معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه برنامه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور حساس کردن مردم نسبت به ایمنی است، گفت: مدارس حاشیه راه‌ها ایمن می‌شوند.
کد خبر: ۸۱۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 11 January 2020
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه برنامه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور حساس کردن مردم نسبت به ایمنی است، گفت: مدارس حاشیه راه‌ها ایمن می‌شوند.

به گزارش مهر، صفر صادقی راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هدف ایمنی بیشتر نقشه ایمنی راه‌های کشور در قالب طرح ۵ ساله و ۳ ساله تدوین شده است، اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های کلان کشور حرکت به سمت حمل و نقل ریلی است و ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس این چشم انداز تأمین حمل و نقل روان و کاهش تلفات رانندگی و رساندن رقم آن از سالانه ۱۷ هزار مورد در سال به ۱۲ هزار مورد دنبال می‌شود از اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در این زمینه سخن گفت و افزود: بر همین اساس آموزش در مدارس حاشیه راه‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

صادقی راد ادامه داد: مقوله ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی مدنظر است و این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه این طرح در دو بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان انجام می‌گیرد، افزود: در مرحله نخست؛ و بخش فیزیکی) مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده‌های پر تردد هستند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می‌شود.

صادقی راد افزود: اجرای مراسم، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام‌های آموزشی - ترافیکی از قبیل: پیک ترافیک، جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی‌های ترافیکی، وسایل تحریری مزین به شعائر ترافیکی، حضور کارشناسان و مربیان و آموزش نحوه صحیح تردد از راه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش آموزشی طرح به آن پرداخته خواهد شد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار