معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اعلام کرد که مرکز توسعه مشاغل کوچک و کارگاهی در جهاد دانشگاهی کرمانشاه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛هدایت حاتمی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در کنار توسعه بنگاه های متوسط و بزرگ باید بنگاه های کوچک اقتصادی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 وی افزود: با بخش های مختلفی که می توانند به ایجاد بنگاه های کوچگ کمک کنند نشست های مختلفی برگزار کرده ایم تا از این راه به اشتغالزایی برسیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: مرکز خدمت سرمایه گذاری استان نیز برای جذب سرمایه گذاری های متوسط و بزرگ اکنون فعالیت می کند و موفقیت های بسیاری بدست آورده است.


حاتمی عنوان کرد: ۴۰ کالای تولیدی کرمانشاه را به عنوان کالاهای پرمزیت شناسایی کرده ایم که می توانند برای استان سودآور و اشتغالزا باشند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون کالاهایی همچون پشم و عسل معرفی شده اند، افزود: دیگر کالاها را نیز به مرور زمان با برنامه های مدون معرفی خواهیم کرد.


معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از ظرفیت های بهزیستی، بنیاد برکت و کمیته امداد برای حمایت از مشاغل کوچک بهره خواهیم گرفت، اظهارداشت: یکی دیگر از راهکارهای اصلی ما به منظور ایجاد اشتغال پایدار حمایت از واحدهای تولیدی ضعیف و فعال سازی واحدهای راکد است.


نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.


گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.


اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار