منوچهر کرمی با بیان اینکه علائم این نوع از آنفلوانزا بسیار خفیف‌تر از نوع قبلی است، ابراز کرد: همچنان می‌گوییم که رعایت بهداشت فردی و نکات آموزشی مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است.
کد خبر: ۸۱۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 16 January 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: موارد ابتلا به آنفلوآنزا نوع B. بسیار محدود بوده و تا کنون ۶ نفر گزارش شده است.

یه گزارش تسنیم، کرمی با تاکید بر اینکه سخنان رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار یک خبر کشوری است و تنها به استان همدان مربوط نمی‌شود، اظهار داشت: در استان ما تعداد مبتلایان به آنفلوانزا نوع B. بسیار محدود بوده و افزایش قابل توجهی نداشته است.

وی با بیان اینکه علائم این نوع از آنفلوانزا بسیار خفیف‌تر از نوع قبلی است، ابراز کرد: همچنان می‌گوییم که رعایت بهداشت فردی و نکات آموزشی مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر اینکه از زمان شروع موج دوم آنفلوانزا تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را مورد رصد قرار دادیم، تصریح کرد: خوشبختانه موارد مثبت بیماری بسیار محدود و انگشت شمار بوده است.

کرمی با اشاره به اینکه علائم آنفلوانزای نوع A. و B. تقریبا همانند یکدیگر است، ابراز کرد: گروه‌های پر خطر جامعه مانند مادران باردار، بیماران قلبی و عروقی، بیماران تحت درمان شیمی درمانی، کودکان و سالمندان که واکسن آنفلوانزا نوع A. را تزریق کرده‌اند نیازی به دریافت مجدد واکسن ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه درمان آنفلوانزا در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان است، عنوان کرد: بیمارستان‌ها و پرسنل بهداشتی درمانی استان آمادگی کامل را برای مقابله با موج دوم آنفلوانزا و درمان بیماران مبتلا به این بیماری دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر اینکه در وضعیتی کاملا آرام به سر می‌بریم، اظهار داشت: شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، مصرف مایعات و استراحت، بهترین راه پیشگیری و درمان بیماری آنفلوانزا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار