معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت از کارآفرینی زنان حمایت و وام اشتغال روستایی را پرداخت کرده که زمینه اشتغال ۴۰ درصد زنان روستایی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 14 December 2019
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت از کارآفرینی زنان حمایت و وام اشتغال روستایی را پرداخت کرده که زمینه اشتغال ۴۰ درصد زنان روستایی را فراهم کرده است.

به گزارش تابناک همدان، معصومه ابتکار در جلسه شورای مشورتی با زنان استان همدان افزود: در دولت دوازدهم سهم زنان در عرصه مدیریتی باید ۳۰ درصد باشد که با همکاری مدیران بخش‌هایی اجرایی عملیاتی می‌شود.

وی شمار مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی از ۱۳.۸ درصد اعلام کرد و یاد آور شد: نسبت به سال ۹۶ به حدود ۲۰ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

ابتکار با بیان اینکه هم اکنون زنان ۴۱ درصد از کارکنان دولت را نیز تشکیل می‌دهند افزود: ۲۷ درصد اعضای هیات علمی کشور زنان هستند و انتظار می‌رود زنان بیشتری را در بخش‌های مدیریتی دانشگاه‌ها داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت بانوان در حوزه مدیریتی باید بیش از پیش باشد چرا که صدای بانوان باید شنیده شود.

وی با بیان اینکه تا وقتی که به شرایط مطلوب برسیم، بهترین جا و بهترین راه برای شنیدن صدای بانوان، همین شورای مشورتی است، گفت: با تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در استان همدان برخی از مشکلات بانوان مرتفع خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان همدان بر اساس برنامه ششم توسعه و با محوریت عدالت جنسیتی، تهیه و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان رونمایی شد.

ابتکار سند ارتقای وضعیت زنان در استان همدان را هجدهمین سند تصویب شده در سطح ملی برشمرد و گفت: بدون شک دستور کاری که در سند در پیش گرفتیم چراغ راه مسئولان خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: یکی از نکات قوت و قابل توجه در این سند آن است که تمام داده‌ها و اطلاعاتی که بر پایه آن‌ها سند را تنظیم کرده‌ایم، بومی و خاص استان همدان است.

ابتکارهدف از تدوین این سند، ارتقای شاخص‌های عدالت جنسیتی دانست و افزود: این سند به موضوعات آموزش، اشتغال، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان توجه دارد.

وی یاد آور شد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان همدان با توجه به شرایط بومی این استان و در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه خانم‌ها و زنان توانمند و شایسته بسیاری داریم که می‌توانند در مسئولیت‌های مختلف بروز و ظهور یابند، گفت: سیاست‌های قطعی دولت حمایت از سازمان‌ها و نهاد‌های غیر دولتی است تا بتواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: برخی پروژه‌های و برنامه‌های ملی در دست اقدام داریم که تعدادی از آن‌ها در استان همدان برگزار خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار