یک‌جامعه شناس گفت: سردار شهید سلیمانی در پی حفظ وحدت و همبستگی ملی، از تمامی عقاید و افکار سیاسی در کشور حمایت می‌کرد.
کد خبر: ۸۱۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 11 January 2020
یک‌جامعه شناس گفت: سردار شهید سلیمانی در پی حفظ وحدت و همبستگی ملی، از تمامی عقاید و افکار سیاسی در کشور حمایت می‌کرد.

به گزارش ایسنا؛ حسین وزیری با اشاره به محبوبیت شهید سردار سلیمانی در بین آحاد جامعه، اظهار کرد: شاید عجیب باشد که یک فرمانده ارشد نظامی که طبیعتاً باید روحیات خشک نظامی و امنیتی داشته باشد، این‌قدر محبوب و فرمانده دل‌ها شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یک دلیل مهم این محبوبیت مقابله و حضور شجاعانه سردار سلیمانی در برابر داعش و جماعت تکفیری بوده ضمن اینکه مردم می‌دانند که اگر حضور جسورانه وی در عراق و سوریه نبود شاید باید با داعش در شهر‌های خود می‌جنگیدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گذشته از توانایی و شجاعت نظامی، مواضع متفاوت و متوازن و متعادل سپهبد شهید سلیمانی، نسبت به برخی دیگر از نظامیان در مسائل اخلاقی و فرهنگی و مسائل داخلی علاوه بر مهرورزی و تعامل با همه اقشار مردم بود.

وزیری افزود: شهید سپهبد سلیمانی همه مردم ایران را با هر نوع عقیده سیاسی و فرهنگی، با هر تیپ و ظاهری، مانند فرزندان خود می‌دانست.

وی درباره انزجار ملت علیه آمریکا پس از فاجعه تروریستی اخیر، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در انسجام ملی جامعه ایران است و ما در برهه‌های مختلف شاهد انسجام، همبستگی و پیوستگی مردم بودیم بنابراین سلیقه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در طبقات مختلف جامعه نفرت عمیقی از آمریکا را بروز می‌دهد و همه آن‌ها به یک نسبت به از دست دادن و فقدان سردار ابراز تأسف و تألم می‌کنند.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفت:باید توجه داشت که سردار سلیمانی مظلومانه در مسیر امنیت و انسجام کشور به شهادت رسید ضمن اینکه این همگرایی و هم‌افزایی را باید فرصت تلقی کرد.

وزیری افزود: شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا همگان را با این واقعیت مواجه ساخته که ادعای این کشور در مبارزه با تروریسم تا چه اندازه پوشالی است.

وی بابیان اینکه این اقدام ترامپ ناشی از تحقیر امریکا در منطقه است، عنوان کرد: سردار سلیمانی، سیطره نفتی- اقتصادی آمریکا را در منطقه از بین برده بود و استکبار جهانی نسبت به این موضوع احساس خطر کرده بود.

این مدرس دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی در صورت ایجاد هر نوع درگیری در منطقه در هر سطحی بازنده اصلی آن کشور‌های منطقه و اتحادیه اروپایی است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه خلیج‌فارس محل اصلی تأمین انرژی برای کشور‌های اروپایی است، افزود: هرگونه وقفه در تولید نفت و گاز می‌تواند هزاران میلیارد یورو به اقتصاد این کشور‌ها خسارت وارد کند.

این جامعه‌شناس بابیان اینکه شهید سردار سلیمانی همان هدفی را در منطقه دنبال می‌کرد که هدف نهضت ملی شدن صنعت نفت در ایران بود، ادامه داد: هدف سردار استقلال کشور‌های عراق، سوریه و لبنان بود که این خوشایند آمریکا نبود، زیرا باید از بازار انرژی منطقه خارج می‌شد.

وزیری تصریح کرد: در شرایط فعلی این اجماع جهانی پدیده آمده که آمریکا اقدام ترور دولتی انجام داده است و در سطح جهانی محکوم شده ضمن اینکه افکار عمومی خود آمریکا نیز این تصمیم ترامپ را جنون‌آمیز تلقی کرده‌اند و در چنین شرایطی امیدی به تعهدات برجامی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار