استاندار همدان با انتقاد از مدیریت ضعیف دانشگاه بوعلی سینا و عدم حضور مدیر این دانشگاه در جلسه شورای اشتغال امروز، گفت: از پیوند ضعیف مدیریت این دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی استان گلایه مندم.
کد خبر: ۸۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 11 January 2020
استاندار همدان با انتقاد از مدیریت ضعیف دانشگاه بوعلی سینا و عدم حضور مدیر این دانشگاه در جلسه شورای اشتغال امروز، گفت: از پیوند ضعیف مدیریت این دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی استان گلایه مندم.

به گزارش تسنیم،سید سعید شاهرخی در کارگروه اقتصادی اشتغال استان، با تاکید بر اینکه برای استفاده درست از ظرفیت‌های علمی و تبدیل آن به ثروت باید ارتباط نزدیکی بین دستگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاه‌ها داشته باشیم، اظهار داشت: همکاری مدیریت دانشگاه بوعلی در این بخش ضعیف است.

‌وی با بیان اینکه بخاطر عدم حضور رئیس دانشگاه بوعلی سینا در این جلسه، به او تذکر می‌دهم، تصریح کرد: وضعیت اساتید و سطح این دانشگاه بسیار بالا و رضایت بخش است، اما مدیریت این دانشگاه ضعیف عمل می‌کند و انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه رسالت یک دانشگاه فقط برگزاری کلاس برای دانشجویان نیست ابراز کرد: مدیریت این مجموعه باید در جلسات اجرایی استان هم حضور داشته و احساس مسئولیت کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه رئیس دانشگاه مهره کلیدی پیوند دانشگاه و با دستگاه‌های اجرایی است، گفت: اگر این ورش مدیریتی اصلاح نشود خودم اقدام به اصلاح می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اولویت استان ما اشتغال، معیشت و رونق تولید است، ابراز کرد: برنامه‌ای با همکاری همه دستگاه‌ها تنظیم شده که بر اساس آن سالیانه نزدیک به ۲۰ هزار شغل ایجاد و ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
بانوان زنجانی با ۳۷.۱ درصد؛ بیشترین اشتغال در بخش خدمات را به خود اختصاص داده‌اند

«طرح‌های گردشگری گیلان» در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال قرار گرفتند

طرح‌های صنعتی اردبیل زمینه اشتغال ۲۰۱۳ را فراهم می‌کند

استاندار همدان با بیان اینکه امسال اولین سال اجرای این برنامه استانی است، اظهار داشت: از نظر رفع بیکاری در استان آمار خوبی وجود دارد، اما این به معنای رفع کامل بیکاری نیست و هنوز ۶۰ هزار نیروی کار بیکار در استان وجود دارد.

شاهرخی با بیان اینکه در بخش‌هایی مانند گردشگری، صنعت، معدن، تجارت و ...، تسهیلات مختلفی ارائه کردیم، گفت: در زمینه جذب و اعطای تسهیلات اشتغال روستایی بسیار موفق کردیم و حتی آمار ما از میانگین کشوری هم بالاتر است.

وی با بیان اینکه آمار میانگین پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در کشور ۸۱ درصد است، گفت: این آمار در استان همدان به ۹۵ درصد رسیده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اشتغال بسیار خوب است، ابراز کرد: کار در بانک‌ها نیز به صورت روان انجام می‌شود و سرمایه گذاری‌هایی که تاکنون در در استان انجام شده از منابع داخلی بانک‌ها بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های استان هم بسیار خوب و در فعال است، گفت: فرمانداران خود را به سطح بالای جدول رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه سالیانه باید ۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان انجام شود، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۴ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده که همگی از منابع داخلی بانک‌ها بوده است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات پیش پای برخی از طرح‌ها در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در هفته آینده با حضور مسئولان استانی طرح‌های اشتغالزایی ملایر تعیین تکلیف می‌شود.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های استان اشاره کرد و افزود: دغدغه امور آب بیشتر از همه دستگاه هاست و برای ذخیره و استفاده بهینه از آب هزینه‌های بسیاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار