کد خبر: ۸۰۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 13 December 2019

هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ مثل برخی روز‌های دیگر در تاریخ پرفراز و فرود ملایر ماندگار است.

دراین روز مردم براساس تکلیفی که برای دوام ایران اسلامی داشتند در راستای تحقق مردمسالاری دینی، پای صندوق‌های رای آمدند.

داوطلبان هم که برخی از آن‌ها از ۳-۴ سال قبل تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کرده بودند، امروز چشم شان به صندوق‌های رای بود، تنها جایی که می‌توانست سرنوشت تاریخ زندگی شان را تغییر دهد.

گرچه در این دوره ازتعداد ۷۲ نفر ثبت نامی، برخی انصراف داده بودند، اما برخی دیگر هم نتوانستند از سد شورای نگهبان عبورکنند و تنها ۴۲ نفر در عرصه انتخابات حاضربودند.

برای ورود به مجلس دهم رقابت‌های حزبی در بسیاری ازحوزه‌های انتخابیه از جمله ملایر چشمگیر بود.

 آزادیخواه و آریایی نژاد مورد حمایت اصولگرایان و خصوصا جبهه پایداری بودند و کاظمی و امامی هم از جانب اصلاح طلبان حمایت شدند.

اما همه پیش بینی‌ها بر پیروزی محمد کاظمی دلالت داشت، نماینده‌ای که سابقه حضور در مجلس ششم را در سابقه کاری خود داشت و قاطبه مردم برسلامت مالی و تلاش او برای توسعه و عمران شهرشان متفق القول بودند.

با شمارش آرا، نتیجه آن شد که پیش بینی شده بود و مردم در انتظارش بودند.

ازمجموع ۱۳۳،۵۸۲ رای مأخوذه، محمد کاظمی توانست با کسب ۴۵۲۸۲ رای در مرحله اول حضور خود در مجلس دهم را قطعی کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با ۲۹۸۷۲ رای و علیرضا امامی با ۲۱۰۳۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس دهم که درتاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۵ برگزارشد، در ملایر همچنان رنگ و بوی حزبی داشت و آزادیخواه اصولگرا درمقابل امامی اصلاح طلب صف آرایی کردند.

درانتخابات میان دوره‌ای آزادیخواه توانست از ۶۷۸۷۳ رای موجود در صندوق‌ها ۳۴۳۱۳ رای را به نام خود ثبت کند و همراه کاظمی که در دوراول رقابت‌ها برنده میدان شده بود، به عنوان نمایندگان ملایر در مجلس دهم به بهارستان راه پیداکنند.

در بین ۷۶ داوطلب ورود به مجلس یازدهم همچنان نام کاظمی و آزادیخواه وجود دارد، اما آیا نتیجه دور قبل بازهم برای ملایری‌ها تکرار می‌شود؟

موضوعی که علیرغم شرایط سخت و سرد سیاسی و اقتصادی جامعه باید به انتظار حضور گرمابخش و سرنوشت ساز مردم در پای صندوق‌های رای در دوم اسفندماه ۹۸ ماند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار