معاون وزارت ارشاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر ضمن تقدیر از تلاش‌های مسوولان ملایر به ظرفیت،های فرهنگی و تاریخی ملایر اشاره کرد و گفت: فرهنگ برای توسعه است و اگر فرهنگ توسعه لازم را نداشته باشد در سایر موارد نیز با مشکل مواجه می‌شویم.
کد خبر: ۸۰۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 30 December 2019

معاون وزارت ارشاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر ضمن تقدیر از تلاش‌های مسوولان ملایر به ظرفیت،های فرهنگی و تاریخی ملایر اشاره کرد و گفت: فرهنگ برای توسعه است و اگر فرهنگ توسعه لازم را نداشته باشد در سایر موارد نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر ، علی اصغر کار اندیش با بیان اینکه ما باید خود را به تجربه‌های جهانی برسانیم و فرهنگ را تقویت کنیم، افزود: ما در توسعه فرهنگ باید بتوانیم به توسعه جهانی و پایدار برسیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مراحل اجرا یک مقدار از آنچه که باید انجام دهیم غافل شده ایم باید صورت مسئله را متوجه شویم و فرهنگ کشور را تا جایی که می توانیم بررسی کنیم.

کار اندیش با بیان اینکه حدود ۲۶ دستگاه دولتی و غیر دولتی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند و اعتبارات مورد نیاز هر ساله این دستگاه ‌ها توزیع می‌شود افزود : اعتبار سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر ۹هزار میلیارد تومان بوده که این اعتبار امسال به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسیده که باید با این رقم همسو پیش برویم.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تنها متولی حوزه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد نیست، همه دستگاه ها باید در کنار هم کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و تنها بخش بخشی کار کردن نمی تواند نتیجه مطلوبی را در حوزه فرهنگ داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر در کنار هم کار کنیم به رشد فرهنگ می رسیم، برنامه ریزی ،همفکری و تقسیم کار رسالت اصلی توسط شورای فرهنگ عمومی تا رسیدن به نتیجه مطلوب است.

کار اندیش با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد یکی از گسترده ترین وزارتخانه ها در فعالیت‌های مختلف است بیان کرد: در حال حاضر این وزارتخانه دارای شش معاونت است که هر معاونت به تناسب وظایف خود را دارد و زیر مجموعه های مختلفی زیر نظر این معاونت ها فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی چون اقتصاد مقاومتی و حقوق شهروندی یکی از نیازهای امروز است، همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: شفاف سازی کارها، کاهش صدور مجوزها از ۱۱۵ مجوز به ۳۶ مورد دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن کارها و پیگیری بیمه هنرمندان از دیگر اقدامات در سطح کلان است ، تعداد هنرمندان بیمه شده کشور تا بهمن سال ۹۵ ،هفده هزار نفر بوده است که با تلاش های انجام شده این رقم به ۲۳ هزار نفر رسیده و بیمه تکمیلی نیز در کنار آن دیده شده است.

کار اندیش اضافه کرد: سالانه ۱۰ هزار تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که با توجه به مشکلات پیش آمده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این میزان کاغذ اختصاص یافت که به مرور تا پایان سال تخصیص پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ مجتمع فرهنگی هنری در در کشور گفت: ۳۲۰ کانون فرهنگی هنری نیز در دست ساخت است.


وی با اشاره به فعالیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور و گفت برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی باید ازظرفیت این کانون ها بهره گرفت.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه در صورت اختصاص ساختمان برای سالن پلاتو این وزارت خانه برای تجهیز سالن در ملایر اعلام آمادگی دارد عنوان کرد: با توجه به همدلی و هماهنگی بین مسئولان ملایر امیدوارم شاهد توسعه فرهنگی بیشتری شهرستان باشیم.

در ادامه امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه همه بشریت در این کره خاکی به خاطر رشد و بیشتر برای رسیدن به تعالی باید امتحان شوند اظهار کرد: کسی نیست که از امتحانات الهی مستثنا باشد.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری گفت: تنها سه گروه هستند که امتحان نمی‌شوند، مردگان دیوانگان و کودکان سن کم امتحان نمی شوند اما همه ما باید امتحان خود را در مقابل الهی پس دهیم.

وی افزود: کسانی که مسئولیت دارند امتحانشان به مراتب سخت‌تر از دیگران است کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند باید در قبال مسئولیت شان امتحان پس دهند.

برقراری با با بیان اینکه اگر کسی از عهده مسئولیتش بر نمی آید لااقل خرابکاری نیز باید نکند گفت: ما نسبت به نظام اسلامی مسوول بوده و اگر در قبال رسالتی که داریم نتوانیم مسئولیت خود را انجام دهیم علاوه بر این که به سرنوشت خود آسیب می زنیم عواقب آن نیز جامعه را فرا می گیرد.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: اگر نگاه همه مسئولان به مسائل نگاهی الهی باشد و همه ما در قبال آنچه که داریم آن مسئولیتی که داریم بتوانیم خدمت خود را درست انجام دهیم همه کارها هموار می شود و مشکلات ما نیز حل می شود .

وی افزود: اگر ما منحرف شویم مردم اعتقاداتشان را به نظام اسلامی از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه اگر در نظام اسلامی اختلاسی صورت گیرد، این دزدی عقاید مردم است، گفت: این امری بسیار خطرناک است و این انحراف در سطح نظام اسلامی ضربه مهلکی بر پیکر‌ه ی سرنوشت انسان و هم به اعتماد مردم صدمه می‌زند.

وی تاکید کرد: ارتباط با خلق و ارتباط با خدا زمینه‌ای همه موفقیت‌ها است مسولین در مسئولیت خود خدمت به خلق را کار اصلی خود قرار داده و ارتباط خود را نیز با خدا داشته باشند تا در همه کار‌ها موفقیت برسند.

 در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه گسترده‌ای است که همه مجموعه‌ها را در بر می‌گیرد افزود: اگر بخواهیم محور توسعه راه اندازی کنیم حتماً باید زمین و ه. زیرساخت ها‌ی فرهنگی فراهم شود.

احسانی گفت: بخشی از توسعه فرهنگ در حوزه ما و بخشی نیز در حوزه اجرایی هست که با مشارکت سایر دستگاه‌ها باید بتوانیم توسعه فرهنگ را داشته باشیم..

وی با بیان اینکه با حجم کم اعتبارات حوزه فرهنگی بیش از آن نمی‌توان همه کار‌های فرهنگی را انجام داد افزود: نیاز است که سایر دستگاه‌ها نیز برای توسعه فرهنگ مشارکت داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: در ملایر برنامه‌ها به صورت مشارکتی اجرا می‌شود، ما بسیاری از برنامه‌ها از جمله تئاتر استانی را در ملایر داشتیم و در کل شهرستان ملایر موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی و آسیب شناسی فرهنگی شهرستان همانند استان کمیته‌های تخصصی و مشورتی برگزار شود بیان کرد: باید از ظرفیت نمایندگان در این زمینه استفاده شود.

 وی در ادامه گفت:: همین دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم برای رفع آسیب‌های جامعه و آسیب‌های شهرستان گام‌های بهتری برداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها یک روزه حل نمی‌شود افزود: بسیاری از آسیب‌ها نیاز به کار تحقیقاتی مطالعاتی و دانشگاهی دارد که در این زمینه نیز باید شرایط موجود پیش برویم و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات نیز گام برداریم

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان ملایر شهرستانی فرهنگی است و با توجه به فرهنگی بودن شهرستان ملایر این شهرستان فاقد زیربنا‌های مناسبی در بحث فرهنگ است و برای اینکه بتوانیم فرهنگ ملایر را به بستر رشد برسانیم باید این زیربنا‌ها وزیر ساخت‌ها فراهم شود.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر ملایر نیازمند یک فرهنگسرا، یک سالن پلاتو، تالار مناسب و سایر موارد برای اصحاب فرهنگ و هنر است.

وی گفت:اگر این مجتمع فرهنگی در مرکز شهر فراهم شود با توجه به استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوب شهرستان هنرمندان ملایر می‌توانند هنر و فرهنگ خود را بیش از گذشته ارائه دهند.

ایشان با بیان اینکه این سفر می‌توانند منشاء خیر و برکات برای شهرستان ملایر باشد و مشکلات شهرستان را به وزارتخانه از سوی شخص معاون منعکس کند بیان کرد: امیدواریم این نیاز‌ها در وزارتخانه مطرح شود و بتوانیم مشکلات بخش فرهنگ و هنر شهرستان را حل کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در بخش کتابخانه‌ها نیز در حال حاضر شهرستان ملایر در موقعیت خوبی قرار دارد و با توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال گذشته کتابخانه شهر زنگنه که نیمه تمام مانده بود به اتمام رسید و در سال جاری دو کتابخانه در دو روستا در حال احداث است و پنج تا شش روستای دیگر نیز در سال ۹۹ دارای کتابخانه خواهد شد.

کاظمی یکی دیگر از مشکلات هنرمندان شهرستان را بخش بحث بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه برشمرد و خاطر نشان کرد: هنرمندان در بحث بیمه بسیار گله‌مند هستند و باید به بیمه هنرمندان بیشتر پرداخته شود.

 وی یادآور شد: باید نیاز‌های مسکن و همچنین سایر مشکلات هنرمندان نیز در دستور کار قرار گیرد، همچنین یکی دیگر از مشکلات بحث نبود کاغذ برای نشریات محلی است که آن‌ها را دچار مشکل کرده است که امیدواریم مسئولان وزارتخانه در راستای رفع این مشکلات گام بردارند.

 در ادامه دیگر حجه الاسلام احد آزادیخواه دیگر نماینده مردم ملایر با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: ملایر شهرستانی دانشگاهی است که دارای تعداد زیادی دانشگاه، حوزه‌های علمیه پنج پایگاه نماز جمعه و ... می‌باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خواستار توجه بیشتر مسئولان اصحاب فرهنگ و هنر شد.

آزادیخواه با بیان اینکه شهرستان ملایر با توجه به داشتن هنرمندان به ویژه در حوزه تئاتر باید بیش از پیش دیده شود افزود: نیاز است تا مسئولان بیش از پیش شهرستان را مورد توجه قرار دهند.
 
اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین هستند/ مشکلات هنرمندان را دریابید
 
اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین هستند/ مشکلات هنرمندان را دریابید
 
اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین هستند/ مشکلات هنرمندان را دریابید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار