امام جمعه همدان با اشاره به سهمیه بندی بنزین و وعده های دولتمردان گفت: سبد حمایت معیشتی دولت که قرار بود از محل یارانه سوخت به حساب مردم واریز شود، تاکنون به حساب عده ای واریز نشده که موجب گلایه مردم شده است و دولت به وعده های داده شده باید عمل کند و اگر یارانه ها تاکنون واریز نشده نیاز به مدیریت دارد و نباید برخی  مسئولان به مشکلات دامن بزنند.
کد خبر: ۸۰۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 29 November 2019

امام جمعه همدان با اشاره به سهمیه بندی بنزین و وعده های دولتمردان گفت: سبد حمایت معیشتی دولت که قرار بود از محل یارانه سوخت به حساب مردم واریز شود، تاکنون به حساب عده ای واریز نشده که موجب گلایه مردم شده است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزود: دولت به وعده های داده شده باید عمل کند و اگر یارانه ها تاکنون واریز نشده نیاز به مدیریت دارد و نباید برخی  مسئولان به مشکلات دامن بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر توجه بیشتر به قشر ضعیف جامعه خاطرنشان کرد: یارانه ها و درآمد حاصل از سهمیه بندی بنزین باید مدیریت شده و اگر افزایش قیمت داده شد باید به سوی محرومیت زدایی به کار گرفته شود.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن حمله به سفارت ایران در نجف اشرف، اظهار کرد: در حوادث مربوط به کشور عراق برخی از آشوبگران منسوب به جریان حزب بعث به کنسولگری ایران در این کشور حمله کردند که به دنبال اهداف خاص خود هستند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه دشمن قصد دارد آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها را در کشور ما روشن نگاه دارد گفت: نیرو‌های اطلاعاتی کشور باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند؛ ضمن اینکه مردم ما نیز باید مثل قبل بصیرت و هوشیاری خود را به منصه ظهور بگذارند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: معتقدیم نیرو‌های اطلاعاتی زحمات بسیاری را برای حفظ امنیت کشور متحمل می‌شوند که این مهم جای قدردانی دارد، اما به نظر می‌رسد باید در برخی موارد توجه بیشتری شود.


وی با بیان اینکه در همین اتفاقات اخیر کشور گزارش‌هایی مبنی بر مسلح بودن برخی اشرار رسید گفت: در این زمینه جریان اطلاعات باید خیلی قوی‌تر عمل کرده و از نفوذ تسلیحات نظامی به داخل کشور پیشگیری کند.

شعبانی با اشاره به برنامه‌ریزی همه‌جانبه دشمن برای ایجاد فتنه در کشور تأکید کرد: انتظار بر این است نیرو‌های اطلاعاتی در داخل کشور بیشتر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در دفاع از انقلاب و مقابله با آشوبگران داخل کشور گفت: باید قدردان مردم همیشه در صحنه و بصیر بود که در هر شرایطی مدافع انقلاب اسلامی و خون شهدا هستند.

خطیب نماز جمعه همدان ادامه داد: اظهارنظر‌های متفاوت باعث نگرانی مردم شده که این موضوع را در مراجعه مردمی به دفتر امام جمعه می‌بینیم، مردم معتقدند یارانه‌ها واریز نشده و از طرفی گرانی‌هایی هم در بازار اعمال شده که نیاز به مدیریت دارد.

آیت الله شعبانی گفت: اظهارنظر‌های مسوولان نباید به این نگرانی‌ها دامن بزند که ادامه این روند ممکن است منجر به افزایش شکاف بین طبقات شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم این مسئله در استان همدان مدیریت شود گفت: تصمیمات بزرگی در کشور گرفته می‌شود که مسوولان دست‌اندرکار باید مسئولیت آن را بپذیرند و اثرات آن را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه گاهی مردم گلایه دارند چگونه باید اعتراض خود را عنوان کنند افزود: یکشنبه هفته آینده «روز مجلس» است و چقدر امسال جای آیت‌الله مدرس در مجلس خالی است.

آیت الله شعبانی دغدغه آیت‌الله مدرس را مردم و خدمت به آن‌ها عنوان کرد و افزود: انتظار از نمایندگان این است همه آن‌ها مدرس باشند و صدای مظلومان جامعه.

وی گفت: انتخابات مجلس نزدیک است، مردم باید بدانند اتفاقاتی که در جامعه به وقوع می‌پیوندند محصول انتخاب آنهاست، پس باید هوشیارانه انتخاب کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انتخابات اسفندماه اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است گفت: این انتخابات از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با حضور پرشور مردم و البته از روی تحقیق و آگاهی در انتخاب برگزار شود.

وی دربخش دیگران سخنان خود با اشاره به مقام بالای حضرت عبدالعظیم (ع) زیارت ایشان را همطراز با زیارت اباعبدالله (ع) دانست و تأکید کرد: ایشان مورد تایید اهل بیت (ع) بود که در راه دین نیز مجاهدت‌های بسیار کرد و در این مسیر نیز به شهادت رسید.

آیت الله شعبانی در پایان روز نیروی دریایی ارتش را گرامی داشت و با قدردانی از این دریادلان، از زحمات اعضای ستاد نماز جمعه نیز در خدمت به مردم و برگزاری نماز جمعه تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار