به دنبال ارتباط بیشتر با آمریکا و اروپا و غرب نباشید چرا که در شش سال گذشته ثابت شد که برجام راه حل مشکلات ما نیست و در این سال‌ها جز تحریم و تهدید چیزی نصیب ایران نشده است.


وی با بیان اینکه اگر ولایت فقیه را قبول دارید باید به سخنانش عمل کنید، افزود:شش سال تجربه و فرصت سوزی بس است وما دیدیم که در این مدت چه اقداماتی علیه ما انجام دادند و آمریکا و اروپا دنبال نابودی ایران هستند.


محمدی قائینی با بیان اینکه آمریکا و اروپا دشمن دین ما هستند ودرصورتی که دست از دین خود برداریم راضی می‌شوند، اضافه کرد:مردم هوشیار عراق به مرحله‌ای رسیدند که می‌خواهند مثل ایران آزاد و مستقل بوده و ارباب نداشته باشند آن‌ها دیگر نمی‌خواهند ذلت را تحمل کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم عراق دریافته‌اند که راه نهایی عزت و پیشرفت بیرون راندن دشمن به ویژه آمریکا از خاک کشورشان است، گفت:دهه فجر ایام الله است و سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی که همه از او حمایت می‌کردند به اراده خدا از هم پاشید و امت ما از اسارت آزاد شد.


وی با بیان اینکه معنای دهه فجر مقاومت بوده و استقامت هزینه دارد، اما هزینه آن نسبت به دیگر مسائل کمتر و دارای نتایج بیشتر است، بیان کرد:امروز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که می‌ترسیم اگر جواب ایران را بدهیم همه مراکز ما را نابود کند.


محمدی قائینی بیان کرد:دهه فجر انفجار نور است و لبنان از همین درس تبعیت کرد که دیگر کاری از دست رژیم غاصب اسرائیل بر نمی‌آیدو اگر دست از خدا بکشیم هیچ روزنه‌ای برای نجات در امور مادی و شرافت وجود نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار