امام جمعه همدان با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما یا افراد مانند شهید سلیمانی هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیستند، چرا که اسلام اجازه جنگ طلبی را نمی‌دهد، گفت: امثال شهید سلیمانی در طول سال‌ها توانستند جریان مقاومت را توسعه داده و از آرمان‌های امام دفاع کنند.
کد خبر: ۸۱۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 13 January 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان، گفت: سپاه قدس مروج تفکر امام خمینی (ره) در عرصه بین الملل است و برخلاف آنچه که دشمن به دنبال القا آن است، جریان مقاومت جریان جنگ طلب نیست، بلکه به دنبال مقاومت در برابر مستکبران است.

به گزارش تسنیم، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در زمان شکل گیری مبارزات انقلاب اسلامی کمتر کسی این ذهنیت را داشت که در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی می‌رسد، انقلابی که قرار بود در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دینی تحولی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اگر اولین سخنرانی حضرت امام (ره) در بهشت زهرا را به خوبی گوش کنیم، مهم‌ترین کلید واژه‌های سخنان ایشان، بحث استقلال، آزادی، اقتصاد، فرهنگ و دین است، افزود: ماهیت انقلاب ما، اسلامی بود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: یکی از نکاتی که در مسئله انقلاب دارای برجستگی بود این است که امام (ره) انقلاب را محصور به ایران نمی‌دیدند و کسانی که در عرصه جهاد و جنگ ورود کردند نیز افق نگاهشان با امام خمینی (ره) یکی بود.

وی با اشاره به اینکه اینکه حاج احمد متوسلیان بیان می‌کرد که مرز جغرافیایی ما را، اعتقادات تعیین می‌کند نه مرز خاکی، ابراز کرد: این تفکر نشات گرفته از همان تفکر رهبر کبیر انقلاب است مبنی براینکه انقلاب از ایران شروع شد، اما منحصر به ایران نیست.

شعبانی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی تقابل مستکبران و مستضعفان است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام واقعی بود بنابراین باید این تفکر را با یک جهش و حرکت عمیق در سطح دنیا توسعه دهیم.

وی درباره ابعاد صدور انقلاب به دیگر نقاط جهان نیز گفت: صدور انقلاب به این معنی است که تفکر مبارزه با مستکبر و استقلال جامعه اسلامی در عالم ترویج پیدا کند و دست مستکبران را قطع کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تشریح جایگاه عزت و لزوم رعایت آن از سوی مسلمانان و کشور‌های اسلامی تاکید کرد: درد جامعه اسلامی آن زمان عمیق می‌شود که برادران اهل سنت، برای شاه عربستان، یک مشروعیت دینی قائل هستند و خودشان را خلیفه می‌نامند، در حالی که رییس جمهور آمریکا عبارت «گاو شیرده» را برای او استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف تفکر انقلاب این است که با این موارد مبارزه شود و کسی که خود را خادم الحرمین معرفی می‌کند، نباید اجازه دهد رییس جمهور آمریکا خطاب به او بگوید ما آن‌ها را می‌دوشیم، افزود: امام (ره) می‌فرمودند: ما به دنبال آقایی اسلام در جهان هستیم.

شعبانی با دعوت از جوانان برای مطالعه صحیفه نور امام (ره) برای آشنایی بیشتر آن‌ها با اهداف و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز کرد: از جمله نهاد‌هایی که هم اکنون در جامعه ما اقدام به ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده و به دنبال تحقق سخن امام (ره) است مرکز جامعه المصطفی است که طلابی از ۸۰ کشور در آن تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر ترویج تفکر قرآنی و جهانی شدن مبارزه به استکبار، اظهار داشت: ما هیچگاه از نظر حقوقی در امور داخلی کشور‌ها دخالت نکرده و نخواهیم کرد، ما تنها افکارمان را در جهان تبلیغ می‌کنیم، همان کاری که دیگران نیز انجام می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از جمله نهاد‌های پیشرو برای تحقق آقایی جهان در اسلام دانست و عنوان کرد: سپاه قدس مروج تفکر امام خمینی (ره) در عرصه بین الملل است و برخلاف آنچه که دشمن به دنبال القا آن است، جریان مقاومت جریان جنگ طلب نیست، بلکه به دنبال مقاومت در برابر مستکبران است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما یا افراد مانند شهید سلیمانی هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیستند، چرا که اسلام اجازه جنگ طلبی را نمی‌دهد، گفت: امثال شهید سلیمانی در طول سال‌ها توانستند جریان مقاومت را توسعه داده و از آرمان‌های امام دفاع کنند.

شعبانی با بیان اینکه بسیاری از انقلاب‌های دنیا و حتی در منطقه خاورمیانه نتوانستد پس از پیروزی دوام بیاورند، در حالی که انقلاب اسلامی با خدمات و مجاهدت‌های امثال شهید سلیمانی پس از ۴۰ سال، هنوز هم پویایی دارد، افزود: شهید سلیمانی ساعت یک و نیم نیمه شب، به شهادت رسید، این یعنی شب و روز، این افراد در حال فعالیت هستند.

وی خطاب به مردم ابراز کرد: چقدر از زحمات افرادی مانند شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و تلاش دیگر افراد برای ایجاد امنیت در کشور آنهم در خطرناک‌ترین منطقه جهان مطلع هستیم؟

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اکراین که به دلیل خطای انسانی رخ داد مطرح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنند، چرا که مردم غریبه نیستند بنابراین باید با انجام تحقیقات دقیق در این زمینه، با خاطیان برخورد شود.

وی با تحسین شجاعت، اعتراف به اشتباه و مسئولیت پذیری سردار حاجی زاده، افزود: با اینکه این اتفاق در رده‌های پایین‌تر رخ داده بود، اما وجود روحیه پذیرش خطا و عذرخواهی از مردم نکته‌ای قابل تحسین است که باید در مسئولان ما توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: تلخی سقوط هواپیمای مسافربری اکراین بسیار عظیم است، اما شجاعت سردار حاجی زاده در بیان این صحبت‌ها، شخصیت ایشان را در نزد بنده بزرگ‌تر کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: پذیرش اشتباه یک فرد از مکارم اخلاق است پس مسئولان ما باید مسئولیت پذیر باشند و اگر اشتباهی انجام دادندشجاعت آن را داشته باشند که اعلام کنند، اتفاقی که کمتر شاهد آن بوده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار