مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر نیز گفت: امسال یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومات زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 19 January 2020
امام جمعه ملایر گفت: زکات جمع آوری شده مستحبی، واجب و فطریه باید قبل از اینکه برای فعایت‌های عمرانی هزینه شود، برای محرومیت‌زدایی و کمک به فقرا و نیازمندان صرف شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری اظهار داشت: در حوزه زکات، بخشی با عنوان زکات پروژه نداریم و اقدامات عمرانی همچون بهسازی، پل‌سازی و ساخت حسینیه در روستا‌ها نباید از محل زکات باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در پرداخت زکات باید توجیه شوند افزود: در راستای محرومیت‌زدایی باید ظرفیت‌های زکات شهرستان و هر روستا احصا و بر اساس آن اقدام شود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر برآورد مصادیق زکات و بررسی و رفع موانع و نواقص آن برای سال آینده بیان کرد: برای تشویق مردم به امر پرداخت زکات، هر سال کشاورزان نمونه به‌ویژه در زمینه پرداخت زکات معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.

حجت الاسلام برقراری خواستار نصب تابلو‌های زکات در میادین و خیابان‌های شهر و روستا و حتی زمین‌های کشاورزی به منظور تشویق مردم در احیای زکات شد و ادامه داد: مشوق‌ها برای مردم انگیزه ایجاد می‌کند.

وی همچنین بر لزوم تشکیل شورای زکات در روستا‌ها و معرفی اعضای آن به دبیرخانه شورای زکات تاکید کرد و گفت: از معتمدان، بزرگان و ریش‌سفیدان روستا برای جذب هر چه بیشتر زکات استفاده شود.

برای جمع‌آوری زکات کشمش تبلیغ شود

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز بیان کرد: اقدامات عمرانی در روستا‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود و ضرورتی ندارد از محل زکات برای این گونه اقدامات هزینه شود.

قدرت الله ولدی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده باید در جای خود هزینه شود افزود: مشکلی برای اجرای فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی در روستا‌ها نداریم و در این زمینه دولت به جد پای کار است.

وی تاکید کرد: هیچگونه کوتاهی را در امر احیای زکات و جمع‌آوری زکات نمی‌پذیریم و دهیاران، بخشداران و شورا‌های اسلامی و روحانی مستقر در روستا باید برای توجیه مردم و تبلیغ روستاییان در امر پرداخت زکات با حضور در روستا تلاش کنند.

شورای زکات شهرستان ملایر

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه اقدامات تبلیغی در حوزه زکات باید چارچوب داشته باشد افزود: ضمن در اولویت قرار دادن محرومیت‌زدایی در امر زکات، با همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط باید ظرفیت‌های شهرستان در این حوزه شناسایی شود.

ولدی با اشاره به افزایش برداشت انگور و کشمش در سطح شهرستان تاکید کرد: می‌توان کسری زکات امسال از محل افزایش تولید کشمش جبران کرد.

وی همچنین خواستار برگزاری نشست‌های شورای زکات در شهرستان به صورت فصلی شد و ادامه داد: موارد هزینه‌کرد زکات باید هدفمند شود و همه باید وظیفه خود را در این واجب شرعی و الهی انجام دهیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر نیز گفت: امسال یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومات زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد.

تیمور کرمی‌مقدم رقم زکات جمع‌آوری شده سال گذشته را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی ما جمع‌آوری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان بود که هنوز به این رقم نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه از محل افزایش تولید کشمش می‌توان مبلغ پیش‌بینی شده زکات را جمع‌آوری کرد اظهار داشت: ملایر همچنان رتبه نخست استان را در جمع‌آوری زکات دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر مبلغ زکات جمع‌آوری شده در بخش جوکار را بیش از ۲۴۱ میلیون تومان، در بخش سامن ۵۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در بخش مرکزی ۱۷۰ میلیون تومان و مبلغ زکات فطریه را ۳۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان زکات محرومان عنوان کرد.

کرمی‌مقدم خواستار کمک و همراهی بیشتر مبلغان، روحانیان، دهیاران و بخشداران برای جمع‌آوری زکات کشمش شد و ادامه داد: در حال حاضر در ۳۵ روستای این شهرستان شورای زکات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه روستای خردمند با ۳۵ میلیون تومان بیشترین میزان زکات جمع‌آوری شده را در بین سایر روستا‌ها دارد گفت: ۴۰ میلیون تومان زکات کشمش نیز تاکنون در دهستان جوزان جمع‌آوری شده است.

طبق گزارش اداره جهاد کشاورزی ملایر ۲۶ هزار هکتار گندم دیم، هفت هزار هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار هکتار جو آبی و دیم در سطح شهرستان کشت شده و ۲۵۰ هزار تن انگور و حدود ۴۰ هزار تن کشمش در این شهرستان تولید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار