دوازدهمین نمایشگاه سراسری و چهارصدو شصتمین نمایشگاه استانی کتاب بعد از چهار سال غیبت در همدان با حضور مدیران ومسئولین و دوستداران کتاب و کتابخوانی و ناشران در فضایی بالغ بر ۵ هزار مترمربع و در سه سالن ابن سینا، هگمتانه و الوند افتتاح شد.
کد خبر: ۸۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 08 January 2020
دوازدهمین نمایشگاه سراسری و چهارصدو شصتمین نمایشگاه استانی کتاب بعد از چهار سال غیبت در همدان با حضور مدیران و مسئولین و دوستداران کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین گشایش این رویداد از ثبت نمایشگاه سراسری کتاب در تقویم فرهنگی استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای همیشه در استان همدان ماندگار است و هر سال به طور مستمر برگزار می‌شود.

احمدرضا احسانی با بیان اینکه این نمایشگاه در چهار بخش کتب عمومی، کتب تخصصی کودک و نوجوان، کتب کمک آموزشی و برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود، افزود: ۹۰ ناشر تخصصی هم برای نمایشگاه دوازدهم ثبت نام کرده و ناشران شاخص در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

وی اظهار کرد: آشنایی مردم را با تازه‌های نشر و حمایت از حوزه فرهنگی و آشنایی اقشار مختلف با حوزه کتاب از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی استان طی سال‌های قبل تعطیل شده بود افزود: نمایشگاه کتاب نیز یکی از این برنامه‌ها بود که از سال ۹۵ در استان برگزار نشده بود که با پیگیری‌های مکرر محقق و ردیف اعتباری آن نیز تامین شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشنواره ادبی استان نیز بعد از سه سال تعطیلی برگزار خواهد شد، افزود: جشنواره تجسمی در کبودراهنگ برگزار شد و مراسم یادبود سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: سیاست ما بر این است که برنامه‌های فرهنگی در تمام شهرستان‌ها برگزار شود و اعتقاد داریم برنامه‌های استان همدان تنها محدود به شهر همدان نمی‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان نیز، گفت: چهارصد و ششمین نمایشگاه کتاب استانی و دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان از امروز آغاز و تا ۲۳ دی‌ماه ادامه دارد.

حمید گلی پور از حضور ۵۹۴ ناشر در نمایشگاه کتاب خبر داد و با بیان اینکه ۳۰۰ ناشر و نمایندگی‌ها در ۱۸۸ غرفه در نمایشگاه حضور دارند افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵ هزار مترمربع و در سه سالن ابن سینا، هگمتانه و الوند برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان با اشاره به اینکه ۱۵۵ ناشر به صورت مستقیم و ۲۵۰ ناشر به شکل نمایندگی کار خود را شروع کرده است تصریح کرد: بی‌شک توسعه متوازن یک کشور وابسته به اعتلای فرهنگی آن کشور است و گسترش کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در این امر دارد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه امسال در برنامه وزارت ارشاد نبود، اما سرانجام با پیگیری ارشاد محقق شد، افزود: امیدواریم سال آینده این نمایشگاه به شکل قوی‌تری برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این مراسم از حمایت کتاب و فرهنگ کتابخوانی خبر داد و گفت: از نمایشگاه کتاب همدان حمایت می‌کنیم تا این رویداد فرهنگی با قدرت و قوت در این منطقه برگزار شود.

مصطفی آزادبخت کتاب را معجزه پیامبر (ص) دانست و توصیه کرد: برای توانمند شدن و انجام وظیفه باید به آگاهی برسیم که یکی از راه‌های کسب آگاهی، مطالعه کتاب است.

وی نمایشگاه کتاب را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگی استان دانست و از مردم خواست بهترین بهره را از این فرصت ببرند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم در آیین گشایش نمایشگاه کتاب همدان حضور داشت و این نمایشگاه را محلی برای عرضه علم، ادب و هنر ایرانیان معرفی کرد.

قادر آشنا گفت: هم اینک نمایشگاه‌های کتاب در قم، دهلی نو و قطر همزمان با نمایشگاه همدان در حال برگزاری است.

مردم همدان برای آشنایی با تازه‌های نشر کشور می‌توانند به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی همدان مراجعه و کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار