سرپرست اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته چهار مرحله امحای کالای قاچاق صورت گرفت و امسال دو مرحله اجرایی و یک مرحله نیز به علت بارش نزولات آسمانی لغو شد.
کد خبر: ۸۱۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 18 January 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ۳۰ درصد روزنامه‌ها در این استان به فروش می‌رود و مابقی به خشکشویی‌ها به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمدرضا احسانی در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان درباره عرضه سیگار در دکه‌های روزنامه فروشی بیان کرد: با وجود اینکه این دکه‌ها برای فروش روزنامه هستند، اما کسی از آن‌ها روزنامه نمی‌خرد و بیشتر روزنامه‌ها برگشت می‌خورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: اگر بخواهیم قانون را در قبال این دکه‌ها اجرایی کنیم باید آن‌ها را تعطیل کرد در حالیکه از قبل هر یک از این دکه‌ها چند نفر امرار معاش می‌کنند.

وی گفت: این اداره کل به منظور پیشگیری از عرضه کالای قاچاق اقدام به برگزاری نشست بررسی مسایل فرهنگی قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگانی از کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی و رسانه‌ها کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: در این نشست موضوع آثار و تبعات منفی قاچاق کالا و ارز، راهکار‌های جلوگیری از این پدیده شوم و نحوه حمایت از تولیدات داخلی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

احسانی با بیان اینکه این نشست ۱۰ مصوبه داشت گفت: نمایشگاهی در محل نگارخانه نگاه نو با موضوع کالا قاچاق و ارز دایر همچنین و مسابقه عکس با موضوع قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی همدان نیز در این جلسه گفت: آمار کشفیات دام بر اساس قرنطینه است و در ۱۰ ماهه امسال وضعیت یک هزار و ۵۹۸ دام سنگین و هشت هزار ۴۵۷ راس دام سبک بازرسی شد که ۱۰۵ راس دام سنگین و سه هزار و ۶۵ راس دام سبک قاچاق توقیف و قرنطینه شدند.

محمودرضا رسولی گفت: مطابق مصوبه آذرماه سال گذشته شورای تامین همدان، جابجایی دام ممنوع است، اما گزارش‌هایی داریم که خودرو‌ها با دریافت مجوز در دیگر استان‌ها اقدام به جابجایی دام از مسیر‌های همدان می‌کنند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این جلسه گفت: هویت گذاری و پلاک گذاری برای دام نقش مهمی در قاچاق دارد که ۱۰ ماهه سالجاری ۲۱۷ هزار راس دام پلاک گذاری شده است.

منصور رضوانی جلال افزود: پلاک گذاری، چون برای دامداران مزیت ندارد زیاد از این طرح استقبال نمی‌کنند. 

وی اضافه کرد: در صورت پلاک گذاری عدد ۱۵ رقمی به دام اختصاص می‌یابد که تنها هنگام ورود دام به کشتارگاه این رقم حذف می‌شود در غیر اینصورت اجازه جابجایی آن را نمی‌دهد.

سرپرست اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته چهار مرحله امحای کالای قاچاق صورت گرفت و امسال دو مرحله اجرایی و یک مرحله نیز به علت بارش نزولات آسمانی لغو شد.

شهرام منصوری افزود: برخی از کالا‌ها منع زیست محیطی دارند و باید در کوره امحا شوند که به علت نبود تجهیزات لازم در همدان این قبیل اقلام قاچاق برای امحا به ساوه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از اقلامی که منع زیست محیطی ندارند در سایت دفن زباله همدان امحا می‌شوند گفت: سعی سازمان اموال تملیکی این است که تنها کالا‌هایی را که تاریخ مصرف شان گذشته یا امکان فروش ندارند، امحا کند.

سرپرست اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان بیان کرد: ۷۶۶ فقره پرونده در این سازمان در ۱۰ ماهه امسال تشکیل شده که ۱۴۷ پرونده استرداد، کالا‌های مربوط به ۳۸۳ پرونده فروخته شده، ۷۴ پرونده امحا و مابقی در دست بررسی است.

منصوری با عنوان اینکه موجودی انبار حدود ۶ هزار قلم است اظهار داشت: برخی از کال‌هایی که فاسد نمی‌شوند و عرضه آن در داخل کشور به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند نظیر پوشاک و کیف و کفش قاچاق صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یک مدت دستور به امحای کالای دخانی داده شد، اما چون امحای آن آسیب زا بود، در برابر این دستور مقاومت و در نهایت دستور فروش این اقلام صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار