منصور ستوده به انسداد ۴۹۷ حلقه چاه غیر مجاز طی سال جاری در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: با انسداد این تعداد چاه‌ها در استان همدان از اضافه برداشت ۱۴ میلیون و ۸۱۷ هزار متر مکعب آب جلوگیری شده است.
کد خبر: ۸۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 19 January 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ۴۶ درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان پر است.

به گزارش مهر، ستوده حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان را ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۵۱ میلی‌متر بارندگی در همدان ثبت شده است.

وی میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته را ۲۳۰ و میانگین بلندمدت ۴۰ ساله را ۱۳۰ میلی‌متر ذکر کرد و اظهار داشت: بارندگی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۱۲ درصد افزایش دارد.

ستوده بیشترین مقدار بارندگی مربوط به نهاوند با ۱۸۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش و در مقایسه با بلندمدت ۷ درصد کاهش داشته‌است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: بیشترین بارش‌های امسال در استان مربوط به ایستگاه باران سنجی وراینه نهاوند با ۱۹۱ میلی متر بارش و کمترین مربوط به ایستگاه باران سنجی رزن- قهاوند با ۱۲۰ میلی متر بارش است.

ستوده از افزایش بارش‌های امسال در شهرستان همدان در مقایسه با میانگین بارش‌های بلند مدت ۲۰ ساله خبر داد و گفت: ۱۸۰ میلی متر امسال بارش برف و باران در شهرستان همدان ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۲ درصد کاهش و در مقایسه با آمار بلند مدت ۳۴ درصد افزایش بارندگی دارد..

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به وضعیت منابع آبی استان نیز اشاره و عنوان کرد: سد آبشینه ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار متر مکعب آب دارد و ۹۱ درصد حجم آن پر شده و سد شیرین‌سو ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کرده است.

وی افزود: ۸۶ درصد سد کلان ملایر با ۳۸ میلیون و ۶۷۰ هزار متر مکعب آب و ۸۱ درصد سد سرابی با ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار متر مکعب آب پر شده است.

ستوده به انسداد ۴۹۷ حلقه چاه غیر مجاز طی سال جاری در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: با انسداد این تعداد چاه‌ها در استان همدان از اضافه برداشت ۱۴ میلیون و ۸۱۷ هزار متر مکعب آب جلوگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار