آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان با حضور مقامات کشوری، مسئولین، مدیران ارشددستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی استان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان همدان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۰۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 07 December 2019

آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان با حضور مقامات کشوری، مسئولین، مدیران ارشددستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی استان شامگاه روز پنج شنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان همدان برگزار گردید.


به گزارش تابناک همدان، در این مراسم ابتدا علی اصغر زبردست رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان ضمن خیر مقدم به مقامات کشوری، مدیران ارشد استان و تبریک به صادرکنندگان برگزیده استان اظهار داشت: در شرایط تحریم و تنگنا‌های اقتصادی کنونی قوانین بخش تولید و صادرات نیازمند تغییر و بازنگری است.

رئیس اتاق همدان شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان اذعان داشت: وضعیت کشور برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سخت و شکننده است و اوضاع عادی نیست. 

وی تاکید کرد: این شرایط ویژه است و دستکمی از جنگ اقتصادی ندارد و قوانین مجلس شورای اسلامی نیز باید تغییر و بازنگری شود.

زبردست با بیان اینکه دولت به دنبال صادرات غیرنفتی است گفت: برای این منظور باید زمینه را برای تحقق اهداف فوق آماده کنیم. 

وی از مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست فعالان اقتصادی را یاری کرده و قوانین تسهیل‌گر و شتاب دهنده برای بخش تولید و صادرات تصویب کنند. 

زبردست با قدردانی از صادرکنندگان استان گفت: با وجود مشکلات و تنگنا‌های بسیار در عرصه جهانی، فعالان اقتصادی و صنعتی همدان کارنامه خوبی دارند و محصولات همدان تا قلب اروپا نیز صادر می‌شود.

در ادامه حمید زادبوم معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت کشور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان همدان خاطر نشان ساخت: برای تصاحب رقم یکصد میلیارد دلار صادرات به کشور‌های همسایه هدف‌گذاری کردیم.

حمید زادبوم اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات به کشور‌های همسایه داشتیم و امسال برای ارتقای این رقم به یکصد دلار عزم خود را جزم کرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به سبد وارداتی کشور‌های همسایه می‌توانیم برای تصاحب بخش زیادی از این سبد برنامه ریزی کنیم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه صادرکنندگان گفت: وارد کردن ارز توسط این فعالان اقتصادی بسیار ارزشمند است. 

زادبوم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد واردات کشورمان کالا‌های واسطه‌ای است گفت: صادرات، خونی در شریان تجارت خارجی ما است و اگر صادرات و ارزآوری نباشد قادر به خرید کالا‌های مورد نیاز صنایع نیستیم. 

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: کنترل‌های وارداتی و صادراتی اعمال شده در یکسال گذشته برای کشور ضروری بوده و این تصمیم‌ها اگرچه عاری از مشکلات نیست، اما برای تنظیم وضعیت کشور ضروری است. 

وی با بیان اینکه از بازرگانان کشور حمایت می‌کنیم گفت: تجار نیز باید رفتار‌های انقلابی داشته و به قوانین و تصمیم‌های دولت احترام بگذارند. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم جدید این وزارتخانه برای بازگشت ارز کشور گفت: به زودی تصمیم‌های خوبی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته می‌شود. 

زادبوم با بیان اینکه صادرات و ارزآوری در شرایط کنونی دشوار است تاکید کرد: توجه همگانی به سمت صادرات غیرنفتی است و باید در این حوزه همت بیشتری داشته باشیم. 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که تحریم‌ها دایمی است افزود: انرژی و ظرفیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به دولت دلگرمی می‌دهد. 

رییس سازمان توسعه تجارت به برندسازی و یکپارچه سازی واحد‌های تولیدی تاکید کرد و افزود: صنایع خرد و تولیدکننده‌های پراکنده را در صورت تجمیع و یکدست شدن حمایت می‌کنیم.

در ادامه این مراسم با عظمت محمد خزاعی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) به سخنرانی پرداخت.

 وی اذعان داشت دستگاه دیپلماسی کشور باید برای فراهم کردن زمینه تقویت صادرات و توسعه تجارت خارجی تلاش کرده و از این مهم غفلت نکند.

محمد خزاعی شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر همدان با بیان اینکه صادرات نتیجه رونق تولید است، افزود: در این حوزه فرموده رهبر معظم انقلاب درباره رونق تولید فصل الخطاب است. 

وی با اشاره به مراودات اقتصادی ژاپن و چین در عرصه بین المللی گفت: حضور صادرکنندگان به مراتب از قدرت دیپلماسی سیاسی قوی‌تر است. 

خزاعی افزود: فعالان اقتصادی در عرصه جهانی پرچم اقتدار جمهوری اسلامی را به احتزاز در می‌آورند.

وی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: مقررات بین المللی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی نیازمند یکسان سازی است و این موضوع در آی. سی. سی انجام می‌شود. 

خزاعی آی. سی. سی را سازمان ملل بخش خصوصی تعریف کرد که با هدف تسهیل تجارت و ایجاد مقررات همسان راه اندازی شده است. 

وی افزود: ۴۵ میلیون کسب و کار توسط ای. سی. سی در جهان حمایت می‌شوند و یکصد اتاق بازرگانی عضو این نهاد هستند. 

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی یکی از نقاط ضعف بخش خصوصی و دولت را آشنای نداشتن با مسایل و قوانین تخصصی بین المللی ارزیابی کرد.

خزاعی اضافه کرد: ای. سی. سی می‌تواند محرک فعالیت‌های بین المللی باشد و نقش یک دست قوی را ایفا کند. 
به گفته وی به زودی نمایندگی آی. سی. سی در همدان با هدف کمک به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در هشت ماه سال جاری ۸۲۰ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار کالای تولید شده در این استان از گمرک کشور صادر شد که حاصل کوشش تولیدکننده‌ها و صنعتگران این خطه است. 

حمیدرضا متین نیز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر همدان اظهار داشت: تا پایان آبان ماه امسال ۷۵ میلیون و ۴۹۷ هزار دلار کالا از گمرک استان و ۷۴۵ میلیون ۱۵۸ هزار دلار از طریق سایر گمرک‌های کشور صادر شده است. 

وی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده ۲۶ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار کالا به وزن پنج هزار و ۲۰۵ تن به این استان وارد شد که این آمار از نظر ارزشی ۳۷ درصد و از حیث وزن ۵۲ درصد نسبت به پارسال همین موقع رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: تنها یک درصد از واردات استان کالای مصرفی بوده و بقیه اقلام، کالا‌های واسطه ای، مواد اولیه و خطوط تولید است که همگی برای صنایع مصرف شد.

متین گفت: ۱۳۶ قلم محصول در هشت ماهه سال جاری از همدان به ۳۵ کشور جهان صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۵۳ قلم به ۳۲ کشور بود.

وی تاکید کرد: تمام امکانات استان برای آسان سازی تجارت، رفع موانع و توسعه بازار‌های صادراتی به کار گرفته شده و به دنبال راهکار‌های موثر برای افزایش سهم استان در عرصه تجارت خارجی هستیم.

استاندار همدان نیز در این مراسم با اشاره به عزم جدی دولت برای گره گشایی و رفع موانع صنایع گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع این استان پرداخت شد.

سید سعید شاهرخی شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان نیز توسط آورده‌های صاحبان صنایع تامین شده است. 

وی تاکید کرد: با پرداخت این تسهیلات بخشی از برنامه ریزی‌های سند سه ساله استان محقق شد.

شاهرخی اضافه کرد: در همین ارتباط ۳۶ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان به چرخه تولید بازگشته‌است. 

استاندار همدان اظهار داشت: یگانه راه نجات کشور تقویت تولید و توسعه صادرات است و آمار صادرات رو به رشد همدان نشانه تحقق این مهم در منطقه است. 

وی اضافه کرد: اولویت ما در استان توجه و حمایت از تولید و اقتصاد و معیشت مردم بوده و هست.
 
شاهرخی به تدوین سند سه ساله استان اشاره کرد و گفت: در این سند محور‌های بسترسازی و حمایت از سرمایه گذاری‌های جدید را در اولویت قرار دادیم. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در این سند برای ایجاد ۲۰ هزار شغل برنامه ریزی کردیم که تاکنون مطابق با برنامه پیش رفته ایم. 

شاهرخی با اشاره به استخراج ۳۰ نوع ماده معدنی در همدان گفت: خام فروشی آفت بخش معدنی استان شده که برای ارزش افزوده دادن به این منابع کار‌های خوبی صورت گرفته است. 

وی یادآوری کرد: با همه قوا و توان از بخش خصوصی دفاع می‌کنیم و شورای گفت: وگوی دولت و بخش خصوصی با این هدف به طور مستمر برگزار می‌شود. 

استاندار همدان به فعالان اقتصادی اطمینان خاطر داد دستگاه‌های دولتی در کنار آن‌ها هستند اگر چه گلایه و نواقصی وجود دارد، اما جبران می‌شود.
 
تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان همدان/ فعالان اقتصادی و صنعتی همدان کارنامه خوبی دارند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار