معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسوولان همدان از ظرفیت موجود برای رشد این استان بهره‌مند شوند از احداث ۹ هزار واحد مسکونی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 07 December 2019
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسوولان همدان از ظرفیت موجود برای رشد این استان بهره‌مند شوند از احداث ۹ هزار واحد مسکونی در همدان خبر داد.

احداث ۹ هزار واحد مسکن در همدان/ بهسازی ۵ هزار کیلومتر راه

به گزارش تابناک همدان، از خبرگزاری فارس، مهدی عبوری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: از همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نام برده می‌شود که این واژه بسیار زیبا نشان از گذشته‌ای پرافتخار این دیار دارد.

وی با بیان اینکه در اسناد فرادستی استان همدان باید قطب گردشگری شود گفت: تحقق این موضوع تنها با اعلام یک تیتر و عنوان اتفاق نمی‌افتد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران حکایت از آن دارد که این خطه ظرفیت بالایی دارد، اما سوال اینجاست که چقدر کمک کرده‌ایم پویاسازی صورت گیرد تا از صنعت مهم گردشگری بهره ببریم.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه بسیار مهم موضوع اشتغال است و باید در حوزه گردشگری به اشتغال برسیم افزود: این مهم عملی نمی‌شود مگر در حوزه زیرساخت‌ها ادارات به وظایف خود عمل کنند.

عبوری با تأکید بر اینکه سعی کرده‌ایم در وزارت راه و شهرسازی به وظایف خود عمل کنیم، اما تحقق اهداف عالی مستلزم تلاش همگانی است افزود: در حوزه زیرساخت و حمل و نقل همدان حرفی برای گفتن دارد و استان مناسبی در حوزه راه و جاده‌های اصلی و فرعی، روستایی و... است.

وی تصریح کرد: در این راستا مسوولان باید چگونگی برنامه‌ریزی در حوزه خدمات زیربنایی را در همدان مورد توجه قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز فرودگاه همدان، فرودگاه مهمی در غرب کشور به شمار می‌آید، اما چرا پرواز‌های خوبی ندارد افزود: ریل راه‌آهن از دو مسیر همدان به تهران انجام شده و همدان به ملایر انجام می‌شود، اما میزان بهره‌مندی مهم است.

وی با اشاره به اینکه آزادراه را به پایتخت تاریخ و تمدن رساندیم گفت: امروز اجرای طرح «ابرار» با هدف آسفالت راه‌های روستایی مورد توجه بوده و در طول دو سال ۵ هزار کیلومتر بهسازی انجام شده که یک اقدام جهادی است.

عبوری با بیان اینکه دغدغه من این است که چقدر مسوولان همدان از ظرفیت موجود برای رشد استان بهره‌مند خواهند شد افزود: این برنامه‌ریزی به عهده مدیران استان است البته با عزمی که در استاندار سراغ دارم کار شروع شده است، اما تنها استانداری نمی‌تواند اقدام بالقوه را بالفعل تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه آهن دغدغه‌ای بود و طبق بررسی‌ها مسیر ایستگاه جدید در حال تملک است بیان کرد: تردید ندارم همدان جزو شریان‌های اصلی منتهی به شهر‌های مختلف است و از طرفی با تکمیل راه ریلی و اتمام آزادراه و بزرگراه می‌توانیم مسیری مطمئن را برای زائران فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کنارگذر شهر همدان در حال احداث است خاطرنشان کرد: کنارگذر محور تویسرکان به کنگاور نیز انجام می‌شود، اما نیاز به اقدامات سریع‌تری دارد.

وی عنوان کرد: طرح‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و مجموعه شهری همدان پس از راه‌ها با تلاش مسوولان استان به تصویب رسید که اتفاق خوبی است، اما اطلاعات طرح اصلی قریب به سه دهه است.

عبوری با تاکید به اینکه تعجب نکنند پرونده را باز به استان روانه کنیم چراکه اطلاعات پرونده‌ای مربوط به سه دهه است افزود: البته گفته شده ۷۰ درصد از این طرح آماده شده که امیدوارم به آن سرعت ببخشند.

وی توجه به قانون ساخت و ساز را مهم دانست و گفت: حتما با ساخت و ساز غیرمجاز و توسعه بی‌ضابطه قاطعانه برخورد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به قانون ویژه منع فروش زمین افزود: توجه به رعایت حقوق عامه مردم، بهره‌گیری از ظرفیت مهم سازمان نظام مهندسی استان و ایجاد ارتباط سازنده با شهرسازی برای اجرای دقیق توسعه منطقه‌ای مورد توجه باشد.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام مسکن ملی طی امروز در همدان گفت: قرار است احداث ۹ هزار واحد مسکونی در طرح ملی برای مردم استان برنامه‌ریزی شود.

عبوری با بیان اینکه در این زمینه حتما زمین‌ها و املاک درست تعریف شود و کمک به اجرای طرح در دستور کار باشد افزود: اهتمام ویژه به بازسازی و نوسازی طرح‌های فرسوده حائز اهمیت است.

وی سعی در جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ملی را مهم عنوان کرد و افزود: اتمام طرح‌های مسکن مهر در دستور کار جدی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه به وضعیت ویژه پرسنلی مورد توجه است خاطرنشان کرد: از ظرفیت بانوان به خوبی در حوزه راه و شهرسازی استان استفاده شده و دو معاون زن انتخاب شده است ضمن اینکه تا حد امکان نیز نباید از نیرو‌های غیربومی استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار