باحضور مسئولان شهرستان ملایر، صلح و سازش در روستای فروز برقرارشد و درگیری طایفه‌ای در سال ۹۴ روستای فروز منجر به قتل یک نفر از اهالی شد و پیگیری‌ها برای مصالحه بین دو طایفه این روستا به نتیجه نرسید تا اینکه در تابستان امسال پس از قصاص جوان قاتل که در سال ۹۴ منجر به قتل یک نفر شده بود، متاسفانه درگیری مسلحانه‌ای در روستا رخ داد و به قتل دو نفر دیگر انجامید.
کد خبر: ۸۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳ 26 December 2019
باحضور مسئولان شهرستان ملایر، صلح و سازش در روستای فروز برقرارشد.
 
 به گزارش تابناک همدان از ملایر، درگیری طایفه‌ای در سال ۹۴ روستای فروز منجر به قتل یک نفر از اهالی شد و پیگیری‌ها برای مصالحه بین دو طایفه این روستا به نتیجه نرسید تا اینکه در تابستان امسال پس از قصاص جوان قاتل که در سال ۹۴ منجر به قتل یک نفر شده بود، متاسفانه درگیری مسلحانه‌ای در روستا رخ داد و به قتل دو نفر دیگر انجامید.

این بار امام جمعه، فرماندار، دادستان و رئیس دادگستری ملایر پیشقدم شده و دراین مسیر خیر با همراهی اعضای شورای تامین شهرستان به رایزنی با طرفین دعوا پرداختند.

راضی کردن خانواده‌هایی که عزیز خود را از دست داده بودند، آسان نبود، ولی همیشه صبر و تلاش نتیجه می‌دهد.

روز سه شنبه سوم دیماه ۹۸ سرمای زمستان روستای فروز جای خود را به مهربانی و همدلی داده بود و این روستای شهید پرور میزبان مدیران شهرستان ملایر بود.

در جمع خودمانی مردم و مسئولان، امام جمعه ملایر آغازگرسخن بود و با طلب آمرزش برای مقتولین حوادث تلخ روستای فروز از گذشت و ایثار و ضرورت همدلی برای ادامه زندگی اظهار داشت:به دنبال این حادثه تلخ روستای فروز، جلسات متعددی در ملایر و فروز برگزارشد و همه مدیران شهرستان دراین راستا تلاش کردند.

حجه الاسلام برقرای گفت: شیطان به دنبال این است که بین ما دشمنی کینه ایجاد کند، هوای نفس و نفس عماره است که انسان‌ها را به جان هم می‌اندازد.

وی با بیان اینکه اثوه و الگوی ما پیامبر است گفت: طبق دستور اکید اسلام اگر تو طایفه و دو گروه از مومنین با هم درگیر شدند بینشان صلح برقرار کنید و در تمام زمینه ها‌ی اجتماعی سیاسی و اختلافات از پیامبر خاتم الگو برداری کنیم.

امام جمعه ملایر خاطر نشان کرد:همه ما برادریم از یک پدر و مادر، با همدلی و وحدتی که ایجاد شد حقیقتا عرض می‌کنم برای خیلی جا‌ها الگو شدید.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر هم دراین جمع خودمانی با اشاره به سیاست‌های کاری رئیس قوه قضائیه گفت:: دراین راستا شورا‌های حل اختلاف بیش ازگذشته نقش آفرینی می‌کنند و ما هم تمام تلاش خودرا برای صلح و سازش در اینگونه موارد بکار می‌بندیم.

عباس نجفی افزود: دراین ماجرای تلخ عصبانیت یک فرد زمینه ساز مراحل مرگبار بعدی شد و باید با گفتگو و همدلی عوامل بروز نزاع در جامعه را بخشکانیم.

رسول احمدی فر دادستان ملایر هم به روند طولانی بررسی قضایی قتل در روستای فروز پرداخت و عنوان کرد: در سال ۹۴ به دنبال یک اختلاف کوچک و درگیری جزئی فرزند عبدالمحمدی کشته می‌شود که فرد قاتل قصاص می‌شود و به دنبال آن باز هم ۳ ماه پیش دو قتل دیگر صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: این حادثه باعث شد تا خیلی از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در روستا متوقف شود و برهمین اساس همه توان مدیریتی و قضایی شهرستان را بکارگرفتیم تا به بتوانیم بین دوطایفه زندی وعبدالمحمدی صلحی پایدار برقرار کنیم.

وی با تشکر از اهالی روستای فروز علی الخصوص خانواده‌های زندی و عبدالمحمدی و مسولین افزود:امروز یک خوشحالی خاصی بین همه دوستان و کسانی که شرف حضور دارند هست.

احمدی فر عنوان کرد:با توجه به شخصیت بسیار صمیمی و اراده‌ای که که بین دو طایفه بود خودشان خواهان این بودند که بتوانیم این اختلافات را حل کنین و همه با حسن نیت جلو آمدند.

دادستان عمومی ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: در خصوص جنبه عمومی این جرم تلاش می‌کنیم که به همه کسانی که متهم پرونده هستند کمک کنیم که به خوبی خاتمه پیدا کند.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر هم درسخنانی با قدردانی از امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان برای این اقدام خیرخواهانه گفت: اهالی روستا دراصل یک خانواده اند و باید بتوانند با تفاهم و همدلی بر مشکلات خود فائق آیند.

ولدی از همراهی بزرگان روستا در موضوع صلح و سازش بین این دو طایفه قدردانی کرد و افزود: این همراهی دلیلی بر فرهنگ بالای اهالی است و باید این رویه حسنه سرمشقی برای سایر نقاط کشور باشد.

معاون استاندار اضافه کرد: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان‌ها امری خدا پسندانه و مورد رضای الهی است و قطعا قدم گذاشتن در این راه اجر و ثواب زیادی خواهد داشت.

وی در پایان گفت:از همه کسانی که باعث و بانی این کار ارزشمند و خداپسندانه شدند تقدیر و تشکر کرد.
 
صلح و سازش در روستای فروز ملایر
 
صلح و سازش در روستای فروز ملایر
 
صلح و سازش در روستای فروز ملایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار