شهردار ملایر به نواخته شدن زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه امامت همزمان با روز ملی هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی این گونه مراسم زیست محیطی سبب افزایش اهمیت به محیط زیست و فضای سبز شهری و توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 19 January 2020
شهردار ملایر از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر خبر داد و گفت: چندین گروه از ‏نیرو‌های متخصص فضای سبز به همراه کارگران اجرایی با هدف افزایش تولید شاخه‌های جوان ‏در فصل بهار، شکل‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، در حال اجرای عملیات هرس زمستانه ‏درختان سطح شهر هستند. ‏

به گزارش ایسنا، حسین بابائی کنترل حجم تاج درختان به ویژه در مسیر شبکه‌های برق و رفع دید ترافیکی را دیگر مزایای این اقدام دانست و افزود: اکیپ‌های هرس با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان و رعایت نکات تخصصی نظیر ضدعفونی کردن وسایل هرس، استفاده از چسب مخصوص هرس و رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی اقدام می‌کنند.

وی از مهمترین دلایل هرس را ایجاد شاخه‌های جوان عنوان کرد و ادامه داد: هرس موجب یکنواختی، تعادل و استحکام بیشتر شاخه‌ها در مقابل شرایط نامساعد جوی و جلوگیری از شکستن شاخه‌ها در هنگام بارش برف می‌شود.

بابائی اظهار کرد: پیرایش درختان و درختچه‌ها هر ساله به صورت مستمر از اوایل دی ماه از خیابان‌های اصلی سطح شهر آغاز می‌شود و حذف تنه جوش‌ها و پاجوش‌ها در سطح بوستان‌ها و بلوار‌های شهر نیز از جمله برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر است.

وی تصریح کرد: هرس درختان امری کاملاً تخصصی بوده و ناظر و تصمیم گیرنده در زمینه اجرای هرس درختان سطح شهر از نظر قانونی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از حوادث و صدمه زدن به درختان از هر گونه هرس خودسرانه درختان خودداری کنند.

شهردار ملایر در ادامه به نواخته شدن زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه امامت همزمان با روز ملی هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی این گونه مراسم زیست محیطی سبب افزایش اهمیت به محیط زیست و فضای سبز شهری و توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود.

وی یادآور شد: هر ساله زنگ هوای پاک برای جلب توجه مردم و مسئولان نسبت به آلودگی هوا نواخته می‌شود و این روز بهانه‌ای است تا احساس مسئولیت اقشار مختلف برای فراهم ساختن هوایی پاک، بیشتر و مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا، نهادینه و تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار