رئیس ستاد انتخابات استان همدان از ثبت‌نام ۴۲۰ نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۲ نفر آقا و ۳۸ نفر خانم هستند که در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۵ نفرخانم، در ملایر ۱۰، نهاوند ۴ نفر، تویسرکان یک نفر و بهار و کبودراهنگ ۶ نفر شرکت کرده‌اند و در اسدآباد و رزن و درگزین کاندیدای خانم ثبت‌نام نکرده است.
کد خبر: ۸۰۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 08 December 2019

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از ثبت‌نام ۴۲۰ نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۲ نفر آقا و ۳۸ نفر خانم هستند.

به گزارش تابناک همدان، مصطفی آزاد بخت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پررنگ بانوان، افزود: کاندیدا‌های خانم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۵ نفر، در ملایر ۱۰، نهاوند ۴ نفر، تویسرکان یک نفر و بهار و کبودراهنگ ۶ نفر شرکت کرده‌اند و در اسدآباد و رزن و درگزین کاندیدای خانم ثبت‌نام نکرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان کاندیدا‌ها را به تفکیک حوزه انتخابیه اعلام کرد و افزود: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۳۹ نفر، در ملایر ۷۱ نفر، نهاوند ۴۲ نفر، تویسرکان ۲۹ نفر، بهار و کبودراهنگ ۶۲ نفر، اسدآباد ۳۳ نفر و رزن و درگزین ۴۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ نفر ثبت‌نامی‌ها قبلا سابقه کاندیداتوری داشتند افزود: ۳۲۰ نفر برای نخستین بار ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۸ نفر دارای سابقه نمایندگی هستند.

آزادبخت در خصوص شغل ثبت‌نام‌کننده‌ها نیز بیان کرد: ۱۵۷ نفر را کارمندان تشکیل می‌دهند، ۴۸ نفر استاد دانشگاه هستند، ۵۱ نفر فرهنگی، ۵۰ نفر دارای شغل آزاد، ۳۷ بازنشسته، ۱۱ پزشک، هفت قاضی، ۱۰ نفر بیکار، ۲۸ نفر جزو «سایر»، ۶ نفر روحانی و ۹ نفر نمایندگان فعلی استان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: از آن جا که برخی از متقاضیان در حال تکمیل مدارک خود هستند امکان تغییر آمار وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: تبلیغات زود هنگام برخی داوطلبان نمایندگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب احضار چهار داوطلب و یک فعال رسانه‌ای توسط دستگاه قضایی شد.

وی تاکید کرد: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگستری شهرستان‌ها و همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی از مدت‌ها پیش تشکیل شده است.

آزادبخت اظهار داشت: با توجه به پایان نام نویسی و آغاز فرایند بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی، اعضای این هیات‌ها مُر قانون را در بررسی صلاحیت‌ها ملاک قرار می‌دهند و هیچ داوطلبی بدون دلیل رد صلاحیت نمی‌شود.

وی افزود: استعلام از مراجع چهار گانه توسط فرمانداری صورت گرفته و هیات اجرایی منتظر جواب مراجع هستند تا بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفته و به آن‌ها اطلاع رسانی شود.

آزادبخت تصریح کرد: در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری شروع شد و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذرماه جاری ادامه داشت.

وی در پایان اصل انقلاب را متعلق به مردم دانست و تأکید کرد: مردم استان همدان دارای شعور بالا و متعهد به انقلاب هستند و با توجه به اینکه آگاهی و دید مردم بیشتر شده، میزان حضور مردم در انتخابات را خوب و پرشور پیش بینی می‌کنیم به طوریکه تمام دنیا متحیر خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار