سرهنگ محمد حاجی عزیزی گفت: در سه ماهه پاییز امسال ۴۰ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز، فلزیاب، خرید و فروش اشیاء تاریخی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن و اسدآباد دستگیر شده اند.
کد خبر: ۸۱۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 12 January 2020
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: طی سه ماهه سوم امسال ۴۰ نفر در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا همدان، سرهنگ محمد حاجی عزیزی گفت: در سه ماهه پاییز امسال ۴۰ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز، فلزیاب، خرید و فروش اشیاء تاریخی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن و اسدآباد دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: دستگیری این افراد منجر به کشف ٢٩ قلم اشیاء تاریخی از جمله یک پیکرک مفرغی مربوط به هزاره اول ق. م، شش دستگاه فلزیاب و همچنین یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ادواتی از قبیل: موتور برق، پیکور برقی، پمپ کف کش و ... شد. 

حاجی عزیزی یادآور شد: در راستای هم افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و یگان‌های همکار، طی این مدت ٣٣ جلسه تعامل و همکاری با رده‌های مختلف نیروی انتظامی، دستگاه‌های ذیربط، دهیاران و انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح استان برگزار شده و ١٣ مورد عملیات مشترک در قالب گشت تلفیقی و عملیات کشف و دستگیری، اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار