سپهر غفاری مسئول تشکل نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز ۹ دی‌ماه را روزی معرفی کرد که در آن حرکت قشر عظیمی از جامعه برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.
کد خبر: ۸۱۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 11 January 2020
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عبرت‌های یوم‌الله نهم دی اشاره کرد و گفت: نهم دی نشان داد که بهترین راهبرد امنیت سازی در جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم محور است، مدیریت بحران رهبر انقلاب حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران ۸ ماهه در کشور پایان داد.

بهترین راهبرد امنیت‌سازی در جمهوری اسلامی مردم‌محوری استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، نشستی با موضوع بررسی زوایا گوناگون حماسه نهم دی با حضور سه فعال دانشجویی،‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مسئول تشکل جامعه اسلامی دانشجویان و سپهر غفاری مسئول تشکل نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این دانشگاه برگزار شد.

جواد عباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به رویکرد غرب نسبت به فتنه ۸۸ گفت: چارچوب گذاری رسانه‌ها و دولتمردان غربی نسبت به تحولات بعد از انتخابات ایران در سال ۸۸ به نحوی بود که کوشیدند این حرکت را اقدامی بر ضد نظام و در چارچوب دموکراسی خواهی قلمداد کرده و آن را آغازگر سلسله رویداد‌هایی با عنوان بهار عربی نام‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که ماهیت مردمی انقلاب و جمهوری اسلامی نادرستی این شبیه‌سازی را نشان داد بخصوص که غربی‌ها بعد از موج اول بیداری اسلامی که به‌عمد آن را بهار عربی نامیدند، یکی بعد از دیگری دولتمردان غرب‌گرا برخلاف اراده مردم در این کشور‌ها به قدرت رسیدند که کمتر نشانی از دموکراسی دارند و البته این دموکراسی خواهی غرب سراب و فریبی بیش نیست و تنها منافع و همسویی دولتمردان برای آنان اصل است.

وی بیان کرد: می‌توان گفت: نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

عباسی به عبرت‌های یوم‌الله نهم دی اشاره کرد و ابراز کرد: نهم دی نشان داد که بهترین راهبرد امنیت سازی در جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم محور است، حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران ۸ ماهه در کشور پایان داد و مدیریت بحران رهبر انقلاب و نیز اهمیت حفظ و حراست از جایگاه رهبری بخصوص در وضعیت غبارآلود با روشن شدن بیشتر ابعاد حادثه در سال‌های بعد مشخص شد.

وی تصریح کرد:، اما دانشجویان بسیجی بر خود لازم میدانیم در این ایام مبارک ضمن تجدید میثاق با امام عزیزمان، به برخی از این کشور‌ها که دوباره قصد دارند، با تحمیل سختی و فشار بر مردم، تنها راه برون‌رفت از این بن‌بست خیالی و خودساخته را مذاکره و ارتباط با آمریکای جنایت‌کار معرفی کنند، هشدار لازم را اعلام می‌کنیم.

تا زمینه فتنه هست، باید نگران فتنه بود

علیرضا فرهادی مسئول تشکل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی همدان (جاد) نیز بابیان اینکه بصیرت مردم، یوم‌الله شدن ۹ دی را تحقق بخشید، اظهار کرد: روز ۹ دی‌ماه روز بصیرت مردم است که از سایر روز‌ها جدا می‌شود و یوم‌الله شدن این روز را تحقق می‌بخشد، بصیرتی که با عشق حسینی هم راه شد و آبی شد بر آتش فتنه. فتنه‌ای که ۶ ماه آرامش و امنیت مردم را سلب کرد و قصد جان انقلاب را کرده بود.

فرهادی فتنه را یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های دشمن علیه نظام اسلامی دانست و بیان کرد: امت با بصیرت ایران اسلامی همواره و در تمام عرصه‌ها پاسخی دندان‌شکن به فتنه‌گران و فتنه‌گری‌ها داد و با رهبر انقلاب تجدید بیعت کرد.

وی تأکید کرد: امسال هم دشمن با استفاده از ناکارآمدی و بی‌تدبیری برخی از مسئولان در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، قصد سوءاستفاده از شرایط و فتنه‌گری را داشت که با درایت رهبر انقلاب و با عنایت حضرت، ولی عصر (ارواحنا فدا) ناکام ماند.

فرهادی تصریح کرد: نباید این نکته را فراموش کنیم که تا زمینه فتنه هست، باید نگران فتنه بود و برخی از مسئولان و اقداماتشان، زمینه‌ساز فتنه‌اند، مسئولان که چهل سال است دنبال از بین بردن انقلاب هستند و خود مردم مانع آن‌ها شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم بصیر این بار پرشورتر و آگاهانه‌تر از همیشه در میدان انتخابات حاضر خواهند شد و با انتخاب صحیح، ضمن تحقق بخشی دولت جوان حزب‌اللهی با استفاده از مجلسی که «در رأس امور است» به‌سوی تشکیل دولت اسلامی گام برمی‌دارند تا «جامعه نمونه اسلامی» را که مبنای «تمدن نوین اسلامی» است، تشکیل دهند.

جنبش‌های دانشجویی اصلاح‌گر هستند

سپهر غفاری مسئول تشکل نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز ۹ دی‌ماه را روزی معرفی کرد که در آن حرکت قشر عظیمی از جامعه برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.

وی اضافه کرد: البته طی سال‌هایی که گذشت حماسه نهم دی مورد تفسیر‌های مختلف و بروز برخی اختلاف‌نظر‌ها شد و عده‌ای بخش دیگری از جامعه را متهم به مباحث مختلف می‌کردند.

وی ابراز کرد: جنبش‌های دانشجویی اصلاح‌گر هستند چراکه با ایده‌های نوین خود در پی اصلاح ساختار‌های کهنه هستند تا هرچه بهتر به کشور و جامعه خود خدمت کنند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: باید هوشیار بود چراکه افراد سودجو فتنه‌گر سعی می‌کنند مطالبات مختلف مردم را از مسیر اصلی آن خارج کنند و با ایجاد دودستگی در دل جنبش دانشجویی، اهداف اساسی حماسه ۹ دی را کمرنگ نمایند.

غفاری خاطرنشان کرد: بصیرت این است که بدانیم در چه زمان از یکدیگر حمایت کنیم و در بزنگاه‌های حساس، دین خود را نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کنیم نه اینکه حماسه‌های عظیمی، چون ۹ دی را دست‌آویز تهمت و برچسب زدن به مخالفان قرار دهیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار