رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدام شهرداری در حوزه طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» گفت: کوتاهی شهرداری در اجرای این طرح و مصوبه موجب نارضایتی اعضای شورای شهر همدان شده است که باید نتیجه اقدام عملیاتی و علت عدم اجرای این مصوبه و طرح به شورا اعلام شود.
کد خبر: ۸۰۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 10 December 2019
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدام شهرداری در حوزه طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» گفت: کوتاهی شهرداری در اجرای این طرح و مصوبه موجب نارضایتی اعضای شورای شهر همدان شده است که باید نتیجه اقدام عملیاتی و علت عدم اجرای این مصوبه و طرح به شورا اعلام شود.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در شصت‌ودومین صحن شورا، بر پاسخگویی شفاف مدیریت‌شهری نسبت به بی‌توجهی به درخواست جمعیت زیادی از شهروندان مبنی بر تفکیک اراضی خضریان تأکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در شصت‌ودومین صحن شورا با استناد به دستورالعمل اجرایی شهر دوستدار کودک، پیشنهاد شد شهرداری همدان تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به احداث اتاق مادر و کودک در پارک‌های فرامحله‌ای، معابر پیاده‌راهی، نمایشگاه بین‌المللی و ترمینال اصلی شهر بر مبنای استاندارد‌های لازم در فضا‌های عمومی اقدام کند و گزارش پیشرفت اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ۳ ماهه به شورای شهر اعلام شود.

بادامی‌نجات: اجرای طرح تفکیک ۳۶ هکتاری خضریان، محرک توسعه حاشیه شهر

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه از قرارداد طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» حدود ۶ سال می‌گذرد، گفت: این زمین‌ها در حد فاصل بلوار علاقبندیان تا امامزاده خضر همدان قرار گرفته است که متأسفانه عدم تعیین‌تکلیف آن به مدت طولانی، حدود ۵۰۰ خانوار را درگیر کرده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه این جمعیت نسبت به تعداد مالکین اولیه، هر ساله در حال افزایش است؛ معتقد است: در صورت تفکیک ۳۶ هکتاری خضریان، اراضی بایر شهر، آباد می‌شود و محرک توسعه حاشیه شهر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حجم بسیاری از سند‌های این زمین‌ها به نام شهرداری است؛ افزود: اکثر صاحبان این زمین‌ها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند که باید نسبت به تعیین تکلیف آن مبنی بر تفکیک زمین و واگذاری ملک دیگر صاحبان آن، اقدام شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه اهمال کاری شهرداری در این زمینه قابل قبول نیست؛ ادامه داد: به ازای تفکیک این زمین‌ها، هم بخشی از مشکلات مدیریت شهری همدان حل می‌شود و هم مشکل شهروندان آن منطقه حل خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه وظیفه شورای شهر، اجرایی نیست؛ اظهار کرد: در این زمینه بر اساس مطالبه به‌حق ساکنان منطقه خضر، کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است که اگر تاکنون طرح تفکیک زمین‌ها، اجرایی نشده است، نشان دهنده بی اهمیت شمردن امور مردم و شهرداری است که درخواست دارم این اهمال‌کاری در قالب تذکر جدی به‌منظور اعلام نتیجه اقدامات و علت عدم اجرایی این طرح و مصوبه، به شهرداری اعلام شود.
 
 مولوی: ضرب‌العجل شورا برای تعیین‌تکلیف خضریان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه زمین ماندن کار مردم افتخار نیست؛ گفت: بی‌توجهی به مطالبه مردم منجر به نارضایتی آن‌ها از نظام می‌شود که به عنوان منتخب مردم، مسئول پیگیری و حل دغدغه‎های حوزه مدیریت‎شهری آنان هستیم.

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه باید ضرب‌العجل بازه زمانی مشخص برای تعیین‌تکلیف طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان یا بازگرداندن سند‌های مردم، تعیین شود؛ بیان کرد: البته مشکل سودجویی برخی افراد در حوزه ۳۶ هکتاری هم از طریق قوه قضاییه پیگیری و برطرف می‎شود.

وی معتقد است: کار‌های اجرایی، بسیار مشکل است؛ اما زمانی که علاوه بر توانمند بودن، مسئولیت پذیرفته می‌شود، باید مسائل مورد نظر به نتیجه برسد.

 کاوسی‌امید: اولویت‌ها بر اساس سیاست‌های شورا باشد

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه‌بودجه و مالی شورای شهر همدان هم با انتقاد از کم‌توجهی شهرداری نسبت به طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان، گفت: چندین سال از پیگیری این زمین‌ها سپری می‌شود؛ در حالی که بر اساس تأکیدات شورا و مطالبه ساکنان این منطقه، اولویت‌های شهرداری باید بر مبنای سیاست‌های شورا پیش برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار