فرماندار اسدآباد نیز در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: شهرک گلخانه‌ای ۴۰ هکتاری بهراز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با حداقل ظرفیت اشتغال زایی ۴۰۰ نفر است که بر اساس پیش بینی‌ها ظرف یکسال آینده با ظرفیت کامل افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 11 January 2020
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سطح کشور بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی به کشت گلخانه‌ای تعلق دارد.

به گزارش تسنیم، مهندس عباس کشاورز در آیین کلنگ زنی ۲ طرح کشاورزی و راه‌اندازی کارخانه پودر قهوه اسدآباد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده سالانه ۴ هزار هکتار به ظرفیت گلخانه‌ای کشور اظافه شود.

وی میزان تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی سطح کشور را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از محصول خیار کشور از طریق گلخانه‌ها تولید می‌شود و گوجه فرنگی و گیاهان دارویی نیز عمدتا از دیگر محصولات تولیدی گلخانه‌ها هستند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یونجه استان همدان و شهرستان اسدآباد با وجود پرآب بر بودن، برند و پرقیمت هستند، گفت: اگر بخواهیم کشاورزی را توسعه دهیم و در عین حال نگران توسعه کشت محصولات نباشیم باید سیستم آبیاری کشور ار تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به عرصه کشاورزی باید تولید محور و اشتغالزا باشد، ابراز کرد: از جمله اقداماتی که می‌توان برای کاهش مشکلات کشاورزان انجام داد احداث گلخانه‌ها است.

کشاورز عنوان کرد: با تکنیک کشت دیم، کشاورزان می‌توانند غله، علوفه، دانه‌های روغنی و دیگر محصولات مربوطه را کشت کنند، طرحی که میزان ریسک در این عرصه را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با تاکید براینکه با نسخه‌های قدیمی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، اظهار داشت: خوشبختانه با مشکل فنی، امنیت غذایی، تکنولوژی و تجارت در عرصه کشاورزی رو به رو نیستیم و توانستیم به خوبی تقاضای بازار را برآورده کنیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی افزود: برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی نیازمند اقداماتی نظیر تزریق سرمایه، استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از ظرفیت جامعه علمی هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: استان همدان ۱.۲ وسعت کشور را دارد، اما ۴ درصد تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه اسدآباد نیز یکی از قطب‌های کشاورزی استان همدان است که ۱۲ درصد از محصولات را تولید می‌کند، تصریح کرد: با دستور استاندار، فرمانداران همه شهرستان‌ها، ستاد گلخانه‌ای راتشکیل داده‌اند تا بنابر سند توسعه ۳ ساله استان ظرفیت گلخانه استان به ۱۲۰ هکتار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجوز احداث گلخانه برای ۱۴۶ هکتار صادر شده است، گفت: در حال حاضر عملیات زیر سازی در ۱۶۷ هکتار در حال اجرا بوده و ۴۵۰ هکتار هستند.


۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید در اسدآباد ایجاد می‌شود

فرماندار اسدآباد نیز در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: شهرک گلخانه‌ای ۴۰ هکتاری بهراز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با حداقل ظرفیت اشتغال زایی ۴۰۰ نفر است که بر اساس پیش بینی‌ها ظرف یکسال آینده با ظرفیت کامل افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور در طرح فوق سیستم CCHP (پرورش هیدروپنیک شاسی) اجرا خواهد شد، افزود: در پرورش هیپرونیک شاسی ضمن تولید برق، حرارت و سرما، باران و نزولات بارشی جمع آوری و از آن استفاده بهینه می‌شود.

درویشی با اعلام اینکه ۱۲ هکتار از این گلخانه برای کشت صیفی‌جات و سبزی و مابقی برای کشت گل‌های شاخه بریده و زینتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح سالیانه ۶ هزارتن سبزی و صیفی و ۳۶ میلیون شاخه گل بریده تولید می‌شود.

 علاوه براین طرح، همزمان شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری منطقه چهاردولی نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر در شهرستان اسدآباد کلنگ زنی شد.

پروژه بزرگترین و مجهزترین خط تولید و بسته بندی انواع پودر قهوه نیز سومین طرحی بود که در شهرک صنعتی اسدآباد با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

فرماندار اسدآباد در حاشیه این طرح نیز اظهار داشت: این کارخانه بزرگترین کارخانه خط تولید پودر قهوه در کشور خواهد بود که در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع کلنگ زنی می‌شود.

مجید درویشی با بیان اینکه ۱۱ هزار متر مربع از مساحت طرح به سوله و دستگاه‌های کارخانه اختصاص دارد، تصریح کرد: طرح فوق با سرمایه گذاریی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و اشتغال زایی ۳۰۰ خانوار در دو شیفت کاری به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم طراحی شده است.

وی مجری طرح را شرکت نخل طوبی آریایی عنوان کرد و گفت: طرح فوق ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار