رییس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان گفت: آتش نشانان همدان در ۸ ماهه نخست سال جارے ۹۲۹ نفر از شهروندان را طے ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند. 
کد خبر: ۸۰۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 01 December 2019
رییس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان گفت: آتش نشانان همدان در ۸ ماهه نخست سال جارے ۹۲۹ نفر از شهروندان را طے ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند. 

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومے سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان محمدرضا بیاناتے با اعلام این مطلب گفت:از آغاز سال تا پایان آبان ماه ۹۸ تعداد ۱۱۴۰۷۱ تماس (میانگےن روزانه ۴۶۲ تماس) با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۲۸۸۵ مورد منجر به عملیات گردیده، ۶۶۷۰ مورد جهت راهنمایے و مشاوره، ۱۱۵۲۵ تماس اشتباه،۱۲ مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه ۹۲۸۸۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است. 

وے افزود:از ۲۸۸۵ عملیات انجام شده در ۸ ماهه اول سال ۱۶۴۴ عملیات اطفاء حریق، ۱۲۴۱ عملیات امداد و نجات و ۱۲ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است. 

بیاناتے اظهار کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۲ مورد، وسایل نقلیه با ۱۶۷ مورد، اماکن مسکونے با ۱۷۱ مورد، باغات و فضاے سبز با ۱۲۰ مورد و مراکز تجارے با ۵۸ مورد بیشترین کاربرے عملیات هاے اطفاء حریق را شامل گردیده است. 
وے با اشاره به اینکه ۱۶۲۰ عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و ۲۴ عملیات خارج از آن انجام شده است افزود: علت بروز ۶۹۸ مورد از حادثه هاے آتش سوزے عمدے، ۹۲۶ مورد غیر عمدے و ۱۹ مورد نیازمند کارشناسے است. 
ریےس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان با اشاره به انجام ۱۲۴۱ عملیات امداد و نجات در ۸ ماهه نخست سال گفت: نجات حیوانات با ۲۳۷ مورد، مهار حیوانات با ۲۳۲ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا ۲۱۴ مورد، نجات افراد محبوس شده دراماکن مختلف با ۲۰۰ مورد و رفع آبگرفتگے و نجات در سیلاب‌ها با ۱۰۲ مورد بیشترین نوع عملیات هاے انجام شده را در برگرفته است. 

وے با اشاره به اینکه ۱۲۳۲ مورد از عملیات هاے امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۹ مورد خارج از آن بوده است گفت: بیشترین کاربرے این عملیات‌ها اماکن مسکونے با ۷۶۵ مورد، وسایل نقلیه با ۱۵۷ مورد و مراکز تجارے با ۴۷ مورد بوده است. 

محمدرضا بیاناتے با اشاره به اینکه ۴۱ نفر ازجمله ۴ آتش نشان در حوادث آتش سوزے و ۱۰۰ نفراز جمله ۲ آتش نشان در عملیات هاے امداد و نجات مصدوم و ۱۶ نفر فوت شده اند تصریح کرد: آتش نشانان طے ۸ ماه اول سال ۸۶۹ نفر را در عملیات هاے امداد و نجات و ۶۰ نفر را در عملیات هاے اطفاء حریق و نجات داده اند. 

 وے با اشاره به آموزش ۱۰۶۰۳ نفر در ۸ ماهه نخست سال جارے خاطرنشان کرد: طے این مدت ۶۵۸ پروانه ودستورالعمل ایمنے و ۲۵۱ پایان کار وتاییدیه ایمنے براے ساختمان‌ها صادر شده است. 

رییس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان اعلام کرد در ادامه پایش سطح ایمنے اماکن مختلف، از آغاز سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۱۵۹ مورد پایش از اماکن ادارے، تجارے، آموزشے، درمانے و. انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار